Noul Opel Astra: mai mare, mai sofisticat

astra3Opel a prezentat primele informaţii despre noul Astra, o generaţie complet nouă a cunoscutei compacte germane. Cu o lungime de 4,42 metri (+17 cm faţă de generaţia anterioară!!), noul model oferă un spaţiu mai generos şi un plus de confort pentru pasageri, atât în partea frontală, cât şi în cea din spate, datorită ampatamentului cu 7,1 cm mai lung.

Noul Astra afişează un design modern, inspiraţia evidentă fiind Insignia. „Temele de design încorporate în Insignia, precum „wing” şi „blade”, au primit o interpretare nouă la Astra, deoarece este important ca fiecare model Opel să aibă propria personalitate„, declară Mark Adams, vicepreşedintele departamentului Design al General Motors Europe. De acord, iar noua Astra arată foarte bine. Doar că este prea „cuminte”, nu are acel ceva care separă maşinile frumoase de cele care îţi rămân întipărite în minte. Cred că Opel ar fi avut doar de câştigat dacă oferea un design mai curajos, mai ales că rivalii săi germani, în frunte cu Volkswagen Golf 6, sunt modele destul de şterse estetic vorbind.

Şasiu mecatronic, amortizoare cu tărie variabilă

Dezvoltat în Rüsselsheim, Germania, Opel Astra este prevăzut şi cu un şasiu complet nou. Ampatamentul său mai lung este combinat cu un ecartament mai lat şi o nouă construcţie a punţii spate, îmbunătăţind agilitatea şi stabilitatea, fără a face compromisuri în materie de confort. Şasiul noului Opel Astra a fost dezvoltat ca un sistem mecatronic care integrează complet funcţiile mecanice şi sistemele de comandă electronice.

Ca şi Insignia, Astra poate fi dotat cu sistemul electronic Opel FlexRide, o raritate pentru această clasă, care îi permite şoferului să aleagă între trei setări ale suspensiei, Standard, Sport şi Tour, aceasta adaptându-se la modificările stilului de conducere şi la viteza de abordare a virajelor.

Alte dotări tehnologice inovatoare introduse în clasa compactă sunt farurile adaptive Advanced Forward Lighting (AFL+) cu bi-xenon, care îşi modifică intensitatea şi lungimea fasciculelor în funcţie de condiţiile de conducere şi trafic, utilizând nouă funcţii de iluminare diferite, dar şi scaunele frontale ergonomice, proiectate pentru susţinerea optimă a spatelui şi pentru siguranţă.

Motoare mai mici şi mai puternice

Gama de motorizări constă din opt motoare Euro 5, patru diesel şi patru pe benzină. Gama de motoare turbo diesel CDTI cuprinde patru unităţi cu injecţie multiplă common-rail cu capacitate între 1,3 şi 2,0 litri, care dezvoltă puteri între 70 kW/95 CP şi 118 kW/160 CP. Toate aceste motoare sunt prevăzute cu filtre de particule diesel. Gama va cuprinde şi o versiune ecoFLEX cu un consum de carburant şi emisii de CO2 foarte reduse.

Cele patru motoare pe benzină, cu cilindree între 1,4 şi 1,6 litri, dezvoltă puteri între 74 kW/100 CP şi 132 kW/180 CP. Un nou motor Turbo de 1,4 litri, cu dimensiuni reduse, care dezvoltă o putere de 103 kW/140 CP, înlocuieşte actualul motor de 1,8 litri cu aspiraţie naturală. Datorită tehnologiilor superioare ale acestei game de capacitate cilindrică, motorul 1.4 Turbo dezvoltă un cuplu cu 14% mai mare, însă consumul de carburant este mai redus.

Cu excepţia motoarelor cu valorile de putere cele mai mici, toate celelalte sunt prevăzute cu transmisii cu şase trepte de viteză. Va fi lansată o nouă transmisie automată compactă, cu funcţie Active Select.

Noul autovehicul compact de la Opel va fi lansat pe 17 septembrie, în Frankfurt, la Salonul Auto Internaţional IAA.Versiunile cu trei uşi şi break vor apărea în 2010.

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Lucrez în presa auto din 2004, domeniu care mi-a permis până acum să fiu mai aproape de pasiunea mea. În aceşti ani de presă am trecut pe la AutoMondial, ProSport şi Gazeta Sporturilor. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu, care îmi împărtăşeşte pasiunea pentru curse. Am participat tot sezonul 2007 la campionatul FRAS, iar în 2008 am concurat la două etape ACR şi la una FRAS. Acest blog se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, vreau să subliniez faptul că acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Aşa că, dacă opiniile pe care le găsiţi aici vi se par subiective, e normal, sunt scrise de un om.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *