Noua Toyota Auris, in Romania de la 14.508 euro

Noua-Toyota-Auris-4Cea de-a doua generație Toyota Auris a ajuns și în România și are un preț special de lansare de 14.508 euro (inclusiv TVA), valabil pentru motorizarea pe benzină de 1,3 litri 99 CP și echipare Terra.

Motoare cu puteri cuprinse între 90 și 136 CP

Gama de motorizări pe benzină mai include și propulsorul de 1,6 litri Valvematic de 132 CP, cel mai ieftin Auris echipat cu acest motor fiind oferit la prețul de 15.258 euro (inclusiv TVA) – echipare Terra. La capitolul diesel, Toyota propune două motoare: un 1,4 litri de 90 CP (16.368 euro) și un 2,0 litri de 124 CP, echipat standard cu sistem stop-start (19.238 euro).

În afară de cele patru motorizări convenționale, Auris are și o versiune hibridă, al cărei preț de pornire este de 20.538 euro. Aceasta combină un motor termic pe benzină de 1,8 litri cu un motor electric, puterea totală dezvoltată fiind de 136 CP.

Cel mai economic motor din gamă este cel diesel de 1,4 litri (3,7 litri/100 km în ciclu mixt), urmat îndeaproape de diesel-ul de 2,0 litri (3,8 litri/100 km). Auris Hybrid are un consum mediu declarat de 3,8 litri/100 km.

Designul, cel mai mare plus față de generația anterioară

După cum se vede din fișa tehnică, Auris este un model care nu excelează la capitolul sportivitate, deși eventuale versiuni sportive nu trebuie excluse pe viitor. Nu avem parte de nici o motorizare nouă, fiind vorba de exact aceleași motoare ca la generația precedentă.

Un real progres se vede însă în ceea ce privește designul. Noul Auris arată mult mai modern: e mai bine proporționat, mai dinamic și mai puțin banal decât prima generație. Alura mai dinamică a mașinii se datorează și faptului că noul Auris e mai lung cu 3 cm față de modelul anterior (4,27 metri) și mai scund cu 5,5 cm (1,46 metri).

Echipare standard generoasă

Mașina va fi disponibilă în trei niveluri de echipare: Terra, Luna și Sol. Varianta standard Terra oferă cam toate dotările de care are nevoie un șofer în ziua de azi: aer condiționat cu reglare automată, scaune față încălzite, scaun șofer cu suport lombar reglabil electric, radio CD/MP3 cu 4 boxe, geamuri electrice față, oglinzi exterioare reglabile electric, faruri cu funcție follow me home, 9 airbag-uri, ABS, VSC (ESP-ul de la Toyota), controlul tracțiunii sau sistemul de asistență la pornirea în rampă.

Luna și Sol aduc dotări suplimentare

Cei care vor mai mult de atât pot opta pentru echiparea Luna, care vine în plus cu un sistem multimedia Toyota Touch cu ecran color de 6,1 inci, cameră video pentru marșarier, Bluetooth, volan îmbrăcat în piele, geamuri electrice față și spate și câteva ornamente cromate. Cât despre varianta de echipare de top Sol, aceasta oferă în plus față de Luna oglinzi exterioare pliabile electric, jante aliaj pe 16 țoli, tapițerie mixtă piele și stofă, ornamente piele pe planșa de bord, sistem asistență la parcare (SIPA), sistem inteligent de acces și start, oglindă interioară electrocromatică și cruise control.

Pentru prima dată, Auris are și o versiune break

Break-ul lui Auris se numește Touring Sports și va fi prezentat la Salonul Auto de la Geneva peste două săptămâni. Va fi oferit cu aceleași motorizări (inclusiv hibrid) și va ajunge în România probabil în a doua jumătate a anului. Mai jos aveți lista completă de prețuri pentru Auris în România.

Motorizari-noul-Auris

 

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Lucrez în presa auto din 2004, domeniu care mi-a permis până acum să fiu mai aproape de pasiunea mea. În aceşti ani de presă am trecut pe la AutoMondial, ProSport şi Gazeta Sporturilor. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu, care îmi împărtăşeşte pasiunea pentru curse. Am participat tot sezonul 2007 la campionatul FRAS, iar în 2008 am concurat la două etape ACR şi la una FRAS. Acest blog se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, vreau să subliniez faptul că acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Aşa că, dacă opiniile pe care le găsiţi aici vi se par subiective, e normal, sunt scrise de un om.

Un comentariu la “Noua Toyota Auris, in Romania de la 14.508 euro”

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *