Noul Hyundai i30, un mare pas inainte

Mărcile coreene surori Hyundai și Kia sunt într-o ascensiune fantastică în ultima vreme, înregistrând progrese remarcabile atât în privinţa calităţii cât mai ales a designului. Dacă acum 7-8 ani cu greu puteai găsi un model Hyundai sau Kia cu design atrăgător, acum lucrurile s-au schimbat radical. „Europenizarea” designului a fost realizată cu succes, iar rezultatele se văd, atât în vânzări, cât şi în percepţia clienţilor.

Vorbind strict despre modelul compact i30, trebuie spus că generaţia actuală nu a rupt gura târgului cu designul, sora Kia cee’d fiind mai reuşită din acest punct de vedere. Ei bine, noul i30, prezentat zilele acestea la Salonul Auto de la Frankfurt, este mult mai atrăgător, amintind de modelul i40, cu care împarte grila hexagonală şi forma farurilor. Limbajul stilistic „fluidic sculpture” a fost implementat cu succes, noul i30 afișând un look dinamic şi tineresc.

Conceput și construit în Europa, motoare între 90 și 135 CP
Desenat şi conceput la centrul tehnic Hyundai din Russelsheim, Germania, noul i30 va fi oferit cu şase motorizări începând din prima parte a lui 2012, în versiune hatchback cu cinci uşi. Maşina va fi produsă în Cehia, la uzina din Nosovice. Vor fi trei motoare pe benzină şi trei pe motorină, cu puteri cuprinse între 90 şi 135 CP. Hyundai estimează că motorul turbodiesel de 1,6 litri și 128 CP va fi cel mai vândut. Acesta accelerează noul i30 de la 0 la 100 km/h în 10.9 secunde, către o viteză maximă de 196 km/h. Echivalentul pe benzină al acestui propulsor are tot 1,6 litri, injecție directă și 135 CP.

Noul i30 va fi disponibil și cu pachetul eco Blue Drive, care include sistem stop-start, pneuri cu rezistență redusă la rulare și un sistem de gestiune a alternatorului. În combinație cu motorul diesel de 1,6 litri, acest pachet coboară emisiile de CO2 sub pragul de 100 g/km. Clienții vor putea opta între o transmisie manuală și una automată, ambele cu șase trepte. Noul i30 preia de la fratele mai mare i40 „jucării” precum sistemul Flex Steer (direcție adaptivă) sau touch-screen-ul de 7 inch pentru sistemul de navigație.

Spațiu interior și portbagaj mai mari
Față de modelul precedent, noul i30 oferă un interior mai spațios, grație dimensiunilor crescute ale caroseriei (4,3 metri lungime, 1,78 metri lățime). Doar înălțimea a scăzut ușor la 1,47 metri, pentru a oferi mașinii o siluetă mai sportivă. Portbagajul are un volum de 378 litri, cu 10 procente mai mare decât la generația anterioară.

Hyundai vrea să obțină cinci stele la testele EuroNCAP, noul i30 fiind echipat cu cele mai noi tehnologii de siguranță activă – ESP, ABS, VSM (Vehicle Stability Management), Emergency Stop Signal – și pasivă (șase airbag-uri standard). Noul i30 va fi oferit cu o garanție foarte atractivă de cinci ani, fără limită de kilometri! În plus, clienții beneficiază pe toată durata garanției de asistență rutieră gratuită și verificări tehnice anuale gratuite. Aș vrea să văd cât mai mulți constructori că au curajul să ofere 5 ani garanție.

Motoare diesel:
1,4 litri, 90 CP, 220 Nm/1.500-2.750 rpm
1,6 litri, 110 CP, 260 Nm/1.900-2.750 rpm
1,6 litri, 128 CP, 260 Nm/1.900-2.750 rpm

Motoare pe benzină:
1,4 litri DOHC, 100 CP, 137 Nm/4.200 rpm
1,6 litri MPI, 120 CP/6.300 rpm, 156 Nm/4.850 rpm
1,6 litri GDI, 135 CP/6.300 rpm, 164 Nm/4.850 rpm

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Lucrez în presa auto din 2004, domeniu care mi-a permis până acum să fiu mai aproape de pasiunea mea. În aceşti ani de presă am trecut pe la AutoMondial, ProSport şi Gazeta Sporturilor. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu, care îmi împărtăşeşte pasiunea pentru curse. Am participat tot sezonul 2007 la campionatul FRAS, iar în 2008 am concurat la două etape ACR şi la una FRAS. Acest blog se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, vreau să subliniez faptul că acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Aşa că, dacă opiniile pe care le găsiţi aici vi se par subiective, e normal, sunt scrise de un om.

2 comentarii la “Noul Hyundai i30, un mare pas inainte”

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *