Oficial: Noul BMW Seria 5, dezvaluit in sfarsit!

bmwseria5-6BMW a dezvăluit în sfârşit noul Seria 5! După o lungă aşteptare, fanii bavarezilor îşi pot delecta privirea cu o serie de fotografii necenzurate ale noului „5”, nume de cod F10. Designul noului Seria 5 este mult mai puţin şocant decât al predecesorului său la vremea lansării acestuia, în 2003. Aş putea spune un pic cam blând, şi aici mă refer la partea frontală, cam cuminte.

Prima impresie este de Seria 3 mai mare, fiind realizat în acelaşi stil ca modelul de clasă medie. Nu înseamnă că e urât, dimpotrivă, e unul din cele mai frumoase BMW-uri din ultima perioadă: profilul lateral şi spatele sunt superbe.

E clar că era Bangle s-a sfârşit iar BMW se întoarce la designul clasic, tipic mărcii înainte de venirea designerului american. Noul Seria 5 are un ampatament de aproape trei metri (2968 mm), ceea ce aduce un plus de 13 mm la spaţiul pentru picioare pentru pasagerii din spate (nu că v-ar interesa prea tare acest amănunt, dar Seria 5 va impune noi standarde în clasa mare, având o lungime de 4,89 metri, mai lung decât modelul anterior).

Platforma tehnică este împărţită cu Seria 5 GT şi cu Seria 7, iar maşina va fi oferită pentru început cu patru motoare pe benzină şi trei diesel-uri: 550i (408 CP), 535i (306 CP), 528i (258 CP), 523i (204 CP) şi 530d (245 CP), 525d (204 CP) şi 520d (184 CP). Se remarcă aici V8-ul de 4,4 litri twin-turbo şi cele două motoare cu şase cilindri în linie. La capitolul transmisii, va fi disponibilă noua cutie automată cu 8 trepte de pe Seria 5 GT, dar şi o cutie manuală cu şase trepte.

Mai târziu, BMW va adăuga în gamă şi M5-ul şi 535d-ul. Până atunci, poze, multe poze 🙂

Foto: BMW

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Lucrez în presa auto din 2004, domeniu care mi-a permis până acum să fiu mai aproape de pasiunea mea. În aceşti ani de presă am trecut pe la AutoMondial, ProSport şi Gazeta Sporturilor. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu, care îmi împărtăşeşte pasiunea pentru curse. Am participat tot sezonul 2007 la campionatul FRAS, iar în 2008 am concurat la două etape ACR şi la una FRAS. Acest blog se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, vreau să subliniez faptul că acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Aşa că, dacă opiniile pe care le găsiţi aici vi se par subiective, e normal, sunt scrise de un om.

Un comentariu la “Oficial: Noul BMW Seria 5, dezvaluit in sfarsit!”

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *