Noul Hyundai Coupe se numeste Veloster

Mult-aşteptatul urmaş al lui Hyundai Coupe a fost dezvăluit de constructorul coreean la Detroit. Se numeşte Veloster, este mai mult un hatchback decât un coupe (după modelul VW Scirocco) şi vine cu câteva lucruri interesante faţă de conceptul din 2007 care l-a prefigurat.

140 CP, 5,9 litri/100 km
Hyundai Coupe nu se mai vinde din 2009, aşa că era nevoie de un urmaş. Aici intră în scenă Veloster, care foloseşte platforma lui i30, din raţiuni economice, evident. Maşina va fi disponibilă la început cu un motor pe benzină cu injecţie directă, de 1,6 litri şi 140 CP (167 Nm/4.850 rpm). Pe lângă acesta, va fi oferit şi un 1.6 MPI, de 130 CP, pe unele pieţe. Pentru prima dată la Hyundai, Veloster va dispune de o transmisie cu dublu-ambreiaj DCT, cu şase trepte, consumul mediu promis fiind de 5,9 litri/100 km. Nu te poţi aştepta la mari performanţe dinamice de la aceste două motoare, însă Veloster va primi mai târziu şi un 2.0 turbo de peste 200 CP care va rezolva această problemă.

Două uşi în faţă, una în spate
Spuneam mai devreme că Veloster este mai mult un hatchback decât un coupe, şi nu doar din cauza formei caroseriei. Maşina are o uşă de acces pentru pasagerii din spate, situată pe partea dreaptă. Ceva în genul celor de la Mazda RX-8 sau Mini Clubman, cu diferenţa importantă că la Hyundai avem o portieră „full-size”. Şi că aceasta va fi amplasată pe stânga la modelele vândute în ţările unde circulaţia se desfăşoară pe banda stângă (aviz Mini Clubman care se vinde în Anglia cu portiera din spate pe partea dreaptă).

Aşadar, un plus important la aspectul practic care nu afectează estetica, mânerul portierei din spate fiind disimulat ingenios în montantul C. Nu pot spune despre Veloster că e o maşină foarte frumoasă, dar nici Nissan Juke nu e şi totuşi atrage toate privirile. Veloster are o lungime de 4,22 metri, o lăţime de 1,79 metri şi cântăreşte numai 1.172 kg, cifre ce o situează în limitele clasei compacte, la fel ca Scirocco.

Maşina va ajunge în Europa în toamnă, la un preţ competitiv pentru acest segment, de circa 15.500 euro. Nu ştiu despre voi, dar eu abia aştept să o văd pe viu.


Foto: Hyundai

VIDEO DE PREZENTARE:

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Lucrez în presa auto din 2004, domeniu care mi-a permis până acum să fiu mai aproape de pasiunea mea. În aceşti ani de presă am trecut pe la AutoMondial, ProSport şi Gazeta Sporturilor. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu, care îmi împărtăşeşte pasiunea pentru curse. Am participat tot sezonul 2007 la campionatul FRAS, iar în 2008 am concurat la două etape ACR şi la una FRAS. Acest blog se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, vreau să subliniez faptul că acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Aşa că, dacă opiniile pe care le găsiţi aici vi se par subiective, e normal, sunt scrise de un om.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *