Noul Volkswagen Passat e tot ala vechi, doar ca mai banal

În ultimul timp Volkswagen s-a specializat în facelift-uri pe care le vinde drept modele noi. Este cazul modelelor Golf, Transporter, Phaeton şi, acum, Passat. Practic, în ultima perioadă, schimburi de generaţie veritabile au avut loc doar în cazul lui Polo, Jetta şi Touareg.

Deci, la ce să ne aşteptăm de la noul Passat? Volkswagen a „împrospătat” designul berlinei sale medii într-o asemenea măsură încât noul model pare şi mai plictisitor decât actualul. Măcar acesta e original, pe când Passat facelift are o faţă de Phaeton şi un spate de Touareg (mai ales break-ul).

Volkswagen susţine că fiecare panou al caroseriei a fost schimbat (normal, când ai alte faruri, alte stopuri, altă grilă şi alte spoilere). Ca dovadă că avem în faţă aceeaşi maşină, lăţimea şi înălţimea au rămas neschimbate, doar lungimea crescând cu 4 milimetri, la 4769 mm (spoilerele sunt de vină).

Chinezii sunt de vină

Acest Passat este realizat având clientela chineză şi americană în cap, pe aceste două pieţe foarte importante fiind la mare căutare sedan-urile cu design clasic, conservator. Dacă intraţi pe pagina Volkswagen China, puteţi vedea că Passat-ul care se vinde deja acolo (denumit Lingyu şi bazat pe Skoda Superb) arată cam la fel cu acesta nou.

Deloc surprinzător, interiorul noului Passat e cam acelaşi de până acum, noutăţile fiind reprezentate de noile ceasuri de bord cu iluminare pe fond alb (preluate de la Golf), scaunele redesenate şi micile permutări între butoanele de pe consola centrală.

În privinţa motoarelor, VW va oferi pe Passat TSI-urile de 1,4 litri şi 122 cai-putere, 1,8 litri şi 160 CP şi 2,0 litri şi 210 CP. Diesel-urile vor fi un 1.6 TDI de 105 CP (4,2 litri/100 km) şi un 2.0 TDI de 140 sau 170 CP. Transmisiile vor fi manuale sau automate de tip DSG. Aşa că nici aici nu avem surprize, propulsoarele şi cutiile de viteze fiind deja cunoscute.

Noutăţile în privinţa dotărilor includ echiparea cu un sistem de frânare de urgenţă asemănător celui oferit de Volvo pe XC60 şi S60, sistem care la viteze sub 30 km/h poate frâna maşina până la oprire dacă detectează o coliziune iminentă. Tot în domeniul siguranţei active, Volkswagen va dota majoritatea versiunilor cu un sistem care detectează oboseala şoferului.

Comenzile încep la jumătatea lunii octombrie, iar primele livrări vor avea loc în ianuarie 2011.

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Lucrez în presa auto din 2004, domeniu care mi-a permis până acum să fiu mai aproape de pasiunea mea. În aceşti ani de presă am trecut pe la AutoMondial, ProSport şi Gazeta Sporturilor. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu, care îmi împărtăşeşte pasiunea pentru curse. Am participat tot sezonul 2007 la campionatul FRAS, iar în 2008 am concurat la două etape ACR şi la una FRAS. Acest blog se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, vreau să subliniez faptul că acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Aşa că, dacă opiniile pe care le găsiţi aici vi se par subiective, e normal, sunt scrise de un om.

3 comentarii la “Noul Volkswagen Passat e tot ala vechi, doar ca mai banal”

  1. As proceda la fel in aceasta perioada de criza,vanzarile nu merg bine iar orice investitie reduce din valoarea profitului. Asa ca un facelift rezolva totul in aceasta perioada dificila !

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *