Noul BMW Seria 3 Sedan, schimbare de generatie in stil Volkswagen


Mărturisesc că mi-era un pic teamă că BMW o va da în bară cu designul noului BMW Seria 3, fiind încă marcat de noul Seria 1. Dacă la acesta din urmă problema e dată de dimensiunea exagerată a farurilor, din păcate la noul Seria 3 problema e lipsa de originalitate. Designerii BMW au realizat un „ghiveci” în care au pus elemente de la Seria 5 (în special stopurile şi partea posterioară), elemente de la actuala Seria 3 (profilul e aproape identic cu generația E90) şi o pereche de faruri agresive inspirate de la i8, dar nu foarte atrăgătoare (după gustul meu).

Per total, noul Seria 3 pare mai mult un facelift în stil Volkswagen decât o generaţie complet nouă. Şi e păcat, pentru că vorbim de cel mai bine vândut model BMW. Care se va vinde în continuare foarte bine, însă nu pot să nu mă întreb cum ar fi arătat această a şasea generaţie a Seriei 3 dacă „la butoane” s-ar fi aflat Chris Bangle… Probabil am fi avut un Seria 3 cu mult înaintea timpului său și, în consecință, cu un design care nu s-ar fi demodat nici la momentul viitoarei schimbări de generație.

Propulsor TwinPower Turbo de 2 litri și 245 CP, singurul motor complet nou oferit la lansare
Oftăm și trecem la capitolul tehnică, unde noul „treiar” are ca principală noutate motorul TwinPower Turbo de 2 litri şi 245 CP, deja folosit pe BMW X1 şi pe noul Seria 1. Sub denumirea comercială 328i se ascund performanţe notabile: 0 – 100 km/h în 5,9 secunde, 250 km/h viteză maximă şi un consum mediu declarat de 6,4 litri/100 km.

Alături de acesta va fi oferit şi vârful de gamă 335i (cel puţin până la apariţia viitorului M3), un „şase în linie” de 3 litri şi 306 CP care va fi bineînţeles cel mai rapid: 0-100 km/h în 5,5 secunde, 250 km/h viteză maximă şi un consum mediu declarat de 7,9 litri/100 km. Pe lângă aceste două propulsoare pe benzină, BMW va oferi într-o primă fază şi popularul model diesel 320d, ale cărui date rămân neschimbate: 184 CP, 0-100 km/h în 7,5 secunde, 235 km/h viteză maximă şi un consum mediu declarat de 4,5 litri/100 km.

Ca şi până acum, va fi oferită şi versiunea EfficientDynamics pentru această motorizare, care coboară consumul mediu la 4,1 litri/100 km. Toate motoarele pot fi combinate opțional cu o transmisie automată cu opt trepte, care oferă un randament mai bun decât cea manuală cu șase trepte oferită standard. În primăvara lui 2012 BMW va adăuga trei noi motorizări: 320i (2,0 litri, 184 CP, 270 Nm), 316d (2,0 litri, 116 CP, 260 Nm) și 318d (2,0 litri, 143 CP, 320 Nm).

Dimensiuni mai mari
A șasea generație a lui BMW Seria 3 a crescut în dimensiuni, cu 9,3 cm în lungime și cu 5 cm la ampatament, de unde deducem că spațiul interior pentru pasagerii din spate va fi în sfârșit demn de clasa medie. Cu toate că a crescut în dimensiuni, sedanul bavarez este cu 50 kg mai ușor decât până acum, ceea ce nu poate fi decât de bine. La fel ca Seria 1, noul Seria 3 Sedan va fi comercializat cu pachete personalizate de dotări și design, trei la număr: Sport Line, Luxury Line și Modern Line.

Ca noutăți în privința dotărilor merită menționate sistemul Head-Up Display full-color, Surround View cu Side View și Top View care oferă șoferului o imagine la 360 grade a ceea ce se află în jurul mașinii, Lane Departure Warning System cu Collision Warning System, BMW ConnectedDrive (te poți conecta la Facebook și Twitter printre altele) și multe alte sisteme cu nume la fel de pretențioase dar utile (cel puțin unele dintre ele).

Noul Seria 3 va debuta pe șoselele din Europa în februarie 2012 iar în România în prima parte a aceluiași an. Prețul lui 320d în România va fi de 36.580 euro cu TVA, cu aproximativ 500 euro mai mult decât 320d E90. Tot în 2012 BMW va lansa ActiveHybrid 3, urmând ca în perioada 2013-2014 să lanseze Seria 4, adică versiunile coupe, cabriolet și GT ale Seriei 3.

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Lucrez în presa auto din 2004, domeniu care mi-a permis până acum să fiu mai aproape de pasiunea mea. În aceşti ani de presă am trecut pe la AutoMondial, ProSport şi Gazeta Sporturilor. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu, care îmi împărtăşeşte pasiunea pentru curse. Am participat tot sezonul 2007 la campionatul FRAS, iar în 2008 am concurat la două etape ACR şi la una FRAS. Acest blog se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, vreau să subliniez faptul că acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Aşa că, dacă opiniile pe care le găsiţi aici vi se par subiective, e normal, sunt scrise de un om.

Un comentariu la “Noul BMW Seria 3 Sedan, schimbare de generatie in stil Volkswagen”

  1. E mortal cum arata. Design unic, putin schimbat fata de modelele anterioare dar arata bestial. E tot BMW.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *