Noul Lexus IS: curaj japonez in clasa medie premium

Noul-Lexus-IS-2013-7
Competiția se ascute (la propriu!) în clasa medie premium o dată cu premiera noului Lexus IS pe 15 ianuarie la Salonul Auto de la Detroit. Noua generație a sedanului japonez afișează un design mai îndrăzneț ca niciodată într-un segment de piață mai degrabă conservator, dominat de tripleta Audi A4 – BMW Seria 3 – Mercedes Clasa C.

Noul IS transpune în realitate liniile conceptului LF-CC: avem noua grilă Lexus care domină partea frontală și farurile agresive care vor isca probabil cele mai mari controverse printre fanii mai tradiționaliști. Luminile de zi cu LED-uri (DRL) în forma literei „L” sunt separate de faruri, deși atunci când sunt privite din față dau impresia unui tot unitar. Spoilerul față continuă ideea de agresivitate, fiind foarte tăios, însă asta se datorează pachetului F Sport cu care mașina din imagini este echipată. Modelele standard vor avea un un spoiler față mai „cuminte”.

Profilul mașinii inspiră dinamism prin modul cum linia pragurilor se ridică către partea din spate și este continuată de tăietura stopurilor. E cel mai îndrăzneț element al mașinii, iar împreună cu forma neobișnuită a farurilor conferă prospețime și originalitate sedan-ului japonez. Practic, noul IS arată ca un concept car care va fi aruncat pe stradă. Imaginați-vă ce reacții va stârni mașina asta în trafic și cum va arăta un Audi A4 pe lângă ea. Din fericire, Audi va prezenta o nouă generație A4 în 2014, la fel cum va face și Mercedes-Benz cu C-Class undeva prin 2015.

Interiorul mașinii este foarte sportiv, lucru normal întrucât e inspirat de cel al supercar-ului Lexus LF-A. Postul de conducere este separat de locul din dreapta de tunelul median masiv, iar impresia dată este de cockpit de avion de vânătoare. Bordul este la fel de original ca exteriorul, iar consola centrală încorporează primele butoane electrostatice care comandă climatizarea, mai precis setarea temperaturii.

Lățimea și ampatamentul lui IS au fost majorate, astfel că interiorul este mai spațios, în special pentru pasagerii din spate și pentru bagaje. Gama Lexus IS pentru Europa va include modelele IS 250 și IS 300h, primul IS care va dispune de sistemul Lexus Hybrid Drive. Ambele versiuni vor fi disponibile cu un pachet estetic F Sport, care include printre altele o grilă a radiatorului mai mare, un spoiler față redesenat și scaune cu suport lateral îmbunătățit.

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Lucrez în presa auto din 2004, domeniu care mi-a permis până acum să fiu mai aproape de pasiunea mea. În aceşti ani de presă am trecut pe la AutoMondial, ProSport şi Gazeta Sporturilor. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu, care îmi împărtăşeşte pasiunea pentru curse. Am participat tot sezonul 2007 la campionatul FRAS, iar în 2008 am concurat la două etape ACR şi la una FRAS. Acest blog se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, vreau să subliniez faptul că acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Aşa că, dacă opiniile pe care le găsiţi aici vi se par subiective, e normal, sunt scrise de un om.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *