Noul Volkswagen Sharan, pentru claustrofobi

Volkswagen vine cu câteva noutăţi interesante la Salonul Auto de la Geneva: noul Touareg, Polo GTI şi noul Sharan. Iată că modelul cel mai bătrân din gamă îşi găseşte în sfârşit un înlocuitor. După 15 ani apare a doua generaţie a monovolumului Sharan, care urmează, cum altfel, linia de design impusă de noul Polo.

Principala deosebire faţă de vechiul model o reprezintă uşile laterale culisante, care facilitează accesul în partea din spate a habitaclului. Noul Sharan poate transporta şapte persoane în diferite configuraţii ale scaunelor, fiind dotat cu sistemul flexibil denumit EasyFold.

La lansare, Sharan va fi oferit cu trei motorizări: un 2.0 TSI de 200 CP (oferit exclusiv cu cutie DSG) şi un 2.0 TDI în două versiuni de putere: 140 şi 170 CP. Cel mai economic motor este cel de 140 cai-putere, consumul mediu al acestuia fiind de 5,4 litri/100 km.

Faţă de vechiul model, Sharan este mai lung cu 22 cm, mai lat cu 9 cm dar şi mai scund cu 12 cm: 4,85 m/1,90 m/1,72 m. Ampatamentul măsoară 2,92 m, şi aici înregistrându-se o creştere de 8 cm. Volumul portbagajului este arhisuficient (711 litri), iar dacă se rabatează cele două rânduri de scaune din spate ajunge la 2.297 litri. Suficient să-ţi iei toate lucrurile cu tine şi să pleci în lume atunci când situaţia o impune 🙂

PS: Nimic deocamdată despre o eventuală versiune Seat a acestui model, cum a fost până acum (Seat Alhambra).

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Începând din 2003 am lucrat în presa auto, astfel că am avut norocul ca jobul meu să coincidă cu pasiunea. În aceşti ani de presă am scris la AutoMondial, ProSport, Gazeta Sporturilor, autoevolution.com şi am colaborat cu Ziare.com. Din noiembrie 2011 până în martie 2013 am scris pentru Inautonews.com, iar din martie 2013 până în octombrie 2015 am scris pentru Carscoops. Din octombrie 2015 până în august 2018 am activat ca editor la DriveMag, iar în prezent colaborez din nou cu Carscoops. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu. Am participat tot sezonul 2007, precum şi la trei etape din 2008, reușind două clasări pe podium la clasa H2 la VTM Straja (Alba) în 2008 (locul 1) și la VTM Buzău în același an (locul al 2-lea). Acest blog auto l-am început în 2008, fiind probabil primul blog de profil din România. Auto-blog.ro se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Tot ceea ce veți citi aici este trecut prin filtrul meu (destul de critic ar zice unii), iar singura cenzură este cea a bunului-simţ. La adresele de e-mail de mai jos puteți trimite comunicate de presă legate de domeniul auto, invitații la evenimente sau orice alte mesaje sau întrebări care au legătură cu acest blog și cu mașinile. Contact: E-mail: dan.mihalascu [at] auto-blog.ro sau autoblogrou [at] gmail.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.