Noul Citroen C4: modern, dar fara c*#ie

Deşi premiera noului Citroen C4 va avea loc la Salonul Auto de la Paris din septembrie, constructorul francez nu a mai avut răbdare şi a dat publicităţii primele fotografii oficiale. Aşa cum era de aşteptat, a doua generaţie a lui C4 preia designul conceptului DS High Rider, prezentat în martie la Salonul Auto de la Geneva.

Design modern, dar fără acel „je ne sais quoi”…

Deocamdată Citroen a prezentat doar fotografii ale versiunii cu cinci uşi, care afişează un stil mai „cuminte” decât cel al conceptului. E normal, pentru că designul mai agresiv va fi rezervat pentru versiunea în trei uşi, care va apărea la începutul lui 2011 şi se va numi DS4. Dar parcă n-ar fi stricat ceva mai multă îndrăzneală din partea designerilor.

Gabaritul a crescut uşor: cu 5 cm în lungime, cu 2 cm în lăţime şi cu 3 cm în înălţime. Cu toate astea, proporţiile sunt mai dinamice, Citroen renunţând la alura de monovolum. Cu toate că Citroen a făcut eforturi să mascheze masivitatea profilului prin acele încreţituri de pe portiere, un ochi antrenat tot o va observa.

Interior: ergonomia a învins avangardismul

La interior, bordul este preluat integral de la DS High Rider, noutatea principală fiind dispariţia volanului cu butuc fix. În plus, dispunerea instrumentelor este mai puţin futuristă decât la actualul model, fiind readuse deasupra volanului. Ceasurile de bord preiau şi funcţia de display multifuncţional pe care îl juca până acum ecranul de la baza parbrizului.

Motoare noi de 150 şi 155 cai-putere

În privinţa motorizărilor, nu există noutăţi notabile, cu excepţia introducerii unui propulsor de 2,0 litri HDi de 150 cai-putere şi a unui benzinar de 2,0 litri şi 155 cai-putere. Probabil că mai mulţi cai vor fi disponibili doar pentru DS4. În funcţie de versiuni, transmisia poate fi manuală cu cinci sau şase trepte, automată cu patru trepte sau secvenţială cu şase trepte.

Nu ştiu despre voi, dar eu aş aştepta versiunea în trei uşi dacă m-ar tenta achiziţia noului C4. Cel în cinci uşi e un pic cam şters ca design, mai puţin îndrăzneţ decât actualul model. Iar un Citroen, prin tradiţie, trebuie să fie îndrăzneţ. DS4 sper că va fi.

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Începând din 2003 am lucrat în presa auto, astfel că am avut norocul ca jobul meu să coincidă cu pasiunea. În aceşti ani de presă am scris la AutoMondial, ProSport, Gazeta Sporturilor, autoevolution.com şi am colaborat cu Ziare.com. Din noiembrie 2011 până în martie 2013 am scris pentru Inautonews.com, iar din martie 2013 până în octombrie 2015 am scris pentru Carscoops. Din octombrie 2015 până în august 2018 am activat ca editor la DriveMag, iar în prezent colaborez din nou cu Carscoops. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu. Am participat tot sezonul 2007, precum şi la trei etape din 2008, reușind două clasări pe podium la clasa H2 la VTM Straja (Alba) în 2008 (locul 1) și la VTM Buzău în același an (locul al 2-lea). Acest blog auto l-am început în 2008, fiind probabil primul blog de profil din România. Auto-blog.ro se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Tot ceea ce veți citi aici este trecut prin filtrul meu (destul de critic ar zice unii), iar singura cenzură este cea a bunului-simţ. La adresele de e-mail de mai jos puteți trimite comunicate de presă legate de domeniul auto, invitații la evenimente sau orice alte mesaje sau întrebări care au legătură cu acest blog și cu mașinile. Contact: E-mail: dan.mihalascu [at] auto-blog.ro sau autoblogrou [at] gmail.com

Un comentariu la „Noul Citroen C4: modern, dar fara c*#ie”

  1. Pingback: Noul Citroen C4: modern, dar fără c*#ie | Cuttingart News Blog

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.