Noul Volkswagen Jetta se rupe de Golf. Si bine face

Volkswagen a renunţat la a mai deriva sedanul Jetta din modelul Golf, iar rezultatul se poate vedea în imagini. Fiind un model independent, noul Jetta arată mai închegat din punctul de vedere al designului, nemaiavând nici o legătură cu Golf. De fapt, sedanul VW îşi datorează liniile conceptului New Compact Coupe, prezentat anul acesta la Detroit.

Faţă de actualul Jetta, bazat pe platforma lui Golf V, noul model are proporţii mai bine studiate, mulţumită şi creşterii cu 9 cm în lungime. Blocurile optice seamănă foarte mult cu cele ale conceptului sus-amintit, iar designul este curat, fără înflorituri, în stilul consacrat de Volkswagen.

Creşterea în lungime se regăseşte în mare parte la nivelul ampatamentului, astfel că habitaclul promite a fi mai spaţios, în special pentru pasagerii din spate. La nivelul motorizărilor, există TSI-urile de 1,2, 1,4 şi 2,0 litri, cu 105, 122, respectiv 200 cai-putere. TDI-urile sunt şi ele cunoscute: 1,6 şi 2,0 litri de 105 şi 140 cai-putere. Toate pot fi cuplate la transmisii de tip DSG, cu excepţia lui 1.2 TSI.

Volkswagen va oferi şi versiuni eco BlueMotion pentru motoarele de 1,2 şi 1,6 litri, care vor fi dotate cu sisteme stop-start şi de recuperare a energiei de frânare. Jetta 1.6 TDI BlueMotion promite un consum mediu de 4,01 litri/100 km şi emisii de CO2 de 109 g/km.

Mai multe amănunte după lansarea oficială de mâine.

Sursa: AutoExpress

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Lucrez în presa auto din 2004, domeniu care mi-a permis până acum să fiu mai aproape de pasiunea mea. În aceşti ani de presă am trecut pe la AutoMondial, ProSport şi Gazeta Sporturilor. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu, care îmi împărtăşeşte pasiunea pentru curse. Am participat tot sezonul 2007 la campionatul FRAS, iar în 2008 am concurat la două etape ACR şi la una FRAS. Acest blog se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, vreau să subliniez faptul că acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Aşa că, dacă opiniile pe care le găsiţi aici vi se par subiective, e normal, sunt scrise de un om.

Un comentariu la “Noul Volkswagen Jetta se rupe de Golf. Si bine face”

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *