Noul Volkswagen Touareg a fost deconspirat!

Jale mare printre posesorii de Touareg din România! A apărut a doua generaţie a acestui SUV „al poporului”, iar o primă privire aruncată fotografiilor oficiale dezvăluie un adevăr „dureros”: maşina arată foarte bine! Cei de la Volkswagen au reuşit să integreze natural noul Touareg în limbajul de design introdus la lansarea lui Golf VI şi desăvârşit cu noul Polo.

Design evoluat
Clar o evoluţie a modelului precedent din punct de vedere estetic, noul SUV full-size german a preluat faţa orizontală promovată de Golf şi Polo, renunţând la grila masivă şi lucioasă care făcea deliciul băieţilor de băieţi. Farurile se aseamănă cu cele de la Polo, dar sunt mult mai detaliate şi dispun de LED-uri, iar stopurile aduc puţin cu cele de la Golf. Cel mai bine mi se pare că arată din faţă şi din lateral, spatele fiind cam masiv după gustul meu. Dar e un SUV, what the hell… Oricum, ca tot unitar, designul mi se pare mai bine închegat decât la prima generaţie.

În ceea ce priveşte interiorul, cred că pozele spun suficient: e premium din orice unghi l-ai privi. Iar dacă cineva s-ar fi putut plânge de spaţiu în actualul model, iată că VW s-a gândit şi la asta: noul Touareg e mai lung cu 4 cm, având în total 4,80 metri, iar portbagajul are 580 litri, cu 25 mai mult decât până acum.

Consumuri mai mici, model hibrid
Însă adevăratele surprize sunt la capitolul tehnică. Noul Touareg este, în varianta sa de bază, mai uşor cu 208 kilograme decât actualul model. Iar asta nu înseamnă doar agilitate sporită, ci şi un consum mai redus de combustibil. Cu circa 20 de procente, susţine Volkswagen. Sună bine, nu?

Cea mai importantă noutate tehnică este însă prezenţa în gamă a unui model hibrid, care combină puterea unui V6 pe benzină de 3,0 litri (330 CP) cu cea a unui motor electric, puterea totală dezvoltată fiind de 380 CP, iar cuplul de 580 Nm. Consumul mediu de combustibil al acestei uzine pe roţi va fi de 8,2 litri/100 km, iar acceleraţia de la 0 la 100 km/h va dura 6,5 secunde! Totul în condiţiile unor emisii de CO2 de 193 g/km.

Transmisie automată tiptronic cu 8 trepte
În afară de hibrid, VW va oferi în continuare V6-le FSI de 3,6 litri şi 280 CP, la capitolul diesel baza urmând a fi cunoscutul V6 TDI de 240 CP şi 550 Nm. Acesta are un consum mediu oficial de 7,4 litri/100 km, mulţumită şi transmisiei automate Tiptronic cu 8 trepte, standard pe toate modelele. Tot standard va fi şi sistemul Stop&Start. Va fi oferit şi un V8 TDI de 4,2 litri şi 340 CP, cunoscut de la Audi, care va înlocui greul V10 TDI şi va juca rolul de navă-amiral a gamei.

Calităţi off-road, doar la cerere
Chiar dacă nu o mai arată la fel de mult ca până acum, caroseria fiind mai joasă şi mai lungă, Touareg nu renunţă la capacităţile sale în teren accidentat. Numai că acestea nu vor mai fi standard. Astfel, cele mai multe versiuni se vor mulţumi cu tracţiunea integrală 4Motion şi un diferenţial Torsen, în timp ce 4XMotion va fi dedicată celor care vor să facă off-road. Aceasta din urmă va avea în plus faţă de 4Motion reductor, transmisie automată cu şase trepte, diferenţiale autoblocante central şi posterior, precum şi un sistem inteligent de folosire a tracţiunii, cu cinci moduri, gen Terrain Response de la Land Rover. Practic, acesta va fi Touareg-ul de off-road, restul fiind pentru şosea.

Vânzările încep în vară, aşa că e de aşteptat o activitate intensă pe piaţa second-hand de modele Touareg.

VOLKSWAGEN TOUAREG ÎN MIŞCARE

DETALII EXTERIOARE

INTERIOR

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Lucrez în presa auto din 2004, domeniu care mi-a permis până acum să fiu mai aproape de pasiunea mea. În aceşti ani de presă am trecut pe la AutoMondial, ProSport şi Gazeta Sporturilor. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu, care îmi împărtăşeşte pasiunea pentru curse. Am participat tot sezonul 2007 la campionatul FRAS, iar în 2008 am concurat la două etape ACR şi la una FRAS. Acest blog se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, vreau să subliniez faptul că acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Aşa că, dacă opiniile pe care le găsiţi aici vi se par subiective, e normal, sunt scrise de un om.

Un comentariu la “Noul Volkswagen Touareg a fost deconspirat!”

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *