Noutati in Formula 1 din 2013: motoare de 1,6 litri cu patru cilindri!

Consiliul Mondial al Motorsportului desfăşurat azi la Monaco a stabilit liniile pe care vor merge sporturile cu motor aflate sub oblăduirea FIA. Schimbările sunt şocante la prima vedere, dar nu ar trebui să ne mai mire având în vedere tendinţa „eco” ce se manifestă tot mai pregnant, chiar şi în Formula 1.

Din 2013 se va introduce un nou motor, de 1,6 litri cu patru cilindri, supraalimentat, cu injecţie directă de benzină şi o viteză maximă de 12.000 rpm. Acest propulsor va înlocui actualul V8 de 2,4 litri şi va avea un consum de combustibil cu mai mic cu 35%, în condiţiile menţinerii aceluiaşi nivel de performanţe cu motorul V8 din prezent. Noul motor va dispune de sisteme sofisticate de management al energiei şi de recuperare a acesteia. Tot din 2013, fiecare pilot va avea dreptul să folosească doar cinci motoare pe sezon, astfel că durata de viaţă a acestora va fi mare. Din 2014 încolo însă, limita va coborî la 4 motoare pe sezon.

Se permit ordinele de echipă!

Pe lângă schimbările legate de motor, FIA a decis şi o serie de modificări legate de regulamentul sportiv al F1. De departe, cea mai controversată măsură este ştergerea articolului 39.1, care interzice ordinele de echipă.  Cu toate acestea, „echipelor li se va pune în vedere că orice acţiuni care pot afecta reputaţia sportului vor fi tratate având în vedere articolul 151c din Codul Sportiv Internaţional precum şi orice alte prevederi relevante„, se arată în comunicatul de presă emis de FIA. Cu alte cuvinte, FIA dă liber măgăriilor de genul „Felipe, Fernando is faster than you…”

Alte decizii importante luate azi la Monaco includ:

– Reintroducerea pneurilor intermediare din 2011

– Obligativitatea folosirii aceleiaşi cutii de viteze pentru cinci curse (în loc de patru)

– Se acceptă aripa spate flexibilă pentru 2011

– Directorul de cursă va putea închide linia boxelor în timpul unei curse din motive de siguranţă

– Piloţii care nu vor folosi ambele compoziţii de pneuri de uscat în timpul unei curse vor fi penalizaţi

Foto: Mercedes-Benz

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Începând din 2003 am lucrat în presa auto, astfel că am avut norocul ca jobul meu să coincidă cu pasiunea. În aceşti ani de presă am scris la AutoMondial, ProSport, Gazeta Sporturilor, autoevolution.com şi am colaborat cu Ziare.com. Din noiembrie 2011 până în martie 2013 am scris pentru Inautonews.com, iar din martie 2013 până în octombrie 2015 am scris pentru Carscoops. Din octombrie 2015 până în august 2018 am activat ca editor la DriveMag, iar în prezent colaborez din nou cu Carscoops. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu. Am participat tot sezonul 2007, precum şi la trei etape din 2008, reușind două clasări pe podium la clasa H2 la VTM Straja (Alba) în 2008 (locul 1) și la VTM Buzău în același an (locul al 2-lea). Acest blog auto l-am început în 2008, fiind probabil primul blog de profil din România. Auto-blog.ro se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Tot ceea ce veți citi aici este trecut prin filtrul meu (destul de critic ar zice unii), iar singura cenzură este cea a bunului-simţ. La adresele de e-mail de mai jos puteți trimite comunicate de presă legate de domeniul auto, invitații la evenimente sau orice alte mesaje sau întrebări care au legătură cu acest blog și cu mașinile. Contact: E-mail: dan.mihalascu [at] auto-blog.ro sau autoblogrou [at] gmail.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.