Consiliul Mondial al Motorsportului desfăşurat azi la Monaco a stabilit liniile pe care vor merge sporturile cu motor aflate sub oblăduirea FIA. Schimbările sunt şocante la prima vedere, dar nu ar trebui să ne mai mire având în vedere tendinţa „eco” ce se manifestă tot mai pregnant, chiar şi în Formula 1.
Din 2013 se va introduce un nou motor, de 1,6 litri cu patru cilindri, supraalimentat, cu injecţie directă de benzină şi o viteză maximă de 12.000 rpm. Acest propulsor va înlocui actualul V8 de 2,4 litri şi va avea un consum de combustibil cu mai mic cu 35%, în condiţiile menţinerii aceluiaşi nivel de performanţe cu motorul V8 din prezent. Noul motor va dispune de sisteme sofisticate de management al energiei şi de recuperare a acesteia. Tot din 2013, fiecare pilot va avea dreptul să folosească doar cinci motoare pe sezon, astfel că durata de viaţă a acestora va fi mare. Din 2014 încolo însă, limita va coborî la 4 motoare pe sezon.
Se permit ordinele de echipă!
Pe lângă schimbările legate de motor, FIA a decis şi o serie de modificări legate de regulamentul sportiv al F1. De departe, cea mai controversată măsură este ştergerea articolului 39.1, care interzice ordinele de echipă. Cu toate acestea, „echipelor li se va pune în vedere că orice acţiuni care pot afecta reputaţia sportului vor fi tratate având în vedere articolul 151c din Codul Sportiv Internaţional precum şi orice alte prevederi relevante„, se arată în comunicatul de presă emis de FIA. Cu alte cuvinte, FIA dă liber măgăriilor de genul „Felipe, Fernando is faster than you…”
Alte decizii importante luate azi la Monaco includ:
– Reintroducerea pneurilor intermediare din 2011
– Obligativitatea folosirii aceleiaşi cutii de viteze pentru cinci curse (în loc de patru)
– Se acceptă aripa spate flexibilă pentru 2011
– Directorul de cursă va putea închide linia boxelor în timpul unei curse din motive de siguranţă
– Piloţii care nu vor folosi ambele compoziţii de pneuri de uscat în timpul unei curse vor fi penalizaţi
Foto: Mercedes-Benz