Noul Nissan Micra: banal dar “destept”

Unul din modelele noi lansate la Geneva şi mai puţin băgate în seamă este supermini-ul Nissan Micra, ajuns deja la a patra generaţie. Modelul anterior a înregistrat un succes deosebit la clientela feminină, dar şi la comunitatea gay, Micra C+C ocupând chiar locul al treilea în 2006 în concursul „European Gay Car of the Year” 🙂

Un lucru e clar: vechiul Micra avea personalitate. Doar că Nissan a considerat că avea prea multă şi din această cauză a venit cu acest nou model. Şters, banal, fără acel „ceva” care diferenţiază un design de succes de unul de duzină. Dacă nu avea sigla Nissan, aş fi putut jura că e un nou model chinezesc. Poate că au făcut acest pas şi din raţiuni economice, caroseria plină de forme a modelului precedent fiind mai scumpă de fabricat.

Compact şi economic

Dar să trecem peste design, poate că unora le place. Cu ce altceva ar putea să-şi convingă clienţii acest nou model? Pentru început, cu dimensiunile. Nissan nu a căzut în patima majorităţii constructorilor de a mări excesiv dimensiunile, astfel că Micra urmează aceeaşi filosofie ca Toyota Yaris: maximum de maşină la gabarit minim. Cu 3,78 metri lungime, Micra este cu doar 3 mm mai lung decât Yaris, iar gabaritul îi asigură un avantaj în traficul urban.

Consum de 4,1 litri/100 km. Cu un benzinar!

Tot din dimensiunile reduse rezultă un alt avantaj: consumul de combustibil. Noul Micra se laudă cu un consum mediu de 5,0 litri/100 km. E drept, motorul pe benzină are capacitatea de doar 1,2 litri şi 3 cilindri, puterea dezvoltată fiind de 80 CP. Asta în versiunea de bază, căci va exista şi o versiune supraalimentată şi cu injecţie directă a aceluiaşi propulsor, care va dezvolta 98 CP. Paradoxal, pentru aceasta Nissan comunică un consum mediu de circa 4,1 litri/100 km! O contribuţie importantă la acest rezultat o are însă sistemul stop&start, aflat în echiparea de serie.

În Europa vor fi oferite doar aceste două motoare, ambele cuplate la o cutie manuală cu cinci trepte. Opţional va fi disponibilă şi o transmisie automată, pentru propulsorul mai puternic. Modelul prezentat la Geneva are o caroserie cu cinci uşi, iar Nissan nu a comunicat încă dacă va exista şi una cu trei uşi sau o decapotabilă, ca până acum. Vânzările vor începe în toamna acestui an.

PS: Nissan Micra va fi echipat opţional cu un sistem inedit de asistare la parcare, care va comunica şoferului dacă maşina are loc sau nu într-un spaţiu ales, în funcţie de nivelul de experienţă selectat de acesta: începător, normal şi expert. Interesant, nu?

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Lucrez în presa auto din 2004, domeniu care mi-a permis până acum să fiu mai aproape de pasiunea mea. În aceşti ani de presă am trecut pe la AutoMondial, ProSport şi Gazeta Sporturilor. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu, care îmi împărtăşeşte pasiunea pentru curse. Am participat tot sezonul 2007 la campionatul FRAS, iar în 2008 am concurat la două etape ACR şi la una FRAS. Acest blog se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, vreau să subliniez faptul că acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Aşa că, dacă opiniile pe care le găsiţi aici vi se par subiective, e normal, sunt scrise de un om.

2 comentarii la “Noul Nissan Micra: banal dar “destept””

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *