Noul Opel Astra: mai mare, mai sofisticat

astra3Opel a prezentat primele informaţii despre noul Astra, o generaţie complet nouă a cunoscutei compacte germane. Cu o lungime de 4,42 metri (+17 cm faţă de generaţia anterioară!!), noul model oferă un spaţiu mai generos şi un plus de confort pentru pasageri, atât în partea frontală, cât şi în cea din spate, datorită ampatamentului cu 7,1 cm mai lung.

Noul Astra afişează un design modern, inspiraţia evidentă fiind Insignia. „Temele de design încorporate în Insignia, precum „wing” şi „blade”, au primit o interpretare nouă la Astra, deoarece este important ca fiecare model Opel să aibă propria personalitate„, declară Mark Adams, vicepreşedintele departamentului Design al General Motors Europe. De acord, iar noua Astra arată foarte bine. Doar că este prea „cuminte”, nu are acel ceva care separă maşinile frumoase de cele care îţi rămân întipărite în minte. Cred că Opel ar fi avut doar de câştigat dacă oferea un design mai curajos, mai ales că rivalii săi germani, în frunte cu Volkswagen Golf 6, sunt modele destul de şterse estetic vorbind.

Şasiu mecatronic, amortizoare cu tărie variabilă

Dezvoltat în Rüsselsheim, Germania, Opel Astra este prevăzut şi cu un şasiu complet nou. Ampatamentul său mai lung este combinat cu un ecartament mai lat şi o nouă construcţie a punţii spate, îmbunătăţind agilitatea şi stabilitatea, fără a face compromisuri în materie de confort. Şasiul noului Opel Astra a fost dezvoltat ca un sistem mecatronic care integrează complet funcţiile mecanice şi sistemele de comandă electronice.

Ca şi Insignia, Astra poate fi dotat cu sistemul electronic Opel FlexRide, o raritate pentru această clasă, care îi permite şoferului să aleagă între trei setări ale suspensiei, Standard, Sport şi Tour, aceasta adaptându-se la modificările stilului de conducere şi la viteza de abordare a virajelor.

Alte dotări tehnologice inovatoare introduse în clasa compactă sunt farurile adaptive Advanced Forward Lighting (AFL+) cu bi-xenon, care îşi modifică intensitatea şi lungimea fasciculelor în funcţie de condiţiile de conducere şi trafic, utilizând nouă funcţii de iluminare diferite, dar şi scaunele frontale ergonomice, proiectate pentru susţinerea optimă a spatelui şi pentru siguranţă.

Motoare mai mici şi mai puternice

Gama de motorizări constă din opt motoare Euro 5, patru diesel şi patru pe benzină. Gama de motoare turbo diesel CDTI cuprinde patru unităţi cu injecţie multiplă common-rail cu capacitate între 1,3 şi 2,0 litri, care dezvoltă puteri între 70 kW/95 CP şi 118 kW/160 CP. Toate aceste motoare sunt prevăzute cu filtre de particule diesel. Gama va cuprinde şi o versiune ecoFLEX cu un consum de carburant şi emisii de CO2 foarte reduse.

Cele patru motoare pe benzină, cu cilindree între 1,4 şi 1,6 litri, dezvoltă puteri între 74 kW/100 CP şi 132 kW/180 CP. Un nou motor Turbo de 1,4 litri, cu dimensiuni reduse, care dezvoltă o putere de 103 kW/140 CP, înlocuieşte actualul motor de 1,8 litri cu aspiraţie naturală. Datorită tehnologiilor superioare ale acestei game de capacitate cilindrică, motorul 1.4 Turbo dezvoltă un cuplu cu 14% mai mare, însă consumul de carburant este mai redus.

Cu excepţia motoarelor cu valorile de putere cele mai mici, toate celelalte sunt prevăzute cu transmisii cu şase trepte de viteză. Va fi lansată o nouă transmisie automată compactă, cu funcţie Active Select.

Noul autovehicul compact de la Opel va fi lansat pe 17 septembrie, în Frankfurt, la Salonul Auto Internaţional IAA.Versiunile cu trei uşi şi break vor apărea în 2010.

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Începând din 2003 am lucrat în presa auto, astfel că am avut norocul ca jobul meu să coincidă cu pasiunea. În aceşti ani de presă am scris la AutoMondial, ProSport, Gazeta Sporturilor, autoevolution.com şi am colaborat cu Ziare.com. Din noiembrie 2011 până în martie 2013 am scris pentru Inautonews.com, iar din martie 2013 până în octombrie 2015 am scris pentru Carscoops. Din octombrie 2015 până în august 2018 am activat ca editor la DriveMag, iar în prezent colaborez din nou cu Carscoops. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu. Am participat tot sezonul 2007, precum şi la trei etape din 2008, reușind două clasări pe podium la clasa H2 la VTM Straja (Alba) în 2008 (locul 1) și la VTM Buzău în același an (locul al 2-lea). Acest blog auto l-am început în 2008, fiind probabil primul blog de profil din România. Auto-blog.ro se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Tot ceea ce veți citi aici este trecut prin filtrul meu (destul de critic ar zice unii), iar singura cenzură este cea a bunului-simţ. La adresele de e-mail de mai jos puteți trimite comunicate de presă legate de domeniul auto, invitații la evenimente sau orice alte mesaje sau întrebări care au legătură cu acest blog și cu mașinile. Contact: E-mail: dan.mihalascu [at] auto-blog.ro sau autoblogrou [at] gmail.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.