O, da! Noul Opel Astra OPC cu 280 CP


Opel ridică miza pe piaţa hot-hatch-urilor compacte la un nivel neatins până acum de nici un rival (excludem din start Ford Focus RS şi Audi RS3 care sunt cu o clasă mai sus decât hot-hatch-urile). Noul Astra OPC va dispune de nu mai puţin de 280 CP şi 400 Nm, valori dezvoltate de un motor de 2,0 litri turbo cu injecţie directă. Maşina va fi lansată pe piaţa europeană în vara lui 2012 şi va dispune de un şasiu de înaltă performanţă dotat cu diferenţial autoblocant şi frâne Brembo.

Despre design nu sunt multe de spus, având în vedere că OPC este construit plecând de la versiunea de caroserie GTC cu trei uşi, una dintre cele mai reuşite din clasa compactă. Sportivitatea şi agresivitatea sunt însă accentuate la OPC, care dispune de spoilere, praguri, eleron şi jante dedicate, precum şi de evacuări generoase în formă de trapez. În interior, scaunele speciale tip scoică, volanul teşit în partea inferioară şi instrumentele de bord speciale arată din start privitorului despre ce este vorba.

Astra GTC a fost „educat” pe Nurburgring, ca toate produsele diviziei de performanţă Opel, aşa că ţinuta de drum ar trebui să-i satisfacă şi pe cei mai fanatici în ale pilotajului sportiv. Maşina beneficiază de suspensia adaptivă FlexRide, care reglează tăria amortizoarelor, direcţia şi răspunsul pedalei de acceleraţie atunci când şoferul apasă unul din butoanele „Sport” sau „OPC”. Diferenţialul autoblocant mecanic (nu electronic ca la Golf GTI) montat pe puntea faţă e o garanţie că Astra OPC va putea fi abuzat în viraje mai mult decât ar trebui să vrea orice şofer, chiar şi pe carosabil umed. O singură observaţie: 280 CP pe puntea faţă e cam mult pentru orice tip de suspensie, iar fenomenul de torque-steering va fi clar prezent. În ce măsură vom afla la primele teste cu maşina.

În rest, Astra OPC va atinge o viteză maximă de 250 km/h (limitată electronic). Nu a fost comunicată încă acceleraţia de la 0 la 100 km/h, însă e de aşteptat ca Astra OPC să scadă sub 6 secunde, având în vedere că vechea generaţie (240 CP) atingea 100 km/h cu start de pe loc în 6,4 secunde. Astra OPC va fi practic cel mai puternic hot-hatch cu tracţiune faţă de pe piaţă, având cu 30 CP mai mult decât Ford Focus ST şi Renault Megane RS şi cu 15 CP mai mult decât Megane RS Trophy sau Volkswagen Scirocco.

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Lucrez în presa auto din 2004, domeniu care mi-a permis până acum să fiu mai aproape de pasiunea mea. În aceşti ani de presă am trecut pe la AutoMondial, ProSport şi Gazeta Sporturilor. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu, care îmi împărtăşeşte pasiunea pentru curse. Am participat tot sezonul 2007 la campionatul FRAS, iar în 2008 am concurat la două etape ACR şi la una FRAS. Acest blog se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, vreau să subliniez faptul că acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Aşa că, dacă opiniile pe care le găsiţi aici vi se par subiective, e normal, sunt scrise de un om.

2 comentarii la “O, da! Noul Opel Astra OPC cu 280 CP”

  1. Cumparatorul de regula se uita atat la design cat si la performantele masinii. In cazul de fata nu sunt prea multe de comentat nici cu privire la design si nici cu privire la performantele masinii.
    Cat priveste concurenta, aceasta are de ce sa se teama. Opelul de fata are un plus de putere fata de concurentii directi si asta va conta pentru segmentul de piata pentru care concureaza.
    Ramane sa-l vedem si noi in 2012.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *