Noul Jaguar XJ se rupe de trecut la fel de brutal ca fratele său mai mic XF. E clar: „modern” a luat locul lui „clasic” în vocabularul designerilor de la Jaguar. Care brusc s-au trezit că au de muncă, după ce ani de zile modelele noi ale englezilor puteau fi deosebite de cele vechi doar cu lupa.
Noul XJ impresionează prin linia modernă a caroseriei, care respectă actualul limbaj de design al mărcii, inaugurat o dată cu noul XK şi desăvârşit mai târziu de limuzina XF. Partea frontală agresivă este preluată aproape integral de la conceptul C-XF, în timp ce posteriorul aduce o notă de prospeţime între limuzinele de lux prin dispunerea verticală a stopurilor şi prin eleganţa degajată.
Structura de aluminiu a rămas
Profilul maşinii trădează dimensiunile deloc de neglijat ale acesteia: 5,12 metri lungime în versiunea standard şi 5,25 metri în cazul celei cu ampatament lung. La aşa gabarit, ai zice că greutatea e pe măsură. Numai că Jaguar a continuat tradiţia vechiului XJ în ceea ce priveşte structura caroseriei, aceasta fiind realizată integral din aluminiu. Datorită acestui fapt, XJ are o masă proprie mai mică cu circa 150 kilograme decât o limuzină echivalentă, iar Jaguar susţine că este mai uşor şi decât XF!
Performanţe dinamice de top
Ceea ce se traduce, evident, prin consum mai mic de combustibil, performanţe dinamice superioare şi o ţinută de drum corespunzătoare. Mai ales că noua gamă XJ dispune de trei propulsoare foarte puternice. Este vorba de două „benzinare” de 5,0 litri V8, cu puteri de 385 CP (aspirat), respectiv 510 CP (cu compresor volumetric de tip Roots). Al treilea motor este un diesel V6 de 3,0 litri şi 275 CP, al cărui cuplu maxim de 600 Nm ajută limuzina să atingă 100 km/h cu start de pe loc în doar 6,4 secunde. Asta în condiţiile în care V8-ul de 510 CP propulsează noul XJ până la 100 km/h în 4,7 secunde!
Toate modelele dispun doar de transmisii automate şi de tracţiune spate, Jaguar neavând în plan să ofere tracţiune integrală. Cât despre interior, pozele vorbesc de la sine…