Oficial: Golf VI GTI de serie

gti1Volkswagen a dat publicităţii primele informaţii oficiale şi fotografii cu noul Golf GTI. Aşa cum era de aşteptat, acesta preia în proporţie de 100% aspectul conceptului prezentat anul trecut la Salonul Auto de la Paris. Ca şi până acum, designul este individualizat faţă de Golf-ul normal.

Design tradiţional

La partea frontală GTI se distinge prin grila de tip fagure, pusă în valoare de cele două dungi roşii orizontale, dar şi de spoilerul mai agresiv în care sunt integrate proiectoarele de ceaţă, mai mari şi cu o formă diferită faţă de cele rotunde de la restul gamei Golf. Chiar şi farurile au un desen interior diferit, mai high-tech.

Privit din lateral, se remarcă jantele tip „phone dial”, păstrate de la modelul anterior dar vopsite acum în negru pe interior, precum şi pragurile negre (în fapt o prelungire de plastic a acestora). La partea posterioară, spoilerul nu diferă mult faţă de Golf, doar evacuările fiind amplasate în extremităţi, între ele făcându-şi apariţia un (cvasi)difuzor de aer. La fel ca la Golf V GTI, eleronul este masiv, Volkswagen susţinând că are şi rol aerodinamic, nu doar estetic.

211 CP, 0-100 km/h în 6,9 secunde, 7,5 l/100 km

Noul GTI este propulsat de acelaşi motor ca şi până acum, 2.0 TFSI, care acum produce 211 CP şi poate fi cuplat la o cutie manuală sau la una cu dublu-ambreiaj DSG,  ambele cu 6 trepte. Noutăţile nu se opresc la plusul de putere: au fost făcute modificări la pistoane şi la pompa de ulei, pompa de înaltă presiune şi cea de vacuum fiind complet noi. Toate acestea contribuie nu doar la o putere sporită, ci şi la un consum mai mic faţă de modelul anterior (7,5 litri/100 km faţă de 8 litri/100 km – transmisie manuală). Acceleraţia de la 0 la 100 km/h este uşor mai rapidă – 6.9 secunde faţă de 7,2, în timp ce viteza maximă a crescut de la 235 la 240 km/h.

În privinţa ţinutei de drum, VW promite îmbunătăţiri, mulţumită funcţiei XDS a controlului tracţiunii, care acţionează ca un diferenţial frontal de alunecare limitată (limited slip differential). Este o funcţie electronică care împiedică transmiterea puterii motorului către o roată care patinează. Totodată, GTI beneficiază opţional de suspensia cu amortizare variabilă DCC.

Vânzările noului GTI încep în Europa în a doua jumătate a lunii aprilie.

Foto: Volkswagen

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Începând din 2003 am lucrat în presa auto, astfel că am avut norocul ca jobul meu să coincidă cu pasiunea. În aceşti ani de presă am scris la AutoMondial, ProSport, Gazeta Sporturilor, autoevolution.com şi am colaborat cu Ziare.com. Din noiembrie 2011 până în martie 2013 am scris pentru Inautonews.com, iar din martie 2013 până în octombrie 2015 am scris pentru Carscoops. Din octombrie 2015 până în august 2018 am activat ca editor la DriveMag, iar în prezent colaborez din nou cu Carscoops. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu. Am participat tot sezonul 2007, precum şi la trei etape din 2008, reușind două clasări pe podium la clasa H2 la VTM Straja (Alba) în 2008 (locul 1) și la VTM Buzău în același an (locul al 2-lea). Acest blog auto l-am început în 2008, fiind probabil primul blog de profil din România. Auto-blog.ro se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Tot ceea ce veți citi aici este trecut prin filtrul meu (destul de critic ar zice unii), iar singura cenzură este cea a bunului-simţ. La adresele de e-mail de mai jos puteți trimite comunicate de presă legate de domeniul auto, invitații la evenimente sau orice alte mesaje sau întrebări care au legătură cu acest blog și cu mașinile. Contact: E-mail: dan.mihalascu [at] auto-blog.ro sau autoblogrou [at] gmail.com

Un comentariu la „Oficial: Golf VI GTI de serie”

  1. Pingback: Auto-blog.ro

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.