Noul Porsche Boxster: mai frumos, mai puternic, mai economic


Porsche a prezentat azi primele informații și fotografii cu cea de-a treia generație a modelului Boxster, care va avea premiera mondială la Salonul Auto de la Geneva din martie. Noul model este mai rapid, mai ușor și mai eficient. Dar aceste amănunte pălesc în fața lucrului cel mai evident: noul Boxster arată superb și este o adevărată lecție de design dată de Porsche concurenței.

Nu-mi displăcea deloc generația precedentă, chiar dacă avea un aer un pic prea „cuminte”, însă noul model arată exact așa cum trebuie, din toate unghiurile. Se vede clar legătura cu vechiul model, însă evoluția este și mai evidentă. Boxster arată acum mai agresiv mulțumită prizelor laterale sculptate, spatelui mai bine conturat și părții frontale mai dinamice. La interior, schimbările cele mai mari vizează consola centrală, dotată cu un display de 7 inch și o secțiune inferioară cu multe butoane, similară celor de la Panamera și de la noul 911.

Acum, pe partea tehnică, trebuie spus că Boxster e mai ușor cu 30 – 50 kilograme, având caroseria realizată integral din aluminiu. Totodată, consumul de combustibil este mai mic cu până la 15% datorită motoarelor cu direcție directă revizuite. Versiunea de bază dispune de un motor boxer cu șase cilindri, cu capacitatea micșorată de la 2,9 la 2,7 litri și care dezvoltă 265 CP (+10 CP). Acesta accelerează de la 0 la 100 km/h în 5,7 secunde (-0.1 secunde).

Versiunea Boxster S păstrează motorul boxer de 3,4 litri, care are însă acum 5 CP în plus (315 CP). Modelul atinge 100 km/h cu start de pe loc în 5 secunde, fiind mai rapid cu 0,2 secunde decât versiunea anterioară. Consumul declarat al lui Boxster este absolut ridicol pentru o mașină sport de acest calibru: 7,7 litri/100 km pentru versiunea de bază și 8 litri/100 km pentru Boxster S.

Noul Boxster va fi oferit cu transmisie manuală cu șase trepte în dotarea standard sau cu una automată PDK cu dublu ambreiaj și șapte trepte. Pachetele Sport Chrono și Porsche Torque Vectoring (diferențial spate mecanic) sunt oferite tot opțional. Dotarea standard include tapițerie Alcantara, roți de 18 țoli, sistem multimedia PCM, conectivitate MP3, buton Sport și comandă electrică a plafonului.

Nu știu voi, dar eu abia aștept să văd Cayman-ul, versiunea coupe a lui Boxster.

 

 

 

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Lucrez în presa auto din 2004, domeniu care mi-a permis până acum să fiu mai aproape de pasiunea mea. În aceşti ani de presă am trecut pe la AutoMondial, ProSport şi Gazeta Sporturilor. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu, care îmi împărtăşeşte pasiunea pentru curse. Am participat tot sezonul 2007 la campionatul FRAS, iar în 2008 am concurat la două etape ACR şi la una FRAS. Acest blog se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, vreau să subliniez faptul că acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Aşa că, dacă opiniile pe care le găsiţi aici vi se par subiective, e normal, sunt scrise de un om.

2 comentarii la “Noul Porsche Boxster: mai frumos, mai puternic, mai economic”

  1. Si mai scump 🙂 Arata foarte misto si cu siguranta ca nu o sa dureze mult pana sa il vedem pe soselele din Romania

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *