Noul pick-up Volkswagen se va numi Amarok

pickup_concept3Volkswagen a ales numele pentru viitorul pick-up. Acesta se va numi Amarok, denumire care provine din limba inuiţilor şi înseamnă lup. Pentru inuiţi, un grup etnic al eschimoşilor, lupul este considerat regele sălbăticiei şi impresionează prin forţă şi robusteţe, prin rezistenţă şi dominanţă.

OK, dar Wolf ce avea? Că Lupo fusese deja folosit. În fine, gusturile nu se discută. Probabil că a cântărit decisiv în alegerea acestui nume faptul că Amarok, în limba spaniolă, semnifică „iubitor de pietre”. Mai ales că noul model va fi prezentat în premieră în toamnă, în America de Sud. De ce tocmai acolo? Pentru că tot acolo va fi şi produs, mai precis în Argentina, în fabrica Pacheco din apropierea capitalei Buenos Aires. Argentina şi Brazilia vor fi pieţele principale pentru Amarok.

Pe aceste pieţe, unde modelele pick-up sunt considerate vehicule de agrement, utilizate frecvent graţie versatilităţii acestora, capacitatea de a rula pe teren accidentat şi fiabilitatea oferite de Amarok vor reprezenta un argument important de cumpărare. Amarok va fi disponibil ca pick-up cu cabină dublă şi tracţiune integrală, iar ulterior va fi oferit şi cu cabină simplă.

Una dintre caracteristicile esenţiale este reprezentată de motoarele economice şi designul modern. Un preview asupra acestuia din urmă a fost oferit de conceptul Pickup prezentat la Frankfurt anul trecut. Propulsia este asigurată de motoare turbodiesel (TDI) cu tehnologie Common-Rail de ultimă generaţie. Consumul şi nivelul de emisii al propulsoruluiAmarok vor impune noi standarde la clasa modelelor pick-up, promite Volkswagen.

Cu Amarok, germanii intenţionează să pătrundă pe piaţa mondială a modelelor pick-up, dominată până în prezent preponderent de producătorii japonezi. În America de Sud şi Centrală vânzările încep în primăvara anului viitor, ulterior Amarok urmând să ajungă şi în Rusia, Europa, Africa şi Australia.

PS: Sper ca Amarok să arate identic cu conceptul din fotografiile de mai sus.

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Începând din 2003 am lucrat în presa auto, astfel că am avut norocul ca jobul meu să coincidă cu pasiunea. În aceşti ani de presă am scris la AutoMondial, ProSport, Gazeta Sporturilor, autoevolution.com şi am colaborat cu Ziare.com. Din noiembrie 2011 până în martie 2013 am scris pentru Inautonews.com, iar din martie 2013 până în octombrie 2015 am scris pentru Carscoops. Din octombrie 2015 până în august 2018 am activat ca editor la DriveMag, iar în prezent colaborez din nou cu Carscoops. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu. Am participat tot sezonul 2007, precum şi la trei etape din 2008, reușind două clasări pe podium la clasa H2 la VTM Straja (Alba) în 2008 (locul 1) și la VTM Buzău în același an (locul al 2-lea). Acest blog auto l-am început în 2008, fiind probabil primul blog de profil din România. Auto-blog.ro se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Tot ceea ce veți citi aici este trecut prin filtrul meu (destul de critic ar zice unii), iar singura cenzură este cea a bunului-simţ. La adresele de e-mail de mai jos puteți trimite comunicate de presă legate de domeniul auto, invitații la evenimente sau orice alte mesaje sau întrebări care au legătură cu acest blog și cu mașinile. Contact: E-mail: dan.mihalascu [at] auto-blog.ro sau autoblogrou [at] gmail.com

Un comentariu la „Noul pick-up Volkswagen se va numi Amarok”

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.