Noul Volkswagen Passat e tot ala vechi, doar ca mai banal

În ultimul timp Volkswagen s-a specializat în facelift-uri pe care le vinde drept modele noi. Este cazul modelelor Golf, Transporter, Phaeton şi, acum, Passat. Practic, în ultima perioadă, schimburi de generaţie veritabile au avut loc doar în cazul lui Polo, Jetta şi Touareg.

Deci, la ce să ne aşteptăm de la noul Passat? Volkswagen a „împrospătat” designul berlinei sale medii într-o asemenea măsură încât noul model pare şi mai plictisitor decât actualul. Măcar acesta e original, pe când Passat facelift are o faţă de Phaeton şi un spate de Touareg (mai ales break-ul).

Volkswagen susţine că fiecare panou al caroseriei a fost schimbat (normal, când ai alte faruri, alte stopuri, altă grilă şi alte spoilere). Ca dovadă că avem în faţă aceeaşi maşină, lăţimea şi înălţimea au rămas neschimbate, doar lungimea crescând cu 4 milimetri, la 4769 mm (spoilerele sunt de vină).

Chinezii sunt de vină

Acest Passat este realizat având clientela chineză şi americană în cap, pe aceste două pieţe foarte importante fiind la mare căutare sedan-urile cu design clasic, conservator. Dacă intraţi pe pagina Volkswagen China, puteţi vedea că Passat-ul care se vinde deja acolo (denumit Lingyu şi bazat pe Skoda Superb) arată cam la fel cu acesta nou.

Deloc surprinzător, interiorul noului Passat e cam acelaşi de până acum, noutăţile fiind reprezentate de noile ceasuri de bord cu iluminare pe fond alb (preluate de la Golf), scaunele redesenate şi micile permutări între butoanele de pe consola centrală.

În privinţa motoarelor, VW va oferi pe Passat TSI-urile de 1,4 litri şi 122 cai-putere, 1,8 litri şi 160 CP şi 2,0 litri şi 210 CP. Diesel-urile vor fi un 1.6 TDI de 105 CP (4,2 litri/100 km) şi un 2.0 TDI de 140 sau 170 CP. Transmisiile vor fi manuale sau automate de tip DSG. Aşa că nici aici nu avem surprize, propulsoarele şi cutiile de viteze fiind deja cunoscute.

Noutăţile în privinţa dotărilor includ echiparea cu un sistem de frânare de urgenţă asemănător celui oferit de Volvo pe XC60 şi S60, sistem care la viteze sub 30 km/h poate frâna maşina până la oprire dacă detectează o coliziune iminentă. Tot în domeniul siguranţei active, Volkswagen va dota majoritatea versiunilor cu un sistem care detectează oboseala şoferului.

Comenzile încep la jumătatea lunii octombrie, iar primele livrări vor avea loc în ianuarie 2011.

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Începând din 2003 am lucrat în presa auto, astfel că am avut norocul ca jobul meu să coincidă cu pasiunea. În aceşti ani de presă am scris la AutoMondial, ProSport, Gazeta Sporturilor, autoevolution.com şi am colaborat cu Ziare.com. Din noiembrie 2011 până în martie 2013 am scris pentru Inautonews.com, iar din martie 2013 până în octombrie 2015 am scris pentru Carscoops. Din octombrie 2015 până în august 2018 am activat ca editor la DriveMag, iar în prezent colaborez din nou cu Carscoops. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu. Am participat tot sezonul 2007, precum şi la trei etape din 2008, reușind două clasări pe podium la clasa H2 la VTM Straja (Alba) în 2008 (locul 1) și la VTM Buzău în același an (locul al 2-lea). Acest blog auto l-am început în 2008, fiind probabil primul blog de profil din România. Auto-blog.ro se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Tot ceea ce veți citi aici este trecut prin filtrul meu (destul de critic ar zice unii), iar singura cenzură este cea a bunului-simţ. La adresele de e-mail de mai jos puteți trimite comunicate de presă legate de domeniul auto, invitații la evenimente sau orice alte mesaje sau întrebări care au legătură cu acest blog și cu mașinile. Contact: E-mail: dan.mihalascu [at] auto-blog.ro sau autoblogrou [at] gmail.com

3 comentarii la „Noul Volkswagen Passat e tot ala vechi, doar ca mai banal”

  1. As proceda la fel in aceasta perioada de criza,vanzarile nu merg bine iar orice investitie reduce din valoarea profitului. Asa ca un facelift rezolva totul in aceasta perioada dificila !

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.