Noul Hyundai i30, un mare pas inainte

Mărcile coreene surori Hyundai și Kia sunt într-o ascensiune fantastică în ultima vreme, înregistrând progrese remarcabile atât în privinţa calităţii cât mai ales a designului. Dacă acum 7-8 ani cu greu puteai găsi un model Hyundai sau Kia cu design atrăgător, acum lucrurile s-au schimbat radical. „Europenizarea” designului a fost realizată cu succes, iar rezultatele se văd, atât în vânzări, cât şi în percepţia clienţilor.

Vorbind strict despre modelul compact i30, trebuie spus că generaţia actuală nu a rupt gura târgului cu designul, sora Kia cee’d fiind mai reuşită din acest punct de vedere. Ei bine, noul i30, prezentat zilele acestea la Salonul Auto de la Frankfurt, este mult mai atrăgător, amintind de modelul i40, cu care împarte grila hexagonală şi forma farurilor. Limbajul stilistic „fluidic sculpture” a fost implementat cu succes, noul i30 afișând un look dinamic şi tineresc.

Conceput și construit în Europa, motoare între 90 și 135 CP
Desenat şi conceput la centrul tehnic Hyundai din Russelsheim, Germania, noul i30 va fi oferit cu şase motorizări începând din prima parte a lui 2012, în versiune hatchback cu cinci uşi. Maşina va fi produsă în Cehia, la uzina din Nosovice. Vor fi trei motoare pe benzină şi trei pe motorină, cu puteri cuprinse între 90 şi 135 CP. Hyundai estimează că motorul turbodiesel de 1,6 litri și 128 CP va fi cel mai vândut. Acesta accelerează noul i30 de la 0 la 100 km/h în 10.9 secunde, către o viteză maximă de 196 km/h. Echivalentul pe benzină al acestui propulsor are tot 1,6 litri, injecție directă și 135 CP.

Noul i30 va fi disponibil și cu pachetul eco Blue Drive, care include sistem stop-start, pneuri cu rezistență redusă la rulare și un sistem de gestiune a alternatorului. În combinație cu motorul diesel de 1,6 litri, acest pachet coboară emisiile de CO2 sub pragul de 100 g/km. Clienții vor putea opta între o transmisie manuală și una automată, ambele cu șase trepte. Noul i30 preia de la fratele mai mare i40 „jucării” precum sistemul Flex Steer (direcție adaptivă) sau touch-screen-ul de 7 inch pentru sistemul de navigație.

Spațiu interior și portbagaj mai mari
Față de modelul precedent, noul i30 oferă un interior mai spațios, grație dimensiunilor crescute ale caroseriei (4,3 metri lungime, 1,78 metri lățime). Doar înălțimea a scăzut ușor la 1,47 metri, pentru a oferi mașinii o siluetă mai sportivă. Portbagajul are un volum de 378 litri, cu 10 procente mai mare decât la generația anterioară.

Hyundai vrea să obțină cinci stele la testele EuroNCAP, noul i30 fiind echipat cu cele mai noi tehnologii de siguranță activă – ESP, ABS, VSM (Vehicle Stability Management), Emergency Stop Signal – și pasivă (șase airbag-uri standard). Noul i30 va fi oferit cu o garanție foarte atractivă de cinci ani, fără limită de kilometri! În plus, clienții beneficiază pe toată durata garanției de asistență rutieră gratuită și verificări tehnice anuale gratuite. Aș vrea să văd cât mai mulți constructori că au curajul să ofere 5 ani garanție.

Motoare diesel:
1,4 litri, 90 CP, 220 Nm/1.500-2.750 rpm
1,6 litri, 110 CP, 260 Nm/1.900-2.750 rpm
1,6 litri, 128 CP, 260 Nm/1.900-2.750 rpm

Motoare pe benzină:
1,4 litri DOHC, 100 CP, 137 Nm/4.200 rpm
1,6 litri MPI, 120 CP/6.300 rpm, 156 Nm/4.850 rpm
1,6 litri GDI, 135 CP/6.300 rpm, 164 Nm/4.850 rpm

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Începând din 2003 am lucrat în presa auto, astfel că am avut norocul ca jobul meu să coincidă cu pasiunea. În aceşti ani de presă am scris la AutoMondial, ProSport, Gazeta Sporturilor, autoevolution.com şi am colaborat cu Ziare.com. Din noiembrie 2011 până în martie 2013 am scris pentru Inautonews.com, iar din martie 2013 până în octombrie 2015 am scris pentru Carscoops. Din octombrie 2015 până în august 2018 am activat ca editor la DriveMag, iar în prezent colaborez din nou cu Carscoops. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu. Am participat tot sezonul 2007, precum şi la trei etape din 2008, reușind două clasări pe podium la clasa H2 la VTM Straja (Alba) în 2008 (locul 1) și la VTM Buzău în același an (locul al 2-lea). Acest blog auto l-am început în 2008, fiind probabil primul blog de profil din România. Auto-blog.ro se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Tot ceea ce veți citi aici este trecut prin filtrul meu (destul de critic ar zice unii), iar singura cenzură este cea a bunului-simţ. La adresele de e-mail de mai jos puteți trimite comunicate de presă legate de domeniul auto, invitații la evenimente sau orice alte mesaje sau întrebări care au legătură cu acest blog și cu mașinile. Contact: E-mail: dan.mihalascu [at] auto-blog.ro sau autoblogrou [at] gmail.com

2 comentarii la „Noul Hyundai i30, un mare pas inainte”

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.