„Noul” Suzuki Swift e de fapt un facelift

Ce mă distrează cum constructorii îşi păcălesc clienţii prezentând o restilizare a unui model drept un model complet nou. De câte ori n-aţi auzit despre „noul” X şi „noul” Y dar nu aţi putut să vă daţi seama ce e aşa nou la ele? Ei bine, în acelaşi trend se înscrie şi Suzuki, care prezintă facelift-ul lui Swift drept un nou model.

Să fim serioşi, dacă ai vedea pe stradă „noul” Swift, habar n-ai avea că e diferit de actualul model. Dar să trecem peste artificiile astea de marketing şi să vedem ce este cu adevărat nou la supermini-ul japonez fabricat în Ungaria.

În primul rând, blocurile optice. Atât cele din faţă cât şi cele din spate au primit o formă mai „ascuţită”, artificiu reuşit din ce văd eu în cele două poze oficiale difuzate de Suzuki. Cel puţin la partea frontală, căci din spate încă nu avem imagini complete. Un ochi mai atent poate observa şi decuparea diferită a geamurilor laterale din spate, la un unghi mai accentuat.

Dincolo de estetică, Swift facelift este mai lung cu 9 centimetri decât actualul model, 5 centimetri fiind adăugaţi la ampatament, restul creşterii datorându-se spoilerelor mai bombate. Cu toate acestea, Swift rămâne unul dintre cele mai compacte supermini-uri, la o lungime totală de 3,85 cm (comparabilă cu Mazda2).

În toamnă, la startul vânzărilor, Swift facelift va fi oferit cu un nou motor pe benzină de 1,2 litri şi 94 cai-putere, precum şi cu un diesel de 1,3 litri şi 75 cai-putere. Propulsorul pe benzină înregistrează un consum mediu de 5 litri/100 km, iar diesel-ul doar 4,2 litri/100 km. Ultimul este acelaşi motor de pe actualul model, cu diferenţa că are în plus 5 cai-putere.

Nu există încă certitudinea că modelul Sport de 125 CP va fi continuat.

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Începând din 2003 am lucrat în presa auto, astfel că am avut norocul ca jobul meu să coincidă cu pasiunea. În aceşti ani de presă am scris la AutoMondial, ProSport, Gazeta Sporturilor, autoevolution.com şi am colaborat cu Ziare.com. Din noiembrie 2011 până în martie 2013 am scris pentru Inautonews.com, iar din martie 2013 până în octombrie 2015 am scris pentru Carscoops. Din octombrie 2015 până în august 2018 am activat ca editor la DriveMag, iar în prezent colaborez din nou cu Carscoops. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu. Am participat tot sezonul 2007, precum şi la trei etape din 2008, reușind două clasări pe podium la clasa H2 la VTM Straja (Alba) în 2008 (locul 1) și la VTM Buzău în același an (locul al 2-lea). Acest blog auto l-am început în 2008, fiind probabil primul blog de profil din România. Auto-blog.ro se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Tot ceea ce veți citi aici este trecut prin filtrul meu (destul de critic ar zice unii), iar singura cenzură este cea a bunului-simţ. La adresele de e-mail de mai jos puteți trimite comunicate de presă legate de domeniul auto, invitații la evenimente sau orice alte mesaje sau întrebări care au legătură cu acest blog și cu mașinile. Contact: E-mail: dan.mihalascu [at] auto-blog.ro sau autoblogrou [at] gmail.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.