Noul Kia Rio, primele fotografii oficiale

Noua generaţie a modelului de clasă mică Rio este gata. O confirmă primele fotografii oficiale, care dezvăluie un look mult peste cel al generaţiei precedente, în ton cu noua direcţie de design Kia. Rio împarte platforma tehnică cu Hyundai i20, însă în ceea ce priveşte designul lucrurile sunt diferite: i20 merge pe o linie tradiţională, conservatoare, în timp ce Rio este mai dinamic, mai exuberant. Dacă aş fi pus să aleg intre cele două aş opta clar pentru Rio.

Mai mare şi pe afară şi pe dinăuntru
Noua generaţie are un ampatament mai mare cu 70 mm (2.570 mm), astfel că interiorul este mai spaţios, mai ales pentru pasagerii din spate. În plus, portbagajul a crescut şi el la 292 litri. Dacă vi se pare puţin, Kia va oferi noul Rio şi în versiune sedan, care se laudă cu un volum util de 390 litri. Pentru interior, coreenii promit finisări şi materiale asociate până acum maşinilor din clase superioare. De urmărit asta.

Diesel de 1,1 litri şi 70 CP
În privinţa motorizărilor, Rio va fi oferit cu o gamă de propulsoare economice, Kia divulgând date doar despre unul dintre acestea, un diesel de 1,1 litri şi 70 CP (emisii de CO2 de 85 g/km). Restul motoarelor vor fi anunţate la lansarea de la Geneva, însă e cert că din 2012 va exista în gamă un 1,2 turbo pe benzină cu injecţie directă, catalogat de Kia drept „foarte performant”. E posibil ca acesta să echipeze o versiune sportivă a lui Rio.

De la lansarea din 2005, Rio s-a vândut în peste 860.000 unităţi, din care doar anul trecut 219.000 au mers la export.

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Lucrez în presa auto din 2004, domeniu care mi-a permis până acum să fiu mai aproape de pasiunea mea. În aceşti ani de presă am trecut pe la AutoMondial, ProSport şi Gazeta Sporturilor. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu, care îmi împărtăşeşte pasiunea pentru curse. Am participat tot sezonul 2007 la campionatul FRAS, iar în 2008 am concurat la două etape ACR şi la una FRAS. Acest blog se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, vreau să subliniez faptul că acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Aşa că, dacă opiniile pe care le găsiţi aici vi se par subiective, e normal, sunt scrise de un om.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *