O, da! Land Rover va produce Evoque, crossover inspirat de conceptul LRX

Îmi place atunci când constructorii transformă conceptele în realitate fără a le modifica prea mult. Asta face Land Rover cu superbul studiu de design LRX, prezentat prima dată în 2008 şi care va purta pe străzi numele Range Rover Evoque. La Paris englezii vor prezenta în premieră mondială versiunea de serie a lui LRX, model ce se va încadra în clasa SUV-urilor compacte.

Aşa cum o arată şi pozele, Evoque preia aproape fără modificări designul de excepţie al conceptului. Sunt plăcut impresionat de curajul celor de Land Rover de a lansa un SUV compact cu trei uşi şi sunt tare curios cum va fi absorbit de piaţă. La cum arată, bănuiesc că se va impune în rândul clienţilor tineri şi non-conformişti. Pentru cei mai practici însă, Land Rover va oferi Evoque şi într-o versiune cu cinci portiere, ce va fi lansată ulterior.

Evoque va fi poziţionat sub modelul Freelander, dimensiunile sale (4,35 metri lungime cu 1,60 metri înălţime) fiind similare unui Nissan Qashqai. Dar, deşi va fi cel mai mic Land Rover, preţul lui va pleca de la circa 35.000 euro în Europa. Deh, blazonul Range Rover costă…

La startul vânzărilor în februarie 2011, mezinul Land Rover va avea trei motorizări: una pe benzină de 240 CP, denumită SI4, şi două diesel: TD4 de 150 CP şi SD4 de 190 CP. Toate sunt cu patru cilindri şi dispun de injecţie directă şi supraalimentare, precum şi de sistem start-stop.

Ca orice Land Rover, Evoque va dispune de tracţiune integrală, excepţia reprezentând-o versiunea TD4 de 150 CP, care va putea fi comandată doar cu tracţiune faţă. Denumită eD4, aceasta va fi primul Land Rover fără tracţiune integrală din istoria mărcii şi va pune accent pe consumul redus şi, implicit, pe emisiile scăzute de CO2. Evoque eD4 va avea un consum mediu declarat de numai 4,9 litri/100 km.

Suspensia va fi una adaptivă, denumită „Adaptive Dynamics”, iar Land Rover promite pentru Evoque calităţi reale în off-road, mulţumită ampatamentului scurt, gărzii la sol generoase şi sistemului de management al tracţiunii integrale „Terrain Response”.

Concluzia? Evoque e adevăratul Range Rover Sport. Abia aştept să-l văd pe viu!

Şi bonus, primul video de prezentare al lui Range Rover Evoque. Enjoy!

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Lucrez în presa auto din 2004, domeniu care mi-a permis până acum să fiu mai aproape de pasiunea mea. În aceşti ani de presă am trecut pe la AutoMondial, ProSport şi Gazeta Sporturilor. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu, care îmi împărtăşeşte pasiunea pentru curse. Am participat tot sezonul 2007 la campionatul FRAS, iar în 2008 am concurat la două etape ACR şi la una FRAS. Acest blog se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, vreau să subliniez faptul că acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Aşa că, dacă opiniile pe care le găsiţi aici vi se par subiective, e normal, sunt scrise de un om.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *