Oficial: Golf VI GTI de serie

gti1Volkswagen a dat publicităţii primele informaţii oficiale şi fotografii cu noul Golf GTI. Aşa cum era de aşteptat, acesta preia în proporţie de 100% aspectul conceptului prezentat anul trecut la Salonul Auto de la Paris. Ca şi până acum, designul este individualizat faţă de Golf-ul normal.

Design tradiţional

La partea frontală GTI se distinge prin grila de tip fagure, pusă în valoare de cele două dungi roşii orizontale, dar şi de spoilerul mai agresiv în care sunt integrate proiectoarele de ceaţă, mai mari şi cu o formă diferită faţă de cele rotunde de la restul gamei Golf. Chiar şi farurile au un desen interior diferit, mai high-tech.

Privit din lateral, se remarcă jantele tip „phone dial”, păstrate de la modelul anterior dar vopsite acum în negru pe interior, precum şi pragurile negre (în fapt o prelungire de plastic a acestora). La partea posterioară, spoilerul nu diferă mult faţă de Golf, doar evacuările fiind amplasate în extremităţi, între ele făcându-şi apariţia un (cvasi)difuzor de aer. La fel ca la Golf V GTI, eleronul este masiv, Volkswagen susţinând că are şi rol aerodinamic, nu doar estetic.

211 CP, 0-100 km/h în 6,9 secunde, 7,5 l/100 km

Noul GTI este propulsat de acelaşi motor ca şi până acum, 2.0 TFSI, care acum produce 211 CP şi poate fi cuplat la o cutie manuală sau la una cu dublu-ambreiaj DSG,  ambele cu 6 trepte. Noutăţile nu se opresc la plusul de putere: au fost făcute modificări la pistoane şi la pompa de ulei, pompa de înaltă presiune şi cea de vacuum fiind complet noi. Toate acestea contribuie nu doar la o putere sporită, ci şi la un consum mai mic faţă de modelul anterior (7,5 litri/100 km faţă de 8 litri/100 km – transmisie manuală). Acceleraţia de la 0 la 100 km/h este uşor mai rapidă – 6.9 secunde faţă de 7,2, în timp ce viteza maximă a crescut de la 235 la 240 km/h.

În privinţa ţinutei de drum, VW promite îmbunătăţiri, mulţumită funcţiei XDS a controlului tracţiunii, care acţionează ca un diferenţial frontal de alunecare limitată (limited slip differential). Este o funcţie electronică care împiedică transmiterea puterii motorului către o roată care patinează. Totodată, GTI beneficiază opţional de suspensia cu amortizare variabilă DCC.

Vânzările noului GTI încep în Europa în a doua jumătate a lunii aprilie.

Foto: Volkswagen

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Lucrez în presa auto din 2004, domeniu care mi-a permis până acum să fiu mai aproape de pasiunea mea. În aceşti ani de presă am trecut pe la AutoMondial, ProSport şi Gazeta Sporturilor. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu, care îmi împărtăşeşte pasiunea pentru curse. Am participat tot sezonul 2007 la campionatul FRAS, iar în 2008 am concurat la două etape ACR şi la una FRAS. Acest blog se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, vreau să subliniez faptul că acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Aşa că, dacă opiniile pe care le găsiţi aici vi se par subiective, e normal, sunt scrise de un om.

Un comentariu la “Oficial: Golf VI GTI de serie”

  1. Pingback: Auto-blog.ro

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *