Noul Kia Picanto este in sfarsit picant

Kia a furnizat primele imagini oficiale cu a doua generaţie a modelului de clasă mini Picanto. Micuţa coreeană promite să şteargă amintirea primei generaţii printr-un design mult mai plăcut, cu personalitate.

Am avut ocazia să conduc prima generaţie Picanto acum vreo cinci ani şi mi s-a părut o maşină foarte ştearsă, cu un design care nu spunea absolut nimic şi cu nici un aspect cu care să iasă în evidenţă. Într-un cuvânt, banală.

Se pare însă că acum se schimbă treaba. Noul Picanto chiar are personalitate. Designul este în ton cu noua linie Kia, proporţiile sunt bine studiate, iar impresia degajată este de prospeţime. Faţă de prima generaţie, Picanto a crescut în dimensiuni, în special la nivelul ampatamentului. Asta înseamnă implicit un spaţiu interior mai generos.

Ca şi până acum, Kia Picanto va fi disponibilă cu o caroserie cu cinci uşi, însă acesteia i se va adăuga în Europa şi o versiune cu trei uși, orientată către publicul tânăr, amator de sportivitate.

Noul Picanto va fi propulsat de patru motoare noi de 1.0 şi 1.2 litri, cu emisii scăzute de CO2. Pe unele pieţe vor fi oferite şi versiuni pe GPL. Nici o menţiune despre un eventual diesel însă. Noua generaţie Picanto va fi prezentată oficial la Salonul Auto de la Geneva din martie, când vom avea mai multe detalii legate de motorizări, dotări şi preţuri.

Foto: Kia

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Începând din 2003 am lucrat în presa auto, astfel că am avut norocul ca jobul meu să coincidă cu pasiunea. În aceşti ani de presă am scris la AutoMondial, ProSport, Gazeta Sporturilor, autoevolution.com şi am colaborat cu Ziare.com. Din noiembrie 2011 până în martie 2013 am scris pentru Inautonews.com, iar din martie 2013 până în octombrie 2015 am scris pentru Carscoops. Din octombrie 2015 până în august 2018 am activat ca editor la DriveMag, iar în prezent colaborez din nou cu Carscoops. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu. Am participat tot sezonul 2007, precum şi la trei etape din 2008, reușind două clasări pe podium la clasa H2 la VTM Straja (Alba) în 2008 (locul 1) și la VTM Buzău în același an (locul al 2-lea). Acest blog auto l-am început în 2008, fiind probabil primul blog de profil din România. Auto-blog.ro se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Tot ceea ce veți citi aici este trecut prin filtrul meu (destul de critic ar zice unii), iar singura cenzură este cea a bunului-simţ. La adresele de e-mail de mai jos puteți trimite comunicate de presă legate de domeniul auto, invitații la evenimente sau orice alte mesaje sau întrebări care au legătură cu acest blog și cu mașinile. Contact: E-mail: dan.mihalascu [at] auto-blog.ro sau autoblogrou [at] gmail.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.