Victoriile, nu punctele, vor decide campionul F1

podium1FIA a luat astăzi o măsură binevenită şi a decis ca titlul de campion mondial să revină din acest an pilotului cu cele mai multe victorii la finalul sezonului (chiar dacă un alt pilot adună mai multe puncte). O decizie de bun-simţ, care în ultimii ani nu s-a aplicat (oare de ce ?).

Dacă acest sistem ar fi fost în vigoare anul trecut, Massa ar fi devenit campion, nu Hamilton, datorită celor şase victorii ale brazilianului, cu una mai mult faţă de britanic. Practic, câştigătorul unei curse va primi o medalie, aceasta având trecere în faţa punctelor, aşa cum a propus Bernie Ecclestone anul trecut. Pentru stabilirea celorlalte poziţii din clasament, sistemul de punctare rămâne însă acelaşi (10-8-6-5-4-3-2-1). Aceasta în ciuda propunerii făcute de FOTA (Formula One Teams’ Association) de a acorda primelor trei clasaţi 12, 9, respectiv 7 puncte.

podium

FIA a supărat însă asociaţia echipelor din F1 mai tare cu o altă decizie, menită să contribuie la reducerea şi mai abruptă a costurilor decât se convenise până acum. Astfel, din 2010 echipele vor avea de ales între a limita bugetul la 30 milioane lire sterline (32,5 milioane euro) şi a beneficia de reguli mai blânde, sau a cheltui mai mult şi a respecta actualul regulament.

Asociaţia echipelor consideră că măsurile luate până acum, de a scădea cheltuielile cu 50% în 2010, sunt suficiente, iar noile măsuri FIA nu fac decât să dăuneze sportului. „FOTA îşi exprimă dezamăgirea şi îngrijorarea referitoare la faptul că deciziile au fost luate unilateral„, a declarat preşedintele asociaţiei, Luca di Montezemolo. Cu alte cuvinte, lucrurile nu vor rămâne aşa.

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Începând din 2003 am lucrat în presa auto, astfel că am avut norocul ca jobul meu să coincidă cu pasiunea. În aceşti ani de presă am scris la AutoMondial, ProSport, Gazeta Sporturilor, autoevolution.com şi am colaborat cu Ziare.com. Din noiembrie 2011 până în martie 2013 am scris pentru Inautonews.com, iar din martie 2013 până în octombrie 2015 am scris pentru Carscoops. Din octombrie 2015 până în august 2018 am activat ca editor la DriveMag, iar în prezent colaborez din nou cu Carscoops. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu. Am participat tot sezonul 2007, precum şi la trei etape din 2008, reușind două clasări pe podium la clasa H2 la VTM Straja (Alba) în 2008 (locul 1) și la VTM Buzău în același an (locul al 2-lea). Acest blog auto l-am început în 2008, fiind probabil primul blog de profil din România. Auto-blog.ro se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Tot ceea ce veți citi aici este trecut prin filtrul meu (destul de critic ar zice unii), iar singura cenzură este cea a bunului-simţ. La adresele de e-mail de mai jos puteți trimite comunicate de presă legate de domeniul auto, invitații la evenimente sau orice alte mesaje sau întrebări care au legătură cu acest blog și cu mașinile. Contact: E-mail: dan.mihalascu [at] auto-blog.ro sau autoblogrou [at] gmail.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.