Noul Chevrolet Spark, din martie in Romania la un pret de 6999 euro

chevrolet_spark5Noua generaţie a mini-ului Chevrolet Spark va sosi în România din martie, la un preţ special de lansare de 6999 euro. Dacă Spark-ul actual, care circulă şi pe şoselele noastre, nu e decât o versiune modernizată a bătrânului Matiz, noul Spark este un model complet nou, lucru de care îţi poţi da seama doar privindu-l.

Spark spune adio formelor rotunde şi adoptă un stil agresiv care, transpus pe o caroserie atât de mică, nu poate decât să stârnească zâmbete. Ceea ce e bine, pentru că maşinile de această clasă trebuie să fie haioase, să aibă personalitate. Dar trebuie şi să se strecoare foarte uşor prin traficul urban aglomerat, de aceea Spark are o lungime de 3.640 mm şi o lăţime de 1.597 mm. Totodată, spaţiul interior este unul din cele mai mari din clasa mini, susţine Chevrolet, existând loc pentru cinci pasageri. Din păcate, portbagajul are un volum de doar 170 litri.

Două motorizări pe benzină, nici un diesel

Spark dispune de două motoare, ambele pe benzină şi cuplate la o transmisie manuală cu cinci trepte. Este vorba de un propulsor de 1,0 litri de 68 cai-putere şi de 1,2 litri de 81 cai-putere. Acestea respectă normele Euro 5 (taxa de poluare fiind zero) şi emit doar 119 g/km de CO2, consumul fiind şi el „prietenos” cu mediul înconjurător şi cu buzunarul proprietarului: doar 5,1 litri/100 km. De aceea probabil că nu a fost propus nici un motor diesel pentru acest model. De ce ai avea nevoie de un diesel când motoarele pe benzină oferă un consum redus şi emisii reduse de noxe?

Noul Spark va dispune în varianta de bază de ABS, şase airbag-uri şi servodirecţie şi va fi oferit în România la un preţ special de lansare de 6999 euro, TVA inclus. E de aşteptat însă ca această versiune să nu dispună de aer condiţionat, geamuri electrice, închidere centralizată sau radio. Mai multe detalii despre dotări şi versiuni de echipare vom afla în perioada următoare.

Foto: Chevrolet

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Lucrez în presa auto din 2004, domeniu care mi-a permis până acum să fiu mai aproape de pasiunea mea. În aceşti ani de presă am trecut pe la AutoMondial, ProSport şi Gazeta Sporturilor. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu, care îmi împărtăşeşte pasiunea pentru curse. Am participat tot sezonul 2007 la campionatul FRAS, iar în 2008 am concurat la două etape ACR şi la una FRAS. Acest blog se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, vreau să subliniez faptul că acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Aşa că, dacă opiniile pe care le găsiţi aici vi se par subiective, e normal, sunt scrise de un om.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *