Noul Mercedes-Benz SLK, dezvaluit oficial

Mercedes-Benz a dat publicităţii primele fotografii şi informaţii despre noul roadster SLK, ajuns la a treia generaţie. Asta după ce în urmă cu o lună pe YouTube a apărut un filmuleţ promoţional cu maşina în toată splendoarea ei. Deşi Salonul Auto de la Detroit se află în plină desfăşurare, germanii nu au dus noul SLK acolo, poate pentru a nu eclipsa facelift-ul lui C-Class.

Cu toate că Mercedes-Benz susţine că e un model complet nou, mie diferenţele nu mi se par atât de mari faţă de modelul actual. E drept, e un facelift mai pronunţat, însă proporţiile sunt absolut aceleaşi. Noul SLK preia elemente de design de la noile CLS şi SLS. Influenţele supercar-ului se văd la interior, în forma aeratoarelor, în marginea superioară conturată a bordului, dar şi la exterior – „branhiile” de pe aripile faţă şi grila radiatorului împinsă înainte.

Farurile seamănă însă cu cele de la CLS, în schimb lămpile spate nu prea seamănă cu nimic din gamă. N-ar fi nici o problemă în asta dacă nu ar fi supradimensionate. Din cauza asta, din anumite unghiuri şi pe anumite culori, spatele arată cam ciudat. Dar asta nu va fi o problemă pentru doamnele şi domnişoarele care îşi vor cumpăra (sau li se va cumpăra) un SLK.

Trei motoare, toate pe benzină, 184-306 CP
În rest, povestea lui SLK merge mai departe: rămâne un roadster/coupe cu plafon metalic retractabil, cu motoare cu patru şi şase cilindri, doar pe benzină. Gama va conţine la debutul vânzărilor modelele SLK 200 (1,8 litri, 184 CP), SLK 250 (1,8 litri, 204 CP) şi SLK 350 (V6 de 3,5 litri şi 306 CP). Toate dispun de tehnologia BlueEfficiency, V6-le fiind mai economic cu 25% decât până acum, Mercedes-Benz declarând un consum mediu de 7,1 litri/100 km. Mi-e greu totuşi să cred că un V6 de 3,5 litri se poate apropia de valoarea asta. SLK 350 accelerează de la 0 la 100 km/h în 5,6 secunde şi atinge 250 km/h (limitat electronic).

SLK 200: 6,1 litri/100 km
Cel mai economic este bineînţeles SLK 200, cu 6,1 litri/100 km şi cu performanţe mai mult decât decente pentru un model entry-level: 7 secunde acceleraţia de la 0 la 100 km/h şi 240 km/h viteză maximă. Acesta e dotat cu o transmisie manuală cu şase trepte, celelalte două dispunând de o cutie automată cu şapte trepte 7G-Tronic.

Mercedes-Benz oferă noul SLK cu trei suspensii diferite: cea standard, convenţională, una sport, cu arcuri şi amortizoare întărite, precum şi un pachet „Dynamic Handling”, care include o suspensie cu amortizare reglabilă continuă. Controlată electronic, aceasta asigură echilibrul între confort şi dinamică.

Plafon transparent „Magic Sky Control”
Fiind un Mercedes-Benz, se subînţelege că interiorul dispune de cele mai bune materiale şi de o ambianţă de lux. Aş mai menţiona doar două echipamente. Primul e „Magic Sky Control”, adică un plafon realizat din sticlă, care îşi schimbă transparenţa în funcţie de dorinţele pasagerilor, iar al doilea se numeşte „Airguide”. Acesta din urmă reduce turbulenţele de aer din interior când maşina e decapotată, cu ajutorul unor panouri de plastic ce se pot rabata în spatele scaunelor.

De la 38.675 euro în sus
Pentru a tăia din kilogramele în plus şi pentru a îmbunătăţi distribuţia maselor pe cele două punţi, capota motorului şi aripile din faţă sunt realizate din aluminiu. Cx-ul a scăzut şi el de la 0,32 la 0,30. Comenzile pentru noul SLK vor fi preluate din 17 ianuarie, iar preţurile încep în Germania de la 38.675 euro (SLK 200).

Foto: Mercedes-Benz

VIDEO DE PREZENTARE:



Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Lucrez în presa auto din 2004, domeniu care mi-a permis până acum să fiu mai aproape de pasiunea mea. În aceşti ani de presă am trecut pe la AutoMondial, ProSport şi Gazeta Sporturilor. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu, care îmi împărtăşeşte pasiunea pentru curse. Am participat tot sezonul 2007 la campionatul FRAS, iar în 2008 am concurat la două etape ACR şi la una FRAS. Acest blog se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, vreau să subliniez faptul că acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Aşa că, dacă opiniile pe care le găsiţi aici vi se par subiective, e normal, sunt scrise de un om.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *