Noul Citroen C4: modern, dar fara c*#ie

Deşi premiera noului Citroen C4 va avea loc la Salonul Auto de la Paris din septembrie, constructorul francez nu a mai avut răbdare şi a dat publicităţii primele fotografii oficiale. Aşa cum era de aşteptat, a doua generaţie a lui C4 preia designul conceptului DS High Rider, prezentat în martie la Salonul Auto de la Geneva.

Design modern, dar fără acel „je ne sais quoi”…

Deocamdată Citroen a prezentat doar fotografii ale versiunii cu cinci uşi, care afişează un stil mai „cuminte” decât cel al conceptului. E normal, pentru că designul mai agresiv va fi rezervat pentru versiunea în trei uşi, care va apărea la începutul lui 2011 şi se va numi DS4. Dar parcă n-ar fi stricat ceva mai multă îndrăzneală din partea designerilor.

Gabaritul a crescut uşor: cu 5 cm în lungime, cu 2 cm în lăţime şi cu 3 cm în înălţime. Cu toate astea, proporţiile sunt mai dinamice, Citroen renunţând la alura de monovolum. Cu toate că Citroen a făcut eforturi să mascheze masivitatea profilului prin acele încreţituri de pe portiere, un ochi antrenat tot o va observa.

Interior: ergonomia a învins avangardismul

La interior, bordul este preluat integral de la DS High Rider, noutatea principală fiind dispariţia volanului cu butuc fix. În plus, dispunerea instrumentelor este mai puţin futuristă decât la actualul model, fiind readuse deasupra volanului. Ceasurile de bord preiau şi funcţia de display multifuncţional pe care îl juca până acum ecranul de la baza parbrizului.

Motoare noi de 150 şi 155 cai-putere

În privinţa motorizărilor, nu există noutăţi notabile, cu excepţia introducerii unui propulsor de 2,0 litri HDi de 150 cai-putere şi a unui benzinar de 2,0 litri şi 155 cai-putere. Probabil că mai mulţi cai vor fi disponibili doar pentru DS4. În funcţie de versiuni, transmisia poate fi manuală cu cinci sau şase trepte, automată cu patru trepte sau secvenţială cu şase trepte.

Nu ştiu despre voi, dar eu aş aştepta versiunea în trei uşi dacă m-ar tenta achiziţia noului C4. Cel în cinci uşi e un pic cam şters ca design, mai puţin îndrăzneţ decât actualul model. Iar un Citroen, prin tradiţie, trebuie să fie îndrăzneţ. DS4 sper că va fi.

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Lucrez în presa auto din 2004, domeniu care mi-a permis până acum să fiu mai aproape de pasiunea mea. În aceşti ani de presă am trecut pe la AutoMondial, ProSport şi Gazeta Sporturilor. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu, care îmi împărtăşeşte pasiunea pentru curse. Am participat tot sezonul 2007 la campionatul FRAS, iar în 2008 am concurat la două etape ACR şi la una FRAS. Acest blog se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, vreau să subliniez faptul că acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Aşa că, dacă opiniile pe care le găsiţi aici vi se par subiective, e normal, sunt scrise de un om.

Un comentariu la “Noul Citroen C4: modern, dar fara c*#ie”

  1. Pingback: Noul Citroen C4: modern, dar fără c*#ie | Cuttingart News Blog

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *