Noutati de la Opel: Corsa si Antara facelift

Opel Corsa a primit primul facelift exterior din 2007 încoace, anul în care a fost lansată actuala generaţie. Nu sunt schimbări majore, nici estetic şi nici tehnic. Partea frontală a primit un tratament în stilul noii Astra, fiind revizuite grila radiatorului, spoilerul şi farurile. Nu arată rău, dar nici nu rupe gura târgului.

În fine, alte modificări faţă de modelul actual sunt stopurile cu un nou desen interior şi sigla Opel mărită de pe portiera portbagajului. În plus, există posibilitatea alegerii unor pachete precum Linea, care presupune nişte dungi pe toată lungimea maşinii (capotă, plafon şi portbagaj) asortate cu carcasele oglinzilor şi jantele pe 17 ţoli. Există însă şi pachetul Color Edition, care include o vopsea unică, un plafon negru şi jante negre, tot pe 17 ţoli.

La interior, planşa de bord a fost împrospătată, au apărut în catalog noi tapiţerii şi calitatea finisărilor a crescut.  Nou este şi sistemul infotainment „Touch & Connect”, care conţine un touch-screen color de 5 inch, navigaţie GPS şi conectivitate Bluetooth/iPod/USB. Îmi permit o obiecţie: chestia aia lucioasă de pe consola centrală e cam… prea mult.

Mai puţine noutăţi oferă Corsa facelift la capitolul tehnic. Singura modificare vizează motorul diesel de 1,3 litri (95 CP) care în versiunea EcoFlex (dotată cu sistem start/stop) are un consum mediu de 3,5 litri/100 km (cu 0,2 litri mai mic) şi emisii de CO2 de 94 g/km. În rest, Opel a anunţat îmbunătăţiri semnificative ale şasiului pentru un confort sporit, dar şi ale direcţiei, care oferă acum un feedback mai bun. Corsa facelift va ajunge pe pieţele europene din ianuarie 2011.

Antara facelift: discreţie maximă

SUV-ul coreean vândut sub sigla Opel a trecut şi el printr-o restilizare, mai lejeră decât la Corsa. Grila, spoilerul şi stopurile au fost revizuite, în timp ce la interior şi-a făcut apariţie o nouă consolă centrală, materiale mai calitative şi frâna de parcare electrică. Mai importante sunt însă modificările tehnice.

Diesel-ul de 2,2 litri este oferit în două versiuni de putere, 163 CP şi 184 CP (cu 36, respectiv 34 CP mai mult decât în prezent), în timp ce fanii benzinarelor au la dispoziţie acelaşi 2,4 litri, care însă „scoate” 170 CP (cu 30 CP mai mult). Toate motoarele sunt cuplate la transmisii manuale cu şase trepte.

Nu ascund faptul că nu mi-a plăcut niciodată maşina asta. Uitaţi-vă pe stradă şi număraţi câte Antara vedeţi. Veţi descoperi că o mână vă este de ajuns, ba cred că vă vor rămâne degete nefolosite. Din păcate facelift-ul ăsta nu cred că rezolvă problema.

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Lucrez în presa auto din 2004, domeniu care mi-a permis până acum să fiu mai aproape de pasiunea mea. În aceşti ani de presă am trecut pe la AutoMondial, ProSport şi Gazeta Sporturilor. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu, care îmi împărtăşeşte pasiunea pentru curse. Am participat tot sezonul 2007 la campionatul FRAS, iar în 2008 am concurat la două etape ACR şi la una FRAS. Acest blog se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, vreau să subliniez faptul că acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Aşa că, dacă opiniile pe care le găsiţi aici vi se par subiective, e normal, sunt scrise de un om.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *