Noul Hyundai Coupe se numeste Veloster

Mult-aşteptatul urmaş al lui Hyundai Coupe a fost dezvăluit de constructorul coreean la Detroit. Se numeşte Veloster, este mai mult un hatchback decât un coupe (după modelul VW Scirocco) şi vine cu câteva lucruri interesante faţă de conceptul din 2007 care l-a prefigurat.

140 CP, 5,9 litri/100 km
Hyundai Coupe nu se mai vinde din 2009, aşa că era nevoie de un urmaş. Aici intră în scenă Veloster, care foloseşte platforma lui i30, din raţiuni economice, evident. Maşina va fi disponibilă la început cu un motor pe benzină cu injecţie directă, de 1,6 litri şi 140 CP (167 Nm/4.850 rpm). Pe lângă acesta, va fi oferit şi un 1.6 MPI, de 130 CP, pe unele pieţe. Pentru prima dată la Hyundai, Veloster va dispune de o transmisie cu dublu-ambreiaj DCT, cu şase trepte, consumul mediu promis fiind de 5,9 litri/100 km. Nu te poţi aştepta la mari performanţe dinamice de la aceste două motoare, însă Veloster va primi mai târziu şi un 2.0 turbo de peste 200 CP care va rezolva această problemă.

Două uşi în faţă, una în spate
Spuneam mai devreme că Veloster este mai mult un hatchback decât un coupe, şi nu doar din cauza formei caroseriei. Maşina are o uşă de acces pentru pasagerii din spate, situată pe partea dreaptă. Ceva în genul celor de la Mazda RX-8 sau Mini Clubman, cu diferenţa importantă că la Hyundai avem o portieră „full-size”. Şi că aceasta va fi amplasată pe stânga la modelele vândute în ţările unde circulaţia se desfăşoară pe banda stângă (aviz Mini Clubman care se vinde în Anglia cu portiera din spate pe partea dreaptă).

Aşadar, un plus important la aspectul practic care nu afectează estetica, mânerul portierei din spate fiind disimulat ingenios în montantul C. Nu pot spune despre Veloster că e o maşină foarte frumoasă, dar nici Nissan Juke nu e şi totuşi atrage toate privirile. Veloster are o lungime de 4,22 metri, o lăţime de 1,79 metri şi cântăreşte numai 1.172 kg, cifre ce o situează în limitele clasei compacte, la fel ca Scirocco.

Maşina va ajunge în Europa în toamnă, la un preţ competitiv pentru acest segment, de circa 15.500 euro. Nu ştiu despre voi, dar eu abia aştept să o văd pe viu.


Foto: Hyundai

VIDEO DE PREZENTARE:

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Începând din 2003 am lucrat în presa auto, astfel că am avut norocul ca jobul meu să coincidă cu pasiunea. În aceşti ani de presă am scris la AutoMondial, ProSport, Gazeta Sporturilor, autoevolution.com şi am colaborat cu Ziare.com. Din noiembrie 2011 până în martie 2013 am scris pentru Inautonews.com, iar din martie 2013 până în octombrie 2015 am scris pentru Carscoops. Din octombrie 2015 până în august 2018 am activat ca editor la DriveMag, iar în prezent colaborez din nou cu Carscoops. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu. Am participat tot sezonul 2007, precum şi la trei etape din 2008, reușind două clasări pe podium la clasa H2 la VTM Straja (Alba) în 2008 (locul 1) și la VTM Buzău în același an (locul al 2-lea). Acest blog auto l-am început în 2008, fiind probabil primul blog de profil din România. Auto-blog.ro se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Tot ceea ce veți citi aici este trecut prin filtrul meu (destul de critic ar zice unii), iar singura cenzură este cea a bunului-simţ. La adresele de e-mail de mai jos puteți trimite comunicate de presă legate de domeniul auto, invitații la evenimente sau orice alte mesaje sau întrebări care au legătură cu acest blog și cu mașinile. Contact: E-mail: dan.mihalascu [at] auto-blog.ro sau autoblogrou [at] gmail.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.