Noul Jaguar XJ spune adio clasicului

jaguarxj1Noul Jaguar XJ se rupe de trecut la fel de brutal ca fratele său mai mic XF. E clar: „modern” a luat locul lui „clasic” în vocabularul designerilor de la Jaguar. Care brusc s-au trezit că au de muncă, după ce ani de zile modelele noi ale englezilor puteau fi deosebite de cele vechi doar cu lupa.

Noul XJ impresionează prin linia modernă a caroseriei, care respectă actualul limbaj de design al mărcii, inaugurat o dată cu noul XK şi desăvârşit mai târziu de limuzina XF. Partea frontală agresivă este preluată aproape integral de la conceptul C-XF, în timp ce posteriorul aduce o notă de prospeţime între limuzinele de lux prin dispunerea verticală a stopurilor şi prin eleganţa degajată.

Structura de aluminiu a rămas

Profilul maşinii trădează dimensiunile deloc de neglijat ale acesteia: 5,12 metri lungime în versiunea standard şi 5,25 metri în cazul celei cu ampatament lung. La aşa gabarit, ai zice că greutatea e pe măsură. Numai că Jaguar a continuat tradiţia vechiului XJ în ceea ce priveşte structura caroseriei, aceasta fiind realizată integral din aluminiu. Datorită acestui fapt, XJ are o masă proprie mai mică cu circa 150 kilograme decât o limuzină echivalentă, iar Jaguar susţine că este mai uşor şi decât XF!

Performanţe dinamice de top

Ceea ce se traduce, evident, prin consum mai mic de combustibil, performanţe dinamice superioare şi o ţinută de drum corespunzătoare. Mai ales că noua gamă XJ dispune de trei propulsoare foarte puternice. Este vorba de două „benzinare” de 5,0 litri V8, cu puteri de 385 CP (aspirat), respectiv 510 CP (cu compresor volumetric de tip Roots). Al treilea motor este un diesel V6 de 3,0 litri şi 275 CP, al cărui cuplu maxim de 600 Nm ajută limuzina să atingă 100 km/h cu start de pe loc în doar 6,4 secunde. Asta în condiţiile în care V8-ul de 510 CP propulsează noul XJ până la 100 km/h în 4,7 secunde!

Toate modelele dispun doar de transmisii automate şi de tracţiune spate, Jaguar neavând în plan să ofere tracţiune integrală. Cât despre interior, pozele vorbesc de la sine…

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Începând din 2003 am lucrat în presa auto, astfel că am avut norocul ca jobul meu să coincidă cu pasiunea. În aceşti ani de presă am scris la AutoMondial, ProSport, Gazeta Sporturilor, autoevolution.com şi am colaborat cu Ziare.com. Din noiembrie 2011 până în martie 2013 am scris pentru Inautonews.com, iar din martie 2013 până în octombrie 2015 am scris pentru Carscoops. Din octombrie 2015 până în august 2018 am activat ca editor la DriveMag, iar în prezent colaborez din nou cu Carscoops. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu. Am participat tot sezonul 2007, precum şi la trei etape din 2008, reușind două clasări pe podium la clasa H2 la VTM Straja (Alba) în 2008 (locul 1) și la VTM Buzău în același an (locul al 2-lea). Acest blog auto l-am început în 2008, fiind probabil primul blog de profil din România. Auto-blog.ro se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Tot ceea ce veți citi aici este trecut prin filtrul meu (destul de critic ar zice unii), iar singura cenzură este cea a bunului-simţ. La adresele de e-mail de mai jos puteți trimite comunicate de presă legate de domeniul auto, invitații la evenimente sau orice alte mesaje sau întrebări care au legătură cu acest blog și cu mașinile. Contact: E-mail: dan.mihalascu [at] auto-blog.ro sau autoblogrou [at] gmail.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.