Noua Toyota Auris, in Romania de la 14.508 euro

Noua-Toyota-Auris-4Cea de-a doua generație Toyota Auris a ajuns și în România și are un preț special de lansare de 14.508 euro (inclusiv TVA), valabil pentru motorizarea pe benzină de 1,3 litri 99 CP și echipare Terra.

Motoare cu puteri cuprinse între 90 și 136 CP

Gama de motorizări pe benzină mai include și propulsorul de 1,6 litri Valvematic de 132 CP, cel mai ieftin Auris echipat cu acest motor fiind oferit la prețul de 15.258 euro (inclusiv TVA) – echipare Terra. La capitolul diesel, Toyota propune două motoare: un 1,4 litri de 90 CP (16.368 euro) și un 2,0 litri de 124 CP, echipat standard cu sistem stop-start (19.238 euro).

În afară de cele patru motorizări convenționale, Auris are și o versiune hibridă, al cărei preț de pornire este de 20.538 euro. Aceasta combină un motor termic pe benzină de 1,8 litri cu un motor electric, puterea totală dezvoltată fiind de 136 CP.

Cel mai economic motor din gamă este cel diesel de 1,4 litri (3,7 litri/100 km în ciclu mixt), urmat îndeaproape de diesel-ul de 2,0 litri (3,8 litri/100 km). Auris Hybrid are un consum mediu declarat de 3,8 litri/100 km.

Designul, cel mai mare plus față de generația anterioară

După cum se vede din fișa tehnică, Auris este un model care nu excelează la capitolul sportivitate, deși eventuale versiuni sportive nu trebuie excluse pe viitor. Nu avem parte de nici o motorizare nouă, fiind vorba de exact aceleași motoare ca la generația precedentă.

Un real progres se vede însă în ceea ce privește designul. Noul Auris arată mult mai modern: e mai bine proporționat, mai dinamic și mai puțin banal decât prima generație. Alura mai dinamică a mașinii se datorează și faptului că noul Auris e mai lung cu 3 cm față de modelul anterior (4,27 metri) și mai scund cu 5,5 cm (1,46 metri).

Echipare standard generoasă

Mașina va fi disponibilă în trei niveluri de echipare: Terra, Luna și Sol. Varianta standard Terra oferă cam toate dotările de care are nevoie un șofer în ziua de azi: aer condiționat cu reglare automată, scaune față încălzite, scaun șofer cu suport lombar reglabil electric, radio CD/MP3 cu 4 boxe, geamuri electrice față, oglinzi exterioare reglabile electric, faruri cu funcție follow me home, 9 airbag-uri, ABS, VSC (ESP-ul de la Toyota), controlul tracțiunii sau sistemul de asistență la pornirea în rampă.

Luna și Sol aduc dotări suplimentare

Cei care vor mai mult de atât pot opta pentru echiparea Luna, care vine în plus cu un sistem multimedia Toyota Touch cu ecran color de 6,1 inci, cameră video pentru marșarier, Bluetooth, volan îmbrăcat în piele, geamuri electrice față și spate și câteva ornamente cromate. Cât despre varianta de echipare de top Sol, aceasta oferă în plus față de Luna oglinzi exterioare pliabile electric, jante aliaj pe 16 țoli, tapițerie mixtă piele și stofă, ornamente piele pe planșa de bord, sistem asistență la parcare (SIPA), sistem inteligent de acces și start, oglindă interioară electrocromatică și cruise control.

Pentru prima dată, Auris are și o versiune break

Break-ul lui Auris se numește Touring Sports și va fi prezentat la Salonul Auto de la Geneva peste două săptămâni. Va fi oferit cu aceleași motorizări (inclusiv hibrid) și va ajunge în România probabil în a doua jumătate a anului. Mai jos aveți lista completă de prețuri pentru Auris în România.

Motorizari-noul-Auris

 

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Începând din 2003 am lucrat în presa auto, astfel că am avut norocul ca jobul meu să coincidă cu pasiunea. În aceşti ani de presă am scris la AutoMondial, ProSport, Gazeta Sporturilor, autoevolution.com şi am colaborat cu Ziare.com. Din noiembrie 2011 până în martie 2013 am scris pentru Inautonews.com, iar din martie 2013 până în octombrie 2015 am scris pentru Carscoops. Din octombrie 2015 până în august 2018 am activat ca editor la DriveMag, iar în prezent colaborez din nou cu Carscoops. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu. Am participat tot sezonul 2007, precum şi la trei etape din 2008, reușind două clasări pe podium la clasa H2 la VTM Straja (Alba) în 2008 (locul 1) și la VTM Buzău în același an (locul al 2-lea). Acest blog auto l-am început în 2008, fiind probabil primul blog de profil din România. Auto-blog.ro se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Tot ceea ce veți citi aici este trecut prin filtrul meu (destul de critic ar zice unii), iar singura cenzură este cea a bunului-simţ. La adresele de e-mail de mai jos puteți trimite comunicate de presă legate de domeniul auto, invitații la evenimente sau orice alte mesaje sau întrebări care au legătură cu acest blog și cu mașinile. Contact: E-mail: dan.mihalascu [at] auto-blog.ro sau autoblogrou [at] gmail.com

Un comentariu la „Noua Toyota Auris, in Romania de la 14.508 euro”

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.