Noul Ford Ranger, in Europa din 2012

Ford a dezvăluit astăzi la Salonul Auto de la Sydney noua generaţie a camionetei Ranger, destinată pieţelor din întreaga lume, mai puţin SUA şi Canada (unde Ford vinde pick-up-urile din seria F). În afara designului complet nou, Ranger se evidenţiază prin introducerea a trei noi motoare şi a unor dotări în premieră pentru acest model.

Două dintre propulsoare sunt diesel-uri din seria Duratorq TDCi: unul are 2,2 litri, 150 CP şi 375 Nm, iar celălalt 3,2 litri, 200 CP şi 470 Nm. Acesta din urmă are o arhitectură cu cinci cilindri în linie şi va fi oferit doar pe anumite pieţe. Cât despre benzinar, acesta este un „patru în linie” de 2,5 litri, 166 CP şi 226 Nm. Standard va fi oferită o transmisie manuală cu şase trepte, opţional una automată, tot cu şase trepte.

Printre dotările amintite de Ford se numără o cameră de luat vederi pentru marşarier, comandă vocală, dar şi două sisteme proprii pick-up-urilor: Trailer Sway Control (împiedică remorca să intre în tangaj frânând preventiv ambele vehicule) şi Adaptive Load Control (modifică răspunsul suspensiei în funcţie de sarcina cărată). Interiorul lui Ranger este interesant deoarece panourile sunt concepute să fie uşor înlocuite în caz de nevoie.

Noul Ford Ranger va ajunge în Europa în 2012, în trei versiuni de cabină (simplă, dublă şi extinsă). De asemenea, va fi oferit cu tracţiune 4×2 sau 4×4, patru niveluri de echipare şi două niveluri ale gărzii la sol.

Îmi plăcea vechiul Ranger tocmai pentru aspectul lui auster, normal pentru o utilitară. Se pare însă că producătorii au început să acorde aceeaşi atenţie pick-up-urilor ca şi SUV-urilor. Ceea ce pentru client e bine, însă noile truck-uri parcă pierd din imaginea de „duritate” pentru care sunt renumite. Noul Ranger are un design reuşit, dar parcă e prea „bling” pentru un pick-up. Părerea mea…

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Începând din 2003 am lucrat în presa auto, astfel că am avut norocul ca jobul meu să coincidă cu pasiunea. În aceşti ani de presă am scris la AutoMondial, ProSport, Gazeta Sporturilor, autoevolution.com şi am colaborat cu Ziare.com. Din noiembrie 2011 până în martie 2013 am scris pentru Inautonews.com, iar din martie 2013 până în octombrie 2015 am scris pentru Carscoops. Din octombrie 2015 până în august 2018 am activat ca editor la DriveMag, iar în prezent colaborez din nou cu Carscoops. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu. Am participat tot sezonul 2007, precum şi la trei etape din 2008, reușind două clasări pe podium la clasa H2 la VTM Straja (Alba) în 2008 (locul 1) și la VTM Buzău în același an (locul al 2-lea). Acest blog auto l-am început în 2008, fiind probabil primul blog de profil din România. Auto-blog.ro se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Tot ceea ce veți citi aici este trecut prin filtrul meu (destul de critic ar zice unii), iar singura cenzură este cea a bunului-simţ. La adresele de e-mail de mai jos puteți trimite comunicate de presă legate de domeniul auto, invitații la evenimente sau orice alte mesaje sau întrebări care au legătură cu acest blog și cu mașinile. Contact: E-mail: dan.mihalascu [at] auto-blog.ro sau autoblogrou [at] gmail.com

Un comentariu la „Noul Ford Ranger, in Europa din 2012”

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.