Oficial: Noul BMW Seria 5, dezvaluit in sfarsit!

bmwseria5-6BMW a dezvăluit în sfârşit noul Seria 5! După o lungă aşteptare, fanii bavarezilor îşi pot delecta privirea cu o serie de fotografii necenzurate ale noului „5”, nume de cod F10. Designul noului Seria 5 este mult mai puţin şocant decât al predecesorului său la vremea lansării acestuia, în 2003. Aş putea spune un pic cam blând, şi aici mă refer la partea frontală, cam cuminte.

Prima impresie este de Seria 3 mai mare, fiind realizat în acelaşi stil ca modelul de clasă medie. Nu înseamnă că e urât, dimpotrivă, e unul din cele mai frumoase BMW-uri din ultima perioadă: profilul lateral şi spatele sunt superbe.

E clar că era Bangle s-a sfârşit iar BMW se întoarce la designul clasic, tipic mărcii înainte de venirea designerului american. Noul Seria 5 are un ampatament de aproape trei metri (2968 mm), ceea ce aduce un plus de 13 mm la spaţiul pentru picioare pentru pasagerii din spate (nu că v-ar interesa prea tare acest amănunt, dar Seria 5 va impune noi standarde în clasa mare, având o lungime de 4,89 metri, mai lung decât modelul anterior).

Platforma tehnică este împărţită cu Seria 5 GT şi cu Seria 7, iar maşina va fi oferită pentru început cu patru motoare pe benzină şi trei diesel-uri: 550i (408 CP), 535i (306 CP), 528i (258 CP), 523i (204 CP) şi 530d (245 CP), 525d (204 CP) şi 520d (184 CP). Se remarcă aici V8-ul de 4,4 litri twin-turbo şi cele două motoare cu şase cilindri în linie. La capitolul transmisii, va fi disponibilă noua cutie automată cu 8 trepte de pe Seria 5 GT, dar şi o cutie manuală cu şase trepte.

Mai târziu, BMW va adăuga în gamă şi M5-ul şi 535d-ul. Până atunci, poze, multe poze 🙂

Foto: BMW

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Începând din 2003 am lucrat în presa auto, astfel că am avut norocul ca jobul meu să coincidă cu pasiunea. În aceşti ani de presă am scris la AutoMondial, ProSport, Gazeta Sporturilor, autoevolution.com şi am colaborat cu Ziare.com. Din noiembrie 2011 până în martie 2013 am scris pentru Inautonews.com, iar din martie 2013 până în octombrie 2015 am scris pentru Carscoops. Din octombrie 2015 până în august 2018 am activat ca editor la DriveMag, iar în prezent colaborez din nou cu Carscoops. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu. Am participat tot sezonul 2007, precum şi la trei etape din 2008, reușind două clasări pe podium la clasa H2 la VTM Straja (Alba) în 2008 (locul 1) și la VTM Buzău în același an (locul al 2-lea). Acest blog auto l-am început în 2008, fiind probabil primul blog de profil din România. Auto-blog.ro se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Tot ceea ce veți citi aici este trecut prin filtrul meu (destul de critic ar zice unii), iar singura cenzură este cea a bunului-simţ. La adresele de e-mail de mai jos puteți trimite comunicate de presă legate de domeniul auto, invitații la evenimente sau orice alte mesaje sau întrebări care au legătură cu acest blog și cu mașinile. Contact: E-mail: dan.mihalascu [at] auto-blog.ro sau autoblogrou [at] gmail.com

Un comentariu la „Oficial: Noul BMW Seria 5, dezvaluit in sfarsit!”

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.