Noul Mercedes M-Class se arata. Lumea nu e impresionata


Cea de-a treia generație a SUV-ului ML a fost prezentată oficial de Mercedes-Benz după ce câteva imagini cu noul model „scăpaseră” pe internet cu câteva zile înainte. Deși noua generație M-Class va fi lansată oficial la Salonul Auto de la Frankfurt din septembrie, deja știm cam tot despre acest nou model.

Evident designul atrage imediat atenţia, din păcate nu din motivele potrivite. Noul ML pare o „adunătură” de elemente stilistice combinate în grabă. Farurile blajine par luate de la CL, spatele de la B-Class, iar profilul de la GLK. Nu mi se pare deloc o combinație fericită, însă asta rămâne la latitudinea fiecărui privitor. Fața este inexpresivă, însă stopurile spate zgârie cel mai tare retina: complet nepotrivite.

În fine, trecând peste partea foarte subiectivă a designului, noul ML se prezintă cu un nou motor, un diesel cu patru cilindri de 2,1 litri și 204 CP, „ascuns” sub emblema ML250. Este același motor  care a debutat pe S-Class și care dispune de un cuplu maxim impresionant pentru cilindreea sa (500 Nm), în timp ce consumul declarat are valoarea de 6 litri/100 km. Pe lângă acesta, Mercedes-Benz oferă consacratul motor diesel V6 de 3 litri, 258 CP și 620 Nm, denumit ML 350 BlueTec. Consumul mediu pentru acest model este de 6,8 litri/100 km.

Amatorii motoarelor pe benzină vor avea la dispoziție la începutul comercializării doar un model: ML 350 BlueEfficiency, echipat cu un propulsor V6 de 3,5 litri și 306 CP care oferă un consum mediu declarat de 8,5 litri/100 km. Toate modelele sunt echipate standard cu transmisii automate cu șapte trepte și tracțiune integrală. Fanii V8-urilor vor mai avea de așteptat, Mercedes urmând să introducă ML 500 și o versiune AMG cel mai probabil anul viitor.

Nivelurile remarcabile ale consumului se datorează, printre altele, transmisiei cu 7 trepte și faptului că noul ML e cel mai aerodinamic SUV din clasă (Mercedes dixit), având un coeficient de aerodinamicitate de 0,32.

Noul ML va fi oferit opțional cu pachetul On&Offroad care dispune de șase moduri de transmisie (sistem asemănător celui de la Land Rover – Terrain Response). În funcție de suprafața de rulare, sistemul variază setările suspensiei Airmatic și distribuția cuplului motor către roți. Există un mod automat, două off-road și trei on-road, toate controlate printr-un selector rotativ amplasat pe consola centrală.

Cât despre interior, cred că pozele vorbesc de la sine. Calitatea nu poate fi decât la superlativ în acest segment, iar lista de sisteme de siguranță și confort este prea lungă pentru a fi prezentată fără a vă plictisi îngrozitor.

 

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Începând din 2003 am lucrat în presa auto, astfel că am avut norocul ca jobul meu să coincidă cu pasiunea. În aceşti ani de presă am scris la AutoMondial, ProSport, Gazeta Sporturilor, autoevolution.com şi am colaborat cu Ziare.com. Din noiembrie 2011 până în martie 2013 am scris pentru Inautonews.com, iar din martie 2013 până în octombrie 2015 am scris pentru Carscoops. Din octombrie 2015 până în august 2018 am activat ca editor la DriveMag, iar în prezent colaborez din nou cu Carscoops. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu. Am participat tot sezonul 2007, precum şi la trei etape din 2008, reușind două clasări pe podium la clasa H2 la VTM Straja (Alba) în 2008 (locul 1) și la VTM Buzău în același an (locul al 2-lea). Acest blog auto l-am început în 2008, fiind probabil primul blog de profil din România. Auto-blog.ro se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Tot ceea ce veți citi aici este trecut prin filtrul meu (destul de critic ar zice unii), iar singura cenzură este cea a bunului-simţ. La adresele de e-mail de mai jos puteți trimite comunicate de presă legate de domeniul auto, invitații la evenimente sau orice alte mesaje sau întrebări care au legătură cu acest blog și cu mașinile. Contact: E-mail: dan.mihalascu [at] auto-blog.ro sau autoblogrou [at] gmail.com

5 comentarii la „Noul Mercedes M-Class se arata. Lumea nu e impresionata”

  1. Nu stiu la ce se astepta lumea, ca ei au deja masini foarte performante si echipate in pas cu ultimele inovatii.

  2. salut ! am o intrebare,cum pot schimba limba afisajului de la ML- ul meu 2010 va multumesc !

  3. de la spate seamana cu noul Vw Touareg. Cel mai impresionat sunt de motorul de 2.1 litri diesel bi-turbo de 205 cai, din care se poate scoate si mai mult.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.