Noul Nissan Micra: banal dar “destept”

Unul din modelele noi lansate la Geneva şi mai puţin băgate în seamă este supermini-ul Nissan Micra, ajuns deja la a patra generaţie. Modelul anterior a înregistrat un succes deosebit la clientela feminină, dar şi la comunitatea gay, Micra C+C ocupând chiar locul al treilea în 2006 în concursul „European Gay Car of the Year” 🙂

Un lucru e clar: vechiul Micra avea personalitate. Doar că Nissan a considerat că avea prea multă şi din această cauză a venit cu acest nou model. Şters, banal, fără acel „ceva” care diferenţiază un design de succes de unul de duzină. Dacă nu avea sigla Nissan, aş fi putut jura că e un nou model chinezesc. Poate că au făcut acest pas şi din raţiuni economice, caroseria plină de forme a modelului precedent fiind mai scumpă de fabricat.

Compact şi economic

Dar să trecem peste design, poate că unora le place. Cu ce altceva ar putea să-şi convingă clienţii acest nou model? Pentru început, cu dimensiunile. Nissan nu a căzut în patima majorităţii constructorilor de a mări excesiv dimensiunile, astfel că Micra urmează aceeaşi filosofie ca Toyota Yaris: maximum de maşină la gabarit minim. Cu 3,78 metri lungime, Micra este cu doar 3 mm mai lung decât Yaris, iar gabaritul îi asigură un avantaj în traficul urban.

Consum de 4,1 litri/100 km. Cu un benzinar!

Tot din dimensiunile reduse rezultă un alt avantaj: consumul de combustibil. Noul Micra se laudă cu un consum mediu de 5,0 litri/100 km. E drept, motorul pe benzină are capacitatea de doar 1,2 litri şi 3 cilindri, puterea dezvoltată fiind de 80 CP. Asta în versiunea de bază, căci va exista şi o versiune supraalimentată şi cu injecţie directă a aceluiaşi propulsor, care va dezvolta 98 CP. Paradoxal, pentru aceasta Nissan comunică un consum mediu de circa 4,1 litri/100 km! O contribuţie importantă la acest rezultat o are însă sistemul stop&start, aflat în echiparea de serie.

În Europa vor fi oferite doar aceste două motoare, ambele cuplate la o cutie manuală cu cinci trepte. Opţional va fi disponibilă şi o transmisie automată, pentru propulsorul mai puternic. Modelul prezentat la Geneva are o caroserie cu cinci uşi, iar Nissan nu a comunicat încă dacă va exista şi una cu trei uşi sau o decapotabilă, ca până acum. Vânzările vor începe în toamna acestui an.

PS: Nissan Micra va fi echipat opţional cu un sistem inedit de asistare la parcare, care va comunica şoferului dacă maşina are loc sau nu într-un spaţiu ales, în funcţie de nivelul de experienţă selectat de acesta: începător, normal şi expert. Interesant, nu?

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Începând din 2003 am lucrat în presa auto, astfel că am avut norocul ca jobul meu să coincidă cu pasiunea. În aceşti ani de presă am scris la AutoMondial, ProSport, Gazeta Sporturilor, autoevolution.com şi am colaborat cu Ziare.com. Din noiembrie 2011 până în martie 2013 am scris pentru Inautonews.com, iar din martie 2013 până în octombrie 2015 am scris pentru Carscoops. Din octombrie 2015 până în august 2018 am activat ca editor la DriveMag, iar în prezent colaborez din nou cu Carscoops. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu. Am participat tot sezonul 2007, precum şi la trei etape din 2008, reușind două clasări pe podium la clasa H2 la VTM Straja (Alba) în 2008 (locul 1) și la VTM Buzău în același an (locul al 2-lea). Acest blog auto l-am început în 2008, fiind probabil primul blog de profil din România. Auto-blog.ro se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Tot ceea ce veți citi aici este trecut prin filtrul meu (destul de critic ar zice unii), iar singura cenzură este cea a bunului-simţ. La adresele de e-mail de mai jos puteți trimite comunicate de presă legate de domeniul auto, invitații la evenimente sau orice alte mesaje sau întrebări care au legătură cu acest blog și cu mașinile. Contact: E-mail: dan.mihalascu [at] auto-blog.ro sau autoblogrou [at] gmail.com

2 comentarii la „Noul Nissan Micra: banal dar “destept””

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.