Noutati in Formula 1 din 2013: motoare de 1,6 litri cu patru cilindri!

Consiliul Mondial al Motorsportului desfăşurat azi la Monaco a stabilit liniile pe care vor merge sporturile cu motor aflate sub oblăduirea FIA. Schimbările sunt şocante la prima vedere, dar nu ar trebui să ne mai mire având în vedere tendinţa „eco” ce se manifestă tot mai pregnant, chiar şi în Formula 1.

Din 2013 se va introduce un nou motor, de 1,6 litri cu patru cilindri, supraalimentat, cu injecţie directă de benzină şi o viteză maximă de 12.000 rpm. Acest propulsor va înlocui actualul V8 de 2,4 litri şi va avea un consum de combustibil cu mai mic cu 35%, în condiţiile menţinerii aceluiaşi nivel de performanţe cu motorul V8 din prezent. Noul motor va dispune de sisteme sofisticate de management al energiei şi de recuperare a acesteia. Tot din 2013, fiecare pilot va avea dreptul să folosească doar cinci motoare pe sezon, astfel că durata de viaţă a acestora va fi mare. Din 2014 încolo însă, limita va coborî la 4 motoare pe sezon.

Se permit ordinele de echipă!

Pe lângă schimbările legate de motor, FIA a decis şi o serie de modificări legate de regulamentul sportiv al F1. De departe, cea mai controversată măsură este ştergerea articolului 39.1, care interzice ordinele de echipă.  Cu toate acestea, „echipelor li se va pune în vedere că orice acţiuni care pot afecta reputaţia sportului vor fi tratate având în vedere articolul 151c din Codul Sportiv Internaţional precum şi orice alte prevederi relevante„, se arată în comunicatul de presă emis de FIA. Cu alte cuvinte, FIA dă liber măgăriilor de genul „Felipe, Fernando is faster than you…”

Alte decizii importante luate azi la Monaco includ:

– Reintroducerea pneurilor intermediare din 2011

– Obligativitatea folosirii aceleiaşi cutii de viteze pentru cinci curse (în loc de patru)

– Se acceptă aripa spate flexibilă pentru 2011

– Directorul de cursă va putea închide linia boxelor în timpul unei curse din motive de siguranţă

– Piloţii care nu vor folosi ambele compoziţii de pneuri de uscat în timpul unei curse vor fi penalizaţi

Foto: Mercedes-Benz

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Lucrez în presa auto din 2004, domeniu care mi-a permis până acum să fiu mai aproape de pasiunea mea. În aceşti ani de presă am trecut pe la AutoMondial, ProSport şi Gazeta Sporturilor. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu, care îmi împărtăşeşte pasiunea pentru curse. Am participat tot sezonul 2007 la campionatul FRAS, iar în 2008 am concurat la două etape ACR şi la una FRAS. Acest blog se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, vreau să subliniez faptul că acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Aşa că, dacă opiniile pe care le găsiţi aici vi se par subiective, e normal, sunt scrise de un om.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *