Noul Volkswagen Touareg a fost deconspirat!

Jale mare printre posesorii de Touareg din România! A apărut a doua generaţie a acestui SUV „al poporului”, iar o primă privire aruncată fotografiilor oficiale dezvăluie un adevăr „dureros”: maşina arată foarte bine! Cei de la Volkswagen au reuşit să integreze natural noul Touareg în limbajul de design introdus la lansarea lui Golf VI şi desăvârşit cu noul Polo.

Design evoluat
Clar o evoluţie a modelului precedent din punct de vedere estetic, noul SUV full-size german a preluat faţa orizontală promovată de Golf şi Polo, renunţând la grila masivă şi lucioasă care făcea deliciul băieţilor de băieţi. Farurile se aseamănă cu cele de la Polo, dar sunt mult mai detaliate şi dispun de LED-uri, iar stopurile aduc puţin cu cele de la Golf. Cel mai bine mi se pare că arată din faţă şi din lateral, spatele fiind cam masiv după gustul meu. Dar e un SUV, what the hell… Oricum, ca tot unitar, designul mi se pare mai bine închegat decât la prima generaţie.

În ceea ce priveşte interiorul, cred că pozele spun suficient: e premium din orice unghi l-ai privi. Iar dacă cineva s-ar fi putut plânge de spaţiu în actualul model, iată că VW s-a gândit şi la asta: noul Touareg e mai lung cu 4 cm, având în total 4,80 metri, iar portbagajul are 580 litri, cu 25 mai mult decât până acum.

Consumuri mai mici, model hibrid
Însă adevăratele surprize sunt la capitolul tehnică. Noul Touareg este, în varianta sa de bază, mai uşor cu 208 kilograme decât actualul model. Iar asta nu înseamnă doar agilitate sporită, ci şi un consum mai redus de combustibil. Cu circa 20 de procente, susţine Volkswagen. Sună bine, nu?

Cea mai importantă noutate tehnică este însă prezenţa în gamă a unui model hibrid, care combină puterea unui V6 pe benzină de 3,0 litri (330 CP) cu cea a unui motor electric, puterea totală dezvoltată fiind de 380 CP, iar cuplul de 580 Nm. Consumul mediu de combustibil al acestei uzine pe roţi va fi de 8,2 litri/100 km, iar acceleraţia de la 0 la 100 km/h va dura 6,5 secunde! Totul în condiţiile unor emisii de CO2 de 193 g/km.

Transmisie automată tiptronic cu 8 trepte
În afară de hibrid, VW va oferi în continuare V6-le FSI de 3,6 litri şi 280 CP, la capitolul diesel baza urmând a fi cunoscutul V6 TDI de 240 CP şi 550 Nm. Acesta are un consum mediu oficial de 7,4 litri/100 km, mulţumită şi transmisiei automate Tiptronic cu 8 trepte, standard pe toate modelele. Tot standard va fi şi sistemul Stop&Start. Va fi oferit şi un V8 TDI de 4,2 litri şi 340 CP, cunoscut de la Audi, care va înlocui greul V10 TDI şi va juca rolul de navă-amiral a gamei.

Calităţi off-road, doar la cerere
Chiar dacă nu o mai arată la fel de mult ca până acum, caroseria fiind mai joasă şi mai lungă, Touareg nu renunţă la capacităţile sale în teren accidentat. Numai că acestea nu vor mai fi standard. Astfel, cele mai multe versiuni se vor mulţumi cu tracţiunea integrală 4Motion şi un diferenţial Torsen, în timp ce 4XMotion va fi dedicată celor care vor să facă off-road. Aceasta din urmă va avea în plus faţă de 4Motion reductor, transmisie automată cu şase trepte, diferenţiale autoblocante central şi posterior, precum şi un sistem inteligent de folosire a tracţiunii, cu cinci moduri, gen Terrain Response de la Land Rover. Practic, acesta va fi Touareg-ul de off-road, restul fiind pentru şosea.

Vânzările încep în vară, aşa că e de aşteptat o activitate intensă pe piaţa second-hand de modele Touareg.

VOLKSWAGEN TOUAREG ÎN MIŞCARE

DETALII EXTERIOARE

INTERIOR

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Începând din 2003 am lucrat în presa auto, astfel că am avut norocul ca jobul meu să coincidă cu pasiunea. În aceşti ani de presă am scris la AutoMondial, ProSport, Gazeta Sporturilor, autoevolution.com şi am colaborat cu Ziare.com. Din noiembrie 2011 până în martie 2013 am scris pentru Inautonews.com, iar din martie 2013 până în octombrie 2015 am scris pentru Carscoops. Din octombrie 2015 până în august 2018 am activat ca editor la DriveMag, iar în prezent colaborez din nou cu Carscoops. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu. Am participat tot sezonul 2007, precum şi la trei etape din 2008, reușind două clasări pe podium la clasa H2 la VTM Straja (Alba) în 2008 (locul 1) și la VTM Buzău în același an (locul al 2-lea). Acest blog auto l-am început în 2008, fiind probabil primul blog de profil din România. Auto-blog.ro se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Tot ceea ce veți citi aici este trecut prin filtrul meu (destul de critic ar zice unii), iar singura cenzură este cea a bunului-simţ. La adresele de e-mail de mai jos puteți trimite comunicate de presă legate de domeniul auto, invitații la evenimente sau orice alte mesaje sau întrebări care au legătură cu acest blog și cu mașinile. Contact: E-mail: dan.mihalascu [at] auto-blog.ro sau autoblogrou [at] gmail.com

Un comentariu la „Noul Volkswagen Touareg a fost deconspirat!”

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.