Oficial: noul Chevrolet Corvette Stingray

2014-Chevrolet-Corvette-Stingray-15
Mașina sport preferată a Americii primește o nouă generație, cea de-a șaptea, la Salonul Auto de la Detroit care începe astăzi. În afara designului și tehnologiei aduse la zi, noul Corvette se va numi și Stingray, la fel ca generațiile a doua și a treia.

Deși a evoluat simțitor la capitolul design, este clar de la prima vedere că avem de-a face cu un Corvette: silueta și proporțiile modelului anterior au fost păstrate, diferența fiind făcută de detalii. De exemplu, stopurile nu mai sunt rotunde, pentru prima dată din 1961, iar designerii au adăugat un al doilea geam lateral, nemaivăzut la Corvette de la prima sa generație. Aceasta se explică prin faptul că s-a renunțat la luneta tridimensională de la Corvette C6 și a fost adoptată una clasică.

Multe din detaliile noului Corvette Stingray au fost preluate de la conceptul Stingray apărut în 2009 (unii dintre voi l-ați văzut probabil în filmul Transformers). Stilul noului Corvette combină tradiția cu elemente moderne menite să atragă cumpărători noi, din rândul celor crescuți cu jocurile pe computer, care apreciază designul lui Nissan GT-R de exemplu.

Interior îmbunătățit

La interior, Corvette Stingray propune un cockpit care „îmbrățișează” șoferul, lucru de așteptat de la o mașină sport. Există un display de 8 inci în centrul tabloului de bord, dublat de un alt ecran pentru sistemul de navigație și infotainment amplasat pe consola centrală. Chevrolet promite o calitate mai bună a materialelor folosite în habitaclu, astfel că există fibră de carbon, aluminiu și piele prelucrată manual. Practic, era cazul să fie operată o îmbunătățire, Corvette C6 fiind un dezastru la acest capitol.

Trecem la detaliile cele mai așteptate, cele tehnice. Chevrolet a folosit fibra de carbon (din care sunt făcute capota și plafonul detașabil), materiale compozite (aripile și ușile), aluminiul (cadrul caroseriei) și carbon-nano (panourile de sub șasiu). Nu a fost anunțată încă masa proprie a mașinii, însă Chevrolet promite un raport optim de 50/50 pe cele două punți.

Motor V8 de 6,2 litri, 450 CP

Modelul standard va fi echipat cu un motor V8 nou de 6,2 litri, cu injecție directă, Active Fuel Management, distribuție variabilă și un sistem avansat de combustie. Puterea dezvoltată este de 450 CP, iar cuplul maxim de 610 Nm, astfel că avem de-a face cu cel mai puternic motor standard din istoria lui Corvette. Transmisia poate fi una automată cu șase trepte sau una manuală cu șapte trepte (similară cu cea propusă de Porsche 911). Chevrolet susține că e și cel mai economic, avansând un consum optimist de sub 9 litri/100 km. Accelerația de la 0 la 96 km/h durează sub 4 secunde.

Opțional, Chevrolet va oferi și un pachet de performanță „Z51”, care include printre altele un diferențial autoblocant electronic și un pachet aerodinamic unic. În următorii doi ani vor urma și alte versiuni mai puternice precum Z06 și ZR1.

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Începând din 2003 am lucrat în presa auto, astfel că am avut norocul ca jobul meu să coincidă cu pasiunea. În aceşti ani de presă am scris la AutoMondial, ProSport, Gazeta Sporturilor, autoevolution.com şi am colaborat cu Ziare.com. Din noiembrie 2011 până în martie 2013 am scris pentru Inautonews.com, iar din martie 2013 până în octombrie 2015 am scris pentru Carscoops. Din octombrie 2015 până în august 2018 am activat ca editor la DriveMag, iar în prezent colaborez din nou cu Carscoops. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu. Am participat tot sezonul 2007, precum şi la trei etape din 2008, reușind două clasări pe podium la clasa H2 la VTM Straja (Alba) în 2008 (locul 1) și la VTM Buzău în același an (locul al 2-lea). Acest blog auto l-am început în 2008, fiind probabil primul blog de profil din România. Auto-blog.ro se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Tot ceea ce veți citi aici este trecut prin filtrul meu (destul de critic ar zice unii), iar singura cenzură este cea a bunului-simţ. La adresele de e-mail de mai jos puteți trimite comunicate de presă legate de domeniul auto, invitații la evenimente sau orice alte mesaje sau întrebări care au legătură cu acest blog și cu mașinile. Contact: E-mail: dan.mihalascu [at] auto-blog.ro sau autoblogrou [at] gmail.com

2 comentarii la „Oficial: noul Chevrolet Corvette Stingray”

  1. 450 CP SI 100 KM in mai putin de 4 sec. Cele doua cred ca spun deja multe despre masina asta. Ca sa nu mai vorbim de design-ul ei, superb cat de frumos si-a pastrat proportiile si liniile sportive!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.