Noua Skoda Octavia: un Rapid mai mare si mai aratos

În sfârșit, Skoda a dat publicității primele fotografii cu cea de-a treia generație a celui mai important model al mărcii, sedanul compact Octavia. Deși bazată pe platforma MQB a lui Golf 7, noua Octavia poate fi acum încadrată fără probleme în segmentul D, dacă avem în vedere criteriul dimensiunilor. 

La porțile clasei medii

Noua Octavia a crescut în lungime cu 9 centimetri, ajungând la 4,659 metri, adică e mai lungă cu 1,5 cm decât Volkswagen Jetta și cu doar 5,1 cm mai scurtă decât Toyota Avensis, care face parte din clasa medie. Era normal ca Octavia să crească, pentru a nu se călca pe bătături cu sedanul Rapid, care măsoară 4,483 metri. Octavia a crescut și în lățime față de generația anterioară (+4,5 cm), măsurând acum 1,814 m.

Dar poate cel mai importantă creștere este la nivelul ampatamentului, care s-a majorat cu 10,8 cm, ajungând la 2,686 metri. Asta se traduce printr-un spațiu interior mai mare, în special pentru pasagerii din spate. Și portbagajul a crescut cu 5 litri, volumul ajungând la 590 litri. Interesant e că, în ciuda dimensiunilor sporite, Octavia 3 e mai ușoară cu 102 kilograme față de Octavia 2. Aici e meritul platformei MQB, care folosește materiale mai ușoare.

Design conservator, tipic VW

Că tot am amintit de Rapid, Octavia pare o copie la scară mai mare a sedanului bazat pe platforma lui VW Polo. Asta nu e neapărat rău, din contră: mi se pare cea mai arătoasă generație de Octavia de până acum. Desigur, e un design conservator, tipic grupului VW, dar unul plăcut. Îmi place în special tăietura ușilor posterioare la îmbinarea cu geamul, e un artificiu de efect care dă mașinii un aer dinamic.

Consum de 3,4 litri/100 km cu 1.6 TDI Greenline

Ajungem la tehnică, capitol la care Octavia se laudă cu opt motorizări, patru pe benzină și patru pe motorină. Cel mai economic model este Octavia 1.6 TDI Greenline (110 CP), care consumă în medie 3,4 litri/100 km și emite doar 89 g CO2/km. Este vorba, bineînțeles, de cifre oficiale, însă pentru un sedan care forțează limitele clasei medii mi se pare un rezultat excepțional. Toate motoarele pe benzină folosesc tehnologia TSI, cel mai puternic dintre acestea fiind cel de 1,8 litri și 180 CP. Asta bineînțeles până la sosirea modelelor RS.

Va mai exista în gamă și un 1.4 TSI de 122 CP. Skoda nu a oferit încă detaliile cu privire la celelalte motorizări, însă este clar că Octavia va primi și motorul 2.0 TDI. Ca și până acum, motorizările vor fi cuplate la transmisii manuale sau DSG și vor exista și versiuni cu tracțiune integrală.

Dotări în premieră

Încă ceva: noua Octavia va fi disponibilă pentru prima dată cu sistemul Adaptive Cruise Assistant și cu cel de recunoaștere a semnelor de circulație. În plus, va fi oferit și sistemul Intelligent Light Assistant, care schimbă automat faza scurtă cu cea lungă și invers. Tot nouă este și trapa panoramică. Premiera mondială a noii Octavia va avea loc în martie 2013 la Salonul Auto de la Geneva.

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Începând din 2003 am lucrat în presa auto, astfel că am avut norocul ca jobul meu să coincidă cu pasiunea. În aceşti ani de presă am scris la AutoMondial, ProSport, Gazeta Sporturilor, autoevolution.com şi am colaborat cu Ziare.com. Din noiembrie 2011 până în martie 2013 am scris pentru Inautonews.com, iar din martie 2013 până în octombrie 2015 am scris pentru Carscoops. Din octombrie 2015 până în august 2018 am activat ca editor la DriveMag, iar în prezent colaborez din nou cu Carscoops. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu. Am participat tot sezonul 2007, precum şi la trei etape din 2008, reușind două clasări pe podium la clasa H2 la VTM Straja (Alba) în 2008 (locul 1) și la VTM Buzău în același an (locul al 2-lea). Acest blog auto l-am început în 2008, fiind probabil primul blog de profil din România. Auto-blog.ro se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Tot ceea ce veți citi aici este trecut prin filtrul meu (destul de critic ar zice unii), iar singura cenzură este cea a bunului-simţ. La adresele de e-mail de mai jos puteți trimite comunicate de presă legate de domeniul auto, invitații la evenimente sau orice alte mesaje sau întrebări care au legătură cu acest blog și cu mașinile. Contact: E-mail: dan.mihalascu [at] auto-blog.ro sau autoblogrou [at] gmail.com

Un comentariu la „Noua Skoda Octavia: un Rapid mai mare si mai aratos”

  1. Nu pot să spun că mi-au plăcut vreodată modelele Octavia, dar maşina asta arată chiar bine. Singurul minus e că pare a fi primit o mare doză de plictiseală. În rest, aştept cu mare dezinteres să văd cum va câştiga, pentru a 234.231 oară, testele comparative din publicaţiile de specialitate.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.