Noul Audi A8: modern, dar la fel de discret

audi_a8-1Audi a prezentat la Miami noua generaţie a limuzinei de lux A8, la şase ani distanţă de la prezentarea generaţiei anterioare şi la un an de la facelift-ul acesteia.

Noul A8 preia elementele de design moderne ale gamei, cum ar fi luminile cu LED-uri (care au devenit deja un kitsch după părerea mea), însă merge în continuare pe un design convenţional, care nu iese din tiparele limuzinelor de lux germane clasice. Poate nu ar fi stricat ceva mai multe modificări la exterior, mai ales în spate unde maşina e uşor de confundat cu mai micul A4.

Dimensiunile exterioare ale noului A8 sînt impresionante: 5,13 metri lungime, 1,95 m lăţime şi 1,46 m înălţime, ampatamentul fiind de 2,99 metri. Nu mai este cazul să vorbim de spaţiul interior, având în faţă aceste cifre. Atenţie, acestea sînt valabile pentru versiunea scurtă, pentru că va exista, ca şi până acum, un A8 L. Ca şi pînă acum, caroseria lui A8 este realizată din aluminiu, pentru reducerea greutăţii, A8 fiind mai uşor decît rivalii de la Mercedes şi BMW, în orice configuraţie.

Diesel de 351 cai-putere şi 800 Nm!

La lansare, A8 va dispune de două motorizări: V8 pe benzină de 4,2 litri şi 371 cai-putere şi un diesel V8 de aceeaşi cilindree şi 351 cai-putere. Versiunea pe benzină accelerează de la 0 la 100 km/h în 5,7 secunde, în timp ce dieselul face acelaşi lucru în 5,5 secunde, în condiţiile în care consumul mediu este, conform Audi, de doar 7,6 litri/100 km! Iar cuplul maxim uriaş, de 800 Nm, ar face şi un tractor invidios. Ambele propulsoare vor fi dotate cu tracţiune integrală quattro şi transmisie automată Tiptronic cu opt trepte.

Consum de 6 litri/100 km

Mai tîrziu va fi adăugat în gamă şi cunoscutul motor V6 TDI, în două versiuni de putere: 204 şi 250 cai-putere. Consumul declarat pentru acestea este stupefiant: 6 litri, respectiv 6,6 litri/100 km. În privinţa dotărilor, A8 dispune de tot ce are Audi mai bun la ora actuală: suspensie pneumatică adaptivă, un nou sistem multimedia MMI, night-vision, sistem audio Bang & Olufsen, un nou sistem de navigaţie, un sistem de avertizare pentru unghiul mort şi multe, multe altele.

Comercializarea noului A8 în Europa va începe în prima jumătate a anului viitor.

Foto: Audi

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Începând din 2003 am lucrat în presa auto, astfel că am avut norocul ca jobul meu să coincidă cu pasiunea. În aceşti ani de presă am scris la AutoMondial, ProSport, Gazeta Sporturilor, autoevolution.com şi am colaborat cu Ziare.com. Din noiembrie 2011 până în martie 2013 am scris pentru Inautonews.com, iar din martie 2013 până în octombrie 2015 am scris pentru Carscoops. Din octombrie 2015 până în august 2018 am activat ca editor la DriveMag, iar în prezent colaborez din nou cu Carscoops. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu. Am participat tot sezonul 2007, precum şi la trei etape din 2008, reușind două clasări pe podium la clasa H2 la VTM Straja (Alba) în 2008 (locul 1) și la VTM Buzău în același an (locul al 2-lea). Acest blog auto l-am început în 2008, fiind probabil primul blog de profil din România. Auto-blog.ro se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Tot ceea ce veți citi aici este trecut prin filtrul meu (destul de critic ar zice unii), iar singura cenzură este cea a bunului-simţ. La adresele de e-mail de mai jos puteți trimite comunicate de presă legate de domeniul auto, invitații la evenimente sau orice alte mesaje sau întrebări care au legătură cu acest blog și cu mașinile. Contact: E-mail: dan.mihalascu [at] auto-blog.ro sau autoblogrou [at] gmail.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.