Noul BMW Seria 6 Cabriolet, prezentat oficial

La două luni de la prezentarea coupe-ului Seria 6 Concept, BMW recidivează cu cabrioletul seriei, numai că de data asta nu e vorba doar de un concept, ci e „the real deal”. BMW a prezentat primele fotografii oficiale ale Seriei 6 Cabriolet, din care putem vedea clar cât de mult seamănă cu conceptul de la Paris.

BMW rămâne fidel tradiţiei şi oferă acest model cu plafon textil (negru sau bej), care îi vine de minune cabrioletului bavarez. În plus, este acţionat automat şi se deschide în 19 secunde, operaţiunea inversă durând 24 secunde. Acţionarea acestuia se poate face doar la viteze mai mici de 40 km/h.

Mai mare decât vechiul model

Din ce putem vedea în fotografii, versiunea decapotabilă a Seriei 6 oferă suficient loc în spate pentru două persoane, mai ales că noul Seria 6 Cabriolet este mai lung cu 7,4 cm decât predecesorul său, având o lungime totală de 4,894 metri. Ampatamentul a crescut şi el cu 7,5 cm, la fel ca lăţimea maşinii (+3,9 cm). Doar înălţimea acesteia a scăzut (cu 0,9 cm) contribuind astfel la un aspect mai dinamic.

Folosirea unui soft-top are ca avantaj obţinerea unui volum decent al portbagajului: 300 litri cu plafonul coborât, şi 350 litri cu acesta ridicat. Ca orice BMW din această clasă superioară de preţ, Seria 6 Cabriolet e înţesat de tehnologie. Amintesc aici doar de un nou head-up display full-color cu grafică 3D, oferit opţional, dar şi de noul display de 10,2 inch al sistemului iDrive.

650i Cabriolet: 400 CP, 610 Nm

BMW a oferit detalii doar despre modelul 650i, ce va fi echipat cu un V8 biturbo de 4,4 litri care dezvoltă 400 CP şi 610 Nm (între 1.750 şi 4.500 rpm). Motorul poate fi cuplat la o transmisie automată cu opt trepte sau la una manuală cu şase. Acceleraţia de la 0 la 100 km/h durează 4,9 secunde, în ciuda gabaritului impresionant al cabrioletului, iar viteza maximă e limitată la 250 km/h.

Apropo, BMW nu a divulgat masa proprie a maşinii, comunicând însă o creştere a rigidităţii torsionale cu 50% faţă de modelul anterior. Vânzările marelui cabriolet încep în primăvara lui 2011.

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Începând din 2003 am lucrat în presa auto, astfel că am avut norocul ca jobul meu să coincidă cu pasiunea. În aceşti ani de presă am scris la AutoMondial, ProSport, Gazeta Sporturilor, autoevolution.com şi am colaborat cu Ziare.com. Din noiembrie 2011 până în martie 2013 am scris pentru Inautonews.com, iar din martie 2013 până în octombrie 2015 am scris pentru Carscoops. Din octombrie 2015 până în august 2018 am activat ca editor la DriveMag, iar în prezent colaborez din nou cu Carscoops. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu. Am participat tot sezonul 2007, precum şi la trei etape din 2008, reușind două clasări pe podium la clasa H2 la VTM Straja (Alba) în 2008 (locul 1) și la VTM Buzău în același an (locul al 2-lea). Acest blog auto l-am început în 2008, fiind probabil primul blog de profil din România. Auto-blog.ro se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Tot ceea ce veți citi aici este trecut prin filtrul meu (destul de critic ar zice unii), iar singura cenzură este cea a bunului-simţ. La adresele de e-mail de mai jos puteți trimite comunicate de presă legate de domeniul auto, invitații la evenimente sau orice alte mesaje sau întrebări care au legătură cu acest blog și cu mașinile. Contact: E-mail: dan.mihalascu [at] auto-blog.ro sau autoblogrou [at] gmail.com

2 comentarii la „Noul BMW Seria 6 Cabriolet, prezentat oficial”

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.