Noul Kia Rio, primele fotografii oficiale

Noua generaţie a modelului de clasă mică Rio este gata. O confirmă primele fotografii oficiale, care dezvăluie un look mult peste cel al generaţiei precedente, în ton cu noua direcţie de design Kia. Rio împarte platforma tehnică cu Hyundai i20, însă în ceea ce priveşte designul lucrurile sunt diferite: i20 merge pe o linie tradiţională, conservatoare, în timp ce Rio este mai dinamic, mai exuberant. Dacă aş fi pus să aleg intre cele două aş opta clar pentru Rio.

Mai mare şi pe afară şi pe dinăuntru
Noua generaţie are un ampatament mai mare cu 70 mm (2.570 mm), astfel că interiorul este mai spaţios, mai ales pentru pasagerii din spate. În plus, portbagajul a crescut şi el la 292 litri. Dacă vi se pare puţin, Kia va oferi noul Rio şi în versiune sedan, care se laudă cu un volum util de 390 litri. Pentru interior, coreenii promit finisări şi materiale asociate până acum maşinilor din clase superioare. De urmărit asta.

Diesel de 1,1 litri şi 70 CP
În privinţa motorizărilor, Rio va fi oferit cu o gamă de propulsoare economice, Kia divulgând date doar despre unul dintre acestea, un diesel de 1,1 litri şi 70 CP (emisii de CO2 de 85 g/km). Restul motoarelor vor fi anunţate la lansarea de la Geneva, însă e cert că din 2012 va exista în gamă un 1,2 turbo pe benzină cu injecţie directă, catalogat de Kia drept „foarte performant”. E posibil ca acesta să echipeze o versiune sportivă a lui Rio.

De la lansarea din 2005, Rio s-a vândut în peste 860.000 unităţi, din care doar anul trecut 219.000 au mers la export.

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Începând din 2003 am lucrat în presa auto, astfel că am avut norocul ca jobul meu să coincidă cu pasiunea. În aceşti ani de presă am scris la AutoMondial, ProSport, Gazeta Sporturilor, autoevolution.com şi am colaborat cu Ziare.com. Din noiembrie 2011 până în martie 2013 am scris pentru Inautonews.com, iar din martie 2013 până în octombrie 2015 am scris pentru Carscoops. Din octombrie 2015 până în august 2018 am activat ca editor la DriveMag, iar în prezent colaborez din nou cu Carscoops. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu. Am participat tot sezonul 2007, precum şi la trei etape din 2008, reușind două clasări pe podium la clasa H2 la VTM Straja (Alba) în 2008 (locul 1) și la VTM Buzău în același an (locul al 2-lea). Acest blog auto l-am început în 2008, fiind probabil primul blog de profil din România. Auto-blog.ro se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Tot ceea ce veți citi aici este trecut prin filtrul meu (destul de critic ar zice unii), iar singura cenzură este cea a bunului-simţ. La adresele de e-mail de mai jos puteți trimite comunicate de presă legate de domeniul auto, invitații la evenimente sau orice alte mesaje sau întrebări care au legătură cu acest blog și cu mașinile. Contact: E-mail: dan.mihalascu [at] auto-blog.ro sau autoblogrou [at] gmail.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.