Noul Renault Symbol este de fapt un Logan 2 mai urat


Șoc și groază! Noul Renault Symbol este de fapt o Dacia Logan cu romb pe capotă! Nu, n-ați greșit site-ul, dar nu pot să-mi ascund uimirea. Noul Renault Symbol, prezentat la Salonul Auto de la Istanbul, este de fapt Dacia Logan, o dovadă în plus a importanței mărcii Dacia pentru concernul Renault. Dacă până acum Symbol și Logan erau două modele concurente și diferite, de acum înainte ele fuzionează.

Deși comunicatul de presă spune că noul Renault Symbol afișează noua identitate stilistică a mărcii, oricine poate vedea că liniile sunt aproape identice cu ale noului Logan. Singura schimbare vizibilă ochiului uman este la grila radiatorului, unde designerii n-au prea potrivit-o. Gama de motorizări este și ea identică: avem TCe-ul de 0,9 litri și 90 CP, precum și diesel-ul de 1,5 litri, oferit în două versiuni de putere: 75 și 90 CP. Doar propulsorul pe benzină de 1,2 litri și 75 CP nu a primit avizul pentru Symbol.

Noul Renault Symbol va fi disponibil opțional și cu sistemul multimedia și de navigație Media Nav cu touchscreen color de 18 cm (același ca la noile Logan/Sandero). În funcție de echiparea aleasă, mai sunt oferite și conectivitate USB și Bluetooth, cruise control cu limitator de viteză și banchetă spate rabatabilă 60/40.

Echipat cu motorul pe benzină, Symbol consumă 5,3 litri/100 km, conform datelor oficiale. În cazul motoarelor diesel, consumul oficial este de 3,9 litri/100 km. Noul Symbol Renault oferă o garanție pentru noul Symbol de 3 ani sau 100,000 km.

Noul Renault Symbol va fi comercializat în Turcia la începutul anului viitor, iar apoi în Algeria și Tunisia. Deci ne-am lămurit de ce noul Logan va fi fabricat și în Maroc, da?

PS: O curiozitate personală încă nesatisfăcută: va mai fi vândut Renault Symbol în România? Dacă da, să vedeți dueluri la semafoare între Symbol și Logan și dispute pe forumuri între posesori 🙂

UPDATE: Renault a anunțat între timp că Symbol nu va fi comercializat în România. În schimb, acest model va fi produs și la Mioveni.

 

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Lucrez în presa auto din 2004, domeniu care mi-a permis până acum să fiu mai aproape de pasiunea mea. În aceşti ani de presă am trecut pe la AutoMondial, ProSport şi Gazeta Sporturilor. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu, care îmi împărtăşeşte pasiunea pentru curse. Am participat tot sezonul 2007 la campionatul FRAS, iar în 2008 am concurat la două etape ACR şi la una FRAS. Acest blog se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, vreau să subliniez faptul că acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Aşa că, dacă opiniile pe care le găsiţi aici vi se par subiective, e normal, sunt scrise de un om.

6 comentarii la “Noul Renault Symbol este de fapt un Logan 2 mai urat”

  1. Grila frontală e oribilă. Logan are un design cursiv, limpede, reuşit şi chiar germanic. Îmi sângerează ochii când văd faţa lui Symbol. Bine că nu se va vinde la noi. Cât despre „dada”, un om cu asemenea declaraţii nu merită decât să fie ignorat.

  2. Probabil ca din lipsa de idei sau din motivul de a nu identifica clio una si aceeasi cu logan au facut mici modificari, insa in proportie de 90% e clar aceeasi masina.

  3. cred inversul, ca loganul 2 e mai urat decat noul Symbol; nicio masina nu poate fi mai urata decat dacia, interior, exterior

  4. sunt perfect de acord cu autorul articolului , noul symbol este foarte nereusit , nu pot intelege cum au putut crea anul asta noul clio atat de reusit si var aceasta de symbol sa isi bata efectiv joc de design-ul exterior…

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *