Competiția se ascute (la propriu!) în clasa medie premium o dată cu premiera noului Lexus IS pe 15 ianuarie la Salonul Auto de la Detroit. Noua generație a sedanului japonez afișează un design mai îndrăzneț ca niciodată într-un segment de piață mai degrabă conservator, dominat de tripleta Audi A4 – BMW Seria 3 – Mercedes Clasa C.
Noul IS transpune în realitate liniile conceptului LF-CC: avem noua grilă Lexus care domină partea frontală și farurile agresive care vor isca probabil cele mai mari controverse printre fanii mai tradiționaliști. Luminile de zi cu LED-uri (DRL) în forma literei „L” sunt separate de faruri, deși atunci când sunt privite din față dau impresia unui tot unitar. Spoilerul față continuă ideea de agresivitate, fiind foarte tăios, însă asta se datorează pachetului F Sport cu care mașina din imagini este echipată. Modelele standard vor avea un un spoiler față mai „cuminte”.
Profilul mașinii inspiră dinamism prin modul cum linia pragurilor se ridică către partea din spate și este continuată de tăietura stopurilor. E cel mai îndrăzneț element al mașinii, iar împreună cu forma neobișnuită a farurilor conferă prospețime și originalitate sedan-ului japonez. Practic, noul IS arată ca un concept car care va fi aruncat pe stradă. Imaginați-vă ce reacții va stârni mașina asta în trafic și cum va arăta un Audi A4 pe lângă ea. Din fericire, Audi va prezenta o nouă generație A4 în 2014, la fel cum va face și Mercedes-Benz cu C-Class undeva prin 2015.
Interiorul mașinii este foarte sportiv, lucru normal întrucât e inspirat de cel al supercar-ului Lexus LF-A. Postul de conducere este separat de locul din dreapta de tunelul median masiv, iar impresia dată este de cockpit de avion de vânătoare. Bordul este la fel de original ca exteriorul, iar consola centrală încorporează primele butoane electrostatice care comandă climatizarea, mai precis setarea temperaturii.
Lățimea și ampatamentul lui IS au fost majorate, astfel că interiorul este mai spațios, în special pentru pasagerii din spate și pentru bagaje. Gama Lexus IS pentru Europa va include modelele IS 250 și IS 300h, primul IS care va dispune de sistemul Lexus Hybrid Drive. Ambele versiuni vor fi disponibile cu un pachet estetic F Sport, care include printre altele o grilă a radiatorului mai mare, un spoiler față redesenat și scaune cu suport lateral îmbunătățit.