Deşi premiera noului Citroen C4 va avea loc la Salonul Auto de la Paris din septembrie, constructorul francez nu a mai avut răbdare şi a dat publicităţii primele fotografii oficiale. Aşa cum era de aşteptat, a doua generaţie a lui C4 preia designul conceptului DS High Rider, prezentat în martie la Salonul Auto de la Geneva.
Design modern, dar fără acel „je ne sais quoi”…
Deocamdată Citroen a prezentat doar fotografii ale versiunii cu cinci uşi, care afişează un stil mai „cuminte” decât cel al conceptului. E normal, pentru că designul mai agresiv va fi rezervat pentru versiunea în trei uşi, care va apărea la începutul lui 2011 şi se va numi DS4. Dar parcă n-ar fi stricat ceva mai multă îndrăzneală din partea designerilor.
Gabaritul a crescut uşor: cu 5 cm în lungime, cu 2 cm în lăţime şi cu 3 cm în înălţime. Cu toate astea, proporţiile sunt mai dinamice, Citroen renunţând la alura de monovolum. Cu toate că Citroen a făcut eforturi să mascheze masivitatea profilului prin acele încreţituri de pe portiere, un ochi antrenat tot o va observa.
Interior: ergonomia a învins avangardismul
La interior, bordul este preluat integral de la DS High Rider, noutatea principală fiind dispariţia volanului cu butuc fix. În plus, dispunerea instrumentelor este mai puţin futuristă decât la actualul model, fiind readuse deasupra volanului. Ceasurile de bord preiau şi funcţia de display multifuncţional pe care îl juca până acum ecranul de la baza parbrizului.
Motoare noi de 150 şi 155 cai-putere
În privinţa motorizărilor, nu există noutăţi notabile, cu excepţia introducerii unui propulsor de 2,0 litri HDi de 150 cai-putere şi a unui benzinar de 2,0 litri şi 155 cai-putere. Probabil că mai mulţi cai vor fi disponibili doar pentru DS4. În funcţie de versiuni, transmisia poate fi manuală cu cinci sau şase trepte, automată cu patru trepte sau secvenţială cu şase trepte.
Nu ştiu despre voi, dar eu aş aştepta versiunea în trei uşi dacă m-ar tenta achiziţia noului C4. Cel în cinci uşi e un pic cam şters ca design, mai puţin îndrăzneţ decât actualul model. Iar un Citroen, prin tradiţie, trebuie să fie îndrăzneţ. DS4 sper că va fi.
Un comentariu la „Noul Citroen C4: modern, dar fara c*#ie”