Noul Volkswagen Golf GTD: GTI-ul zgarcitului

Volkswagen-Golf7-GTD-3La Salonul Auto de la Geneva de luna viitoare Volkswagen va completa gama Golf cu două modele sportive: legendarul GTI și copia sa pe motorină GTD.

Dacă GTI-ul se lasă încă așteptat, noul Golf 7 GTD a fost deja dezvăluit de Volkswagen. GTD are sub capotă un motor diesel de 2,0 litri și 184 CP (14 CP în plus față de Golf 6 GTD), iar avantajul major față de GTI se vede la pompă, deoarece consumul mediu declarat de VW este de numai 4,2 litri/100 km. Mai e un avantaj: cuplul maxim de 380 Nm disponibil de la 1,750 rpm, care nu are cum să fie egalat de GTI.

Așadar diesel, dar nu leneș: accelerația de la 0 la 100 km/h durează 7,5 secunde (probabil GTI-ul va fi cu cel puțin 1 secundă mai rapid), iar viteza maximă este de 230 km/h. În plus, ținuta de drum câștigă prin adoptarea unei suspensii sport și a unei gărzi la sol mai mici. Golf 7 GTD este oferit standard cu o transmisie manuală cu șase trepte, dar există și posibilitatea optării pentru o cutie automată cu dublu-ambreiaj, tot cu șase trepte. În cazul acesta, consumul mediu se ridică la 4,7 litri/100 km.

Nu-mi place să vorbesc despre emisii poluante, dar aici trebuie menționat că motorul lui GTD respectă deja normele Euro 6, emisiile fiind de numai 109 g/km (informație folositoare în țările în care la înmatriculare și la taxare se ține cont de poluare – nu și în România însă).

Vizual, noul Golf GTD anunță practic designul lui GTI: colorați bagheta longitudinală de pe grilă în roșu, schimbați inscripționările GTD cu GTI, adăugați dungi roșii pe tapițerie și veți avea în față noul Golf GTI. GTD se diferențiază de restul Golf-urilor prin spoilerul față agresiv, pragurile negre, jantele de 17 țoli, lămpile fumurii cu LED-uri, iluminarea cu LED-uri a plăcuței de înmatriculare posterioare, evacuarea dublă, difuzorul de aer încorporat în spoilerul spate și eleronul amplasat deasupra lunetei.

La interior, tapițeria cu model tartan, volanul sport, pedalierul din inox precum și inscripționările GTD atenționează că nu e vorba de orice Golf. În plus, GTD vine dotat standard cu sistem Climatronic, direcție progresivă, senzori de parcare față/spate, pachet de iarnă și sistem audio „Composition Touch”. Prețurile în Germania încep de la 29.350 euro, iar comenzile vor fi primite din 5 martie.

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Lucrez în presa auto din 2004, domeniu care mi-a permis până acum să fiu mai aproape de pasiunea mea. În aceşti ani de presă am trecut pe la AutoMondial, ProSport şi Gazeta Sporturilor. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu, care îmi împărtăşeşte pasiunea pentru curse. Am participat tot sezonul 2007 la campionatul FRAS, iar în 2008 am concurat la două etape ACR şi la una FRAS. Acest blog se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, vreau să subliniez faptul că acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Aşa că, dacă opiniile pe care le găsiţi aici vi se par subiective, e normal, sunt scrise de un om.

Un comentariu la “Noul Volkswagen Golf GTD: GTI-ul zgarcitului”

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *