Noul Porsche Boxster: mai frumos, mai puternic, mai economic


Porsche a prezentat azi primele informații și fotografii cu cea de-a treia generație a modelului Boxster, care va avea premiera mondială la Salonul Auto de la Geneva din martie. Noul model este mai rapid, mai ușor și mai eficient. Dar aceste amănunte pălesc în fața lucrului cel mai evident: noul Boxster arată superb și este o adevărată lecție de design dată de Porsche concurenței.

Nu-mi displăcea deloc generația precedentă, chiar dacă avea un aer un pic prea „cuminte”, însă noul model arată exact așa cum trebuie, din toate unghiurile. Se vede clar legătura cu vechiul model, însă evoluția este și mai evidentă. Boxster arată acum mai agresiv mulțumită prizelor laterale sculptate, spatelui mai bine conturat și părții frontale mai dinamice. La interior, schimbările cele mai mari vizează consola centrală, dotată cu un display de 7 inch și o secțiune inferioară cu multe butoane, similară celor de la Panamera și de la noul 911.

Acum, pe partea tehnică, trebuie spus că Boxster e mai ușor cu 30 – 50 kilograme, având caroseria realizată integral din aluminiu. Totodată, consumul de combustibil este mai mic cu până la 15% datorită motoarelor cu direcție directă revizuite. Versiunea de bază dispune de un motor boxer cu șase cilindri, cu capacitatea micșorată de la 2,9 la 2,7 litri și care dezvoltă 265 CP (+10 CP). Acesta accelerează de la 0 la 100 km/h în 5,7 secunde (-0.1 secunde).

Versiunea Boxster S păstrează motorul boxer de 3,4 litri, care are însă acum 5 CP în plus (315 CP). Modelul atinge 100 km/h cu start de pe loc în 5 secunde, fiind mai rapid cu 0,2 secunde decât versiunea anterioară. Consumul declarat al lui Boxster este absolut ridicol pentru o mașină sport de acest calibru: 7,7 litri/100 km pentru versiunea de bază și 8 litri/100 km pentru Boxster S.

Noul Boxster va fi oferit cu transmisie manuală cu șase trepte în dotarea standard sau cu una automată PDK cu dublu ambreiaj și șapte trepte. Pachetele Sport Chrono și Porsche Torque Vectoring (diferențial spate mecanic) sunt oferite tot opțional. Dotarea standard include tapițerie Alcantara, roți de 18 țoli, sistem multimedia PCM, conectivitate MP3, buton Sport și comandă electrică a plafonului.

Nu știu voi, dar eu abia aștept să văd Cayman-ul, versiunea coupe a lui Boxster.

 

 

 

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Începând din 2003 am lucrat în presa auto, astfel că am avut norocul ca jobul meu să coincidă cu pasiunea. În aceşti ani de presă am scris la AutoMondial, ProSport, Gazeta Sporturilor, autoevolution.com şi am colaborat cu Ziare.com. Din noiembrie 2011 până în martie 2013 am scris pentru Inautonews.com, iar din martie 2013 până în octombrie 2015 am scris pentru Carscoops. Din octombrie 2015 până în august 2018 am activat ca editor la DriveMag, iar în prezent colaborez din nou cu Carscoops. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu. Am participat tot sezonul 2007, precum şi la trei etape din 2008, reușind două clasări pe podium la clasa H2 la VTM Straja (Alba) în 2008 (locul 1) și la VTM Buzău în același an (locul al 2-lea). Acest blog auto l-am început în 2008, fiind probabil primul blog de profil din România. Auto-blog.ro se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Tot ceea ce veți citi aici este trecut prin filtrul meu (destul de critic ar zice unii), iar singura cenzură este cea a bunului-simţ. La adresele de e-mail de mai jos puteți trimite comunicate de presă legate de domeniul auto, invitații la evenimente sau orice alte mesaje sau întrebări care au legătură cu acest blog și cu mașinile. Contact: E-mail: dan.mihalascu [at] auto-blog.ro sau autoblogrou [at] gmail.com

2 comentarii la „Noul Porsche Boxster: mai frumos, mai puternic, mai economic”

  1. Si mai scump 🙂 Arata foarte misto si cu siguranta ca nu o sa dureze mult pana sa il vedem pe soselele din Romania

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.