Oficial: noul Citroen C3!

citroenc3_3La scurt timp după ce pozele spion cu noul C3 au apărut pe internet (vezi postul anterior), Citroen reacţionează şi dezvăluie fotografiile şi informaţiile oficiale. Cum era de aşteptat, maşina este deja finalizată şi arată exact ca în pozele neoficiale.

Noul C3 preia linia generală a versiunii anterioare şi îi adaugă noi elemente: un stil mai sobru, un nivel mai înalt de calitate şi o arhitectură inteligentă oferind o habitabilitate peste standardele segmentului, dar menţinându-se însă în categoria celor mai compacte vehicule de pe piaţă. Deşi păstrează la bază rotunjimile şi senzaţia de protecţie ale versiunii anterioare, acestora li se asociază un caracter mai dinamic datorită liniilor ferme şi mai fluide.

C3 vine şi cu o ofertă unică – parbrizul „Zenith”, care pe lângă vizibilitatea şi luminozitatea deosebite, va oferi pasagerilor o experienţă de drum inedită. Prin lungimea excepţională, acest parbriz, inovaţie Citroën, măreşte câmpul vizual al şoferului şi pasagerului faţă cu 80° în sus. Asociat unor montanţi subţiri, parbrizul dă senzaţia de vizibilitate nelimitată tuturor pasagerilor.

Fabricat în Franţa, în uzinele Aulnay si Poissy, acest model răspunde unor obiective de calitate foarte înalte. Astfel, pentru a garanta fiabilitatea optimă a vehiculului şi a retuşa eventualele probleme, noul C3 va parcurge peste 2 milioane de kilometri, până la lansarea sa.

Compact pe dinafară, spaţios la interior

Noul C3 se înscrie printre cele mai compacte modele din segmentul său. Cu lungimea de 3,94 m, lăţimea de 1,71 m şi raza de bracare de 10,2 m, noul C3 dispune de dimensiuni perfect adaptate utilizării în oras. Exteriorul compact nu afectează însă habitabilitatea. Noul C3 dispune de un spaţiu interior şi de un portbagaj generoase : volumul portbagajului este de 300 de litri, interiorul beneficiază de numeroase spaţii de depozitare, poziţia semi-înaltă a scaunelor facilitează accesul şi vizibilitatea, dar şi optimizează spaţiul pentru pasagerii din spate.

Dotările noului C3 îl încadrează în vor face cu siguranţă un preferat al tinerilor. Alături de sistemul audio RD4 cu mp3, de USB Box (compus din priza USB + jack, compatibil iPod, kit hands-free Bluetooth) şi de sistemul de navigaţie MyWay, noul C3 propune un sistem hi-fi inedit care îi transferă pe pasageri într-o adevarată sală de concert.

Motor diesel HDi de 90 CP

Datorită aerodinamicii sale optimizate (Cx de 0,30), noul C3 prezintă un nivel scăzut al emisiilor de CO2 şi un consum redus. La lansare, versiunea de motorizare HDi90 cu filtru de particule va concretiza eforturile în acest sens ale mărcii – 99 g/km de CO2. Această ofertă va fi completată în 2011 prin lansarea noilor grupe de motoare incluzând sistemul Stop & Start generaţia a doua. Încă nu au fost furnizate alte detalii privind gama de motorizări.

Asociate unor cutii manuale pilotate în 5 şi 6 viteze, acestea vor scădea emisiile, situate la motoarele diesel între 95 şi 90 g/km de CO2. În ceea ce priveşte motoarele pe benzină, noua generaţie în 3 cilindri va asigura versiuni cu emisii mai mici de 100 g/km de CO2. Noul C3, ce urmează a fi prezentat în premieră mondială la Salonul Auto de la Frankfurt, va fi comercializat începând cu noiembrie 2009.

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Începând din 2003 am lucrat în presa auto, astfel că am avut norocul ca jobul meu să coincidă cu pasiunea. În aceşti ani de presă am scris la AutoMondial, ProSport, Gazeta Sporturilor, autoevolution.com şi am colaborat cu Ziare.com. Din noiembrie 2011 până în martie 2013 am scris pentru Inautonews.com, iar din martie 2013 până în octombrie 2015 am scris pentru Carscoops. Din octombrie 2015 până în august 2018 am activat ca editor la DriveMag, iar în prezent colaborez din nou cu Carscoops. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu. Am participat tot sezonul 2007, precum şi la trei etape din 2008, reușind două clasări pe podium la clasa H2 la VTM Straja (Alba) în 2008 (locul 1) și la VTM Buzău în același an (locul al 2-lea). Acest blog auto l-am început în 2008, fiind probabil primul blog de profil din România. Auto-blog.ro se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Tot ceea ce veți citi aici este trecut prin filtrul meu (destul de critic ar zice unii), iar singura cenzură este cea a bunului-simţ. La adresele de e-mail de mai jos puteți trimite comunicate de presă legate de domeniul auto, invitații la evenimente sau orice alte mesaje sau întrebări care au legătură cu acest blog și cu mașinile. Contact: E-mail: dan.mihalascu [at] auto-blog.ro sau autoblogrou [at] gmail.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.