Noul Jaguar XJ spune adio clasicului

jaguarxj1Noul Jaguar XJ se rupe de trecut la fel de brutal ca fratele său mai mic XF. E clar: „modern” a luat locul lui „clasic” în vocabularul designerilor de la Jaguar. Care brusc s-au trezit că au de muncă, după ce ani de zile modelele noi ale englezilor puteau fi deosebite de cele vechi doar cu lupa.

Noul XJ impresionează prin linia modernă a caroseriei, care respectă actualul limbaj de design al mărcii, inaugurat o dată cu noul XK şi desăvârşit mai târziu de limuzina XF. Partea frontală agresivă este preluată aproape integral de la conceptul C-XF, în timp ce posteriorul aduce o notă de prospeţime între limuzinele de lux prin dispunerea verticală a stopurilor şi prin eleganţa degajată.

Structura de aluminiu a rămas

Profilul maşinii trădează dimensiunile deloc de neglijat ale acesteia: 5,12 metri lungime în versiunea standard şi 5,25 metri în cazul celei cu ampatament lung. La aşa gabarit, ai zice că greutatea e pe măsură. Numai că Jaguar a continuat tradiţia vechiului XJ în ceea ce priveşte structura caroseriei, aceasta fiind realizată integral din aluminiu. Datorită acestui fapt, XJ are o masă proprie mai mică cu circa 150 kilograme decât o limuzină echivalentă, iar Jaguar susţine că este mai uşor şi decât XF!

Performanţe dinamice de top

Ceea ce se traduce, evident, prin consum mai mic de combustibil, performanţe dinamice superioare şi o ţinută de drum corespunzătoare. Mai ales că noua gamă XJ dispune de trei propulsoare foarte puternice. Este vorba de două „benzinare” de 5,0 litri V8, cu puteri de 385 CP (aspirat), respectiv 510 CP (cu compresor volumetric de tip Roots). Al treilea motor este un diesel V6 de 3,0 litri şi 275 CP, al cărui cuplu maxim de 600 Nm ajută limuzina să atingă 100 km/h cu start de pe loc în doar 6,4 secunde. Asta în condiţiile în care V8-ul de 510 CP propulsează noul XJ până la 100 km/h în 4,7 secunde!

Toate modelele dispun doar de transmisii automate şi de tracţiune spate, Jaguar neavând în plan să ofere tracţiune integrală. Cât despre interior, pozele vorbesc de la sine…

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Lucrez în presa auto din 2004, domeniu care mi-a permis până acum să fiu mai aproape de pasiunea mea. În aceşti ani de presă am trecut pe la AutoMondial, ProSport şi Gazeta Sporturilor. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu, care îmi împărtăşeşte pasiunea pentru curse. Am participat tot sezonul 2007 la campionatul FRAS, iar în 2008 am concurat la două etape ACR şi la una FRAS. Acest blog se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, vreau să subliniez faptul că acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Aşa că, dacă opiniile pe care le găsiţi aici vi se par subiective, e normal, sunt scrise de un om.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *