Noul Volkswagen Jetta se rupe de Golf. Si bine face

Volkswagen a renunţat la a mai deriva sedanul Jetta din modelul Golf, iar rezultatul se poate vedea în imagini. Fiind un model independent, noul Jetta arată mai închegat din punctul de vedere al designului, nemaiavând nici o legătură cu Golf. De fapt, sedanul VW îşi datorează liniile conceptului New Compact Coupe, prezentat anul acesta la Detroit.

Faţă de actualul Jetta, bazat pe platforma lui Golf V, noul model are proporţii mai bine studiate, mulţumită şi creşterii cu 9 cm în lungime. Blocurile optice seamănă foarte mult cu cele ale conceptului sus-amintit, iar designul este curat, fără înflorituri, în stilul consacrat de Volkswagen.

Creşterea în lungime se regăseşte în mare parte la nivelul ampatamentului, astfel că habitaclul promite a fi mai spaţios, în special pentru pasagerii din spate. La nivelul motorizărilor, există TSI-urile de 1,2, 1,4 şi 2,0 litri, cu 105, 122, respectiv 200 cai-putere. TDI-urile sunt şi ele cunoscute: 1,6 şi 2,0 litri de 105 şi 140 cai-putere. Toate pot fi cuplate la transmisii de tip DSG, cu excepţia lui 1.2 TSI.

Volkswagen va oferi şi versiuni eco BlueMotion pentru motoarele de 1,2 şi 1,6 litri, care vor fi dotate cu sisteme stop-start şi de recuperare a energiei de frânare. Jetta 1.6 TDI BlueMotion promite un consum mediu de 4,01 litri/100 km şi emisii de CO2 de 109 g/km.

Mai multe amănunte după lansarea oficială de mâine.

Sursa: AutoExpress

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Începând din 2003 am lucrat în presa auto, astfel că am avut norocul ca jobul meu să coincidă cu pasiunea. În aceşti ani de presă am scris la AutoMondial, ProSport, Gazeta Sporturilor, autoevolution.com şi am colaborat cu Ziare.com. Din noiembrie 2011 până în martie 2013 am scris pentru Inautonews.com, iar din martie 2013 până în octombrie 2015 am scris pentru Carscoops. Din octombrie 2015 până în august 2018 am activat ca editor la DriveMag, iar în prezent colaborez din nou cu Carscoops. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu. Am participat tot sezonul 2007, precum şi la trei etape din 2008, reușind două clasări pe podium la clasa H2 la VTM Straja (Alba) în 2008 (locul 1) și la VTM Buzău în același an (locul al 2-lea). Acest blog auto l-am început în 2008, fiind probabil primul blog de profil din România. Auto-blog.ro se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Tot ceea ce veți citi aici este trecut prin filtrul meu (destul de critic ar zice unii), iar singura cenzură este cea a bunului-simţ. La adresele de e-mail de mai jos puteți trimite comunicate de presă legate de domeniul auto, invitații la evenimente sau orice alte mesaje sau întrebări care au legătură cu acest blog și cu mașinile. Contact: E-mail: dan.mihalascu [at] auto-blog.ro sau autoblogrou [at] gmail.com

Un comentariu la „Noul Volkswagen Jetta se rupe de Golf. Si bine face”

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.