O, da! Land Rover va produce Evoque, crossover inspirat de conceptul LRX

Îmi place atunci când constructorii transformă conceptele în realitate fără a le modifica prea mult. Asta face Land Rover cu superbul studiu de design LRX, prezentat prima dată în 2008 şi care va purta pe străzi numele Range Rover Evoque. La Paris englezii vor prezenta în premieră mondială versiunea de serie a lui LRX, model ce se va încadra în clasa SUV-urilor compacte.

Aşa cum o arată şi pozele, Evoque preia aproape fără modificări designul de excepţie al conceptului. Sunt plăcut impresionat de curajul celor de Land Rover de a lansa un SUV compact cu trei uşi şi sunt tare curios cum va fi absorbit de piaţă. La cum arată, bănuiesc că se va impune în rândul clienţilor tineri şi non-conformişti. Pentru cei mai practici însă, Land Rover va oferi Evoque şi într-o versiune cu cinci portiere, ce va fi lansată ulterior.

Evoque va fi poziţionat sub modelul Freelander, dimensiunile sale (4,35 metri lungime cu 1,60 metri înălţime) fiind similare unui Nissan Qashqai. Dar, deşi va fi cel mai mic Land Rover, preţul lui va pleca de la circa 35.000 euro în Europa. Deh, blazonul Range Rover costă…

La startul vânzărilor în februarie 2011, mezinul Land Rover va avea trei motorizări: una pe benzină de 240 CP, denumită SI4, şi două diesel: TD4 de 150 CP şi SD4 de 190 CP. Toate sunt cu patru cilindri şi dispun de injecţie directă şi supraalimentare, precum şi de sistem start-stop.

Ca orice Land Rover, Evoque va dispune de tracţiune integrală, excepţia reprezentând-o versiunea TD4 de 150 CP, care va putea fi comandată doar cu tracţiune faţă. Denumită eD4, aceasta va fi primul Land Rover fără tracţiune integrală din istoria mărcii şi va pune accent pe consumul redus şi, implicit, pe emisiile scăzute de CO2. Evoque eD4 va avea un consum mediu declarat de numai 4,9 litri/100 km.

Suspensia va fi una adaptivă, denumită „Adaptive Dynamics”, iar Land Rover promite pentru Evoque calităţi reale în off-road, mulţumită ampatamentului scurt, gărzii la sol generoase şi sistemului de management al tracţiunii integrale „Terrain Response”.

Concluzia? Evoque e adevăratul Range Rover Sport. Abia aştept să-l văd pe viu!

Şi bonus, primul video de prezentare al lui Range Rover Evoque. Enjoy!

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Începând din 2003 am lucrat în presa auto, astfel că am avut norocul ca jobul meu să coincidă cu pasiunea. În aceşti ani de presă am scris la AutoMondial, ProSport, Gazeta Sporturilor, autoevolution.com şi am colaborat cu Ziare.com. Din noiembrie 2011 până în martie 2013 am scris pentru Inautonews.com, iar din martie 2013 până în octombrie 2015 am scris pentru Carscoops. Din octombrie 2015 până în august 2018 am activat ca editor la DriveMag, iar în prezent colaborez din nou cu Carscoops. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu. Am participat tot sezonul 2007, precum şi la trei etape din 2008, reușind două clasări pe podium la clasa H2 la VTM Straja (Alba) în 2008 (locul 1) și la VTM Buzău în același an (locul al 2-lea). Acest blog auto l-am început în 2008, fiind probabil primul blog de profil din România. Auto-blog.ro se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Tot ceea ce veți citi aici este trecut prin filtrul meu (destul de critic ar zice unii), iar singura cenzură este cea a bunului-simţ. La adresele de e-mail de mai jos puteți trimite comunicate de presă legate de domeniul auto, invitații la evenimente sau orice alte mesaje sau întrebări care au legătură cu acest blog și cu mașinile. Contact: E-mail: dan.mihalascu [at] auto-blog.ro sau autoblogrou [at] gmail.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.