Noul Volkswagen Sharan, pentru claustrofobi

Volkswagen vine cu câteva noutăţi interesante la Salonul Auto de la Geneva: noul Touareg, Polo GTI şi noul Sharan. Iată că modelul cel mai bătrân din gamă îşi găseşte în sfârşit un înlocuitor. După 15 ani apare a doua generaţie a monovolumului Sharan, care urmează, cum altfel, linia de design impusă de noul Polo.

Principala deosebire faţă de vechiul model o reprezintă uşile laterale culisante, care facilitează accesul în partea din spate a habitaclului. Noul Sharan poate transporta şapte persoane în diferite configuraţii ale scaunelor, fiind dotat cu sistemul flexibil denumit EasyFold.

La lansare, Sharan va fi oferit cu trei motorizări: un 2.0 TSI de 200 CP (oferit exclusiv cu cutie DSG) şi un 2.0 TDI în două versiuni de putere: 140 şi 170 CP. Cel mai economic motor este cel de 140 cai-putere, consumul mediu al acestuia fiind de 5,4 litri/100 km.

Faţă de vechiul model, Sharan este mai lung cu 22 cm, mai lat cu 9 cm dar şi mai scund cu 12 cm: 4,85 m/1,90 m/1,72 m. Ampatamentul măsoară 2,92 m, şi aici înregistrându-se o creştere de 8 cm. Volumul portbagajului este arhisuficient (711 litri), iar dacă se rabatează cele două rânduri de scaune din spate ajunge la 2.297 litri. Suficient să-ţi iei toate lucrurile cu tine şi să pleci în lume atunci când situaţia o impune 🙂

PS: Nimic deocamdată despre o eventuală versiune Seat a acestui model, cum a fost până acum (Seat Alhambra).

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Lucrez în presa auto din 2004, domeniu care mi-a permis până acum să fiu mai aproape de pasiunea mea. În aceşti ani de presă am trecut pe la AutoMondial, ProSport şi Gazeta Sporturilor. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu, care îmi împărtăşeşte pasiunea pentru curse. Am participat tot sezonul 2007 la campionatul FRAS, iar în 2008 am concurat la două etape ACR şi la una FRAS. Acest blog se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, vreau să subliniez faptul că acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Aşa că, dacă opiniile pe care le găsiţi aici vi se par subiective, e normal, sunt scrise de un om.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *