Oficial: noul Porsche Cayenne

După dezvăluirea noului Touareg, era timpul ca şi fratele lui mai luxos să-şi facă apariţia. Porsche a furnizat primele informaţii şi fotografii ale celei de-a doua generaţii a celui mai vândut model din gamă, SUV-ul Cayenne. Deci, ce e nou? La fel ca şi Touareg, Cayenne este acum mai uşor (cu 180 kilograme), mulţumită sistemului de tracţiune integrală mai uşor cu 63 kg, a utilizării aluminiului la componentele suspensiei (-66 kg) şi a portierelor, capotei şi panourilor portbagajului mai subţiri (-111 kg). Asta chiar dacă maşina a crescut în lungime cu 48 mm faţă de generaţia anterioară.

Design: a doua oară le-a ieşit mai bine!
Ca design, maşina arată clar mai bine decât modelul anterior, fiind o evoluţie a acesteia din punct de vedere stilistic. Îmi place mai ales versiunea Turbo, care afişează o grilă a radiatorului mai pronunţată şi o capotă mai profilată, care îi conferă agresivitate. Spre deosebire de primul Cayenne, singurul unghi din care maşina arată un pic ciudat este din spate, din cauza stopurilor. Dar probabil asta mi se pare doar mie.

SUV-ul Cayenne nu e reprezentativ pentru această marcă sportivă prin excelenţă, dar, paradoxal, existenţa lui asigură „propăşirea” celorlalte modele, adevăratele Porsche: 911 şi Cayman. Cum? Prin faptul că marja de profit la Cayenne este una foarte mare, iar succesul acestui model înseamnă automat confort financiar pentru companie. Un compromis unanim acceptat.

Aceleaşi motorizări plus o versiune hibridă
Noul Cayenne va avea aceleaşi motoare ca şi până acum: baza o va constitui diesel-ul V6 de 240 CP, urmează apoi V6-le pe benzină de 3,6 litri şi 300 CP, un V8 de 4,8 litri şi 400 CP (Cayenne S) şi modelul de top Turbo, care foloseşte acelaşi V8 de 4,8 litri dar supraalimentat cu două turbocompresoare, puterea ajungând la 500 CP. Va exista însă şi o noutate: Cayenne S Hybrid, care împarte platforma tehnică cu Touareg hibrid, folosind un motor V6 pe benzină de 3,0 litri şi 335 CP alături de unul electric de 45 CP. În total 380 CP. Toate modelele dispun de tracţiune integrală permanentă şi de o transmisie automată cu opt trepte, Tiptronic S.

Cayenne diesel consumă 7,8 litri/100 km
Mulţumită în principal scăderii în greutate, consumul mediu omologat pentru aceste motorizări este mai mic cu până la 23% faţă de generaţia anterioară, recordul fiind deţinut, bineînţeles, de diesel: 7,8 litri/100 km. Cayenne S Hybrid consumă 8,2 litri, iar V6-le pe benzină 9,9 litri/100 km.

Creşterea în dimensiuni (4,84 m lungime/1,93 m lăţime/1,70 m înălţime) se traduce atât printr-un spaţiu interior mai mare în partea din spate, dar şi printr-un portbagaj mărit considerabil, de 670 litri (cu 130 litri mai mult ca la generaţia anterioară).

Acestea fiind spuse, probabil că în cel mai scurt timp vom vedea noul Cayenne şi prin gropile din Bucureşti.

PS: Pentru aceia dintre voi care nu vi l-aţi comandat încă, aici găsiţi configuratorul 🙂

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Începând din 2003 am lucrat în presa auto, astfel că am avut norocul ca jobul meu să coincidă cu pasiunea. În aceşti ani de presă am scris la AutoMondial, ProSport, Gazeta Sporturilor, autoevolution.com şi am colaborat cu Ziare.com. Din noiembrie 2011 până în martie 2013 am scris pentru Inautonews.com, iar din martie 2013 până în octombrie 2015 am scris pentru Carscoops. Din octombrie 2015 până în august 2018 am activat ca editor la DriveMag, iar în prezent colaborez din nou cu Carscoops. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu. Am participat tot sezonul 2007, precum şi la trei etape din 2008, reușind două clasări pe podium la clasa H2 la VTM Straja (Alba) în 2008 (locul 1) și la VTM Buzău în același an (locul al 2-lea). Acest blog auto l-am început în 2008, fiind probabil primul blog de profil din România. Auto-blog.ro se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Tot ceea ce veți citi aici este trecut prin filtrul meu (destul de critic ar zice unii), iar singura cenzură este cea a bunului-simţ. La adresele de e-mail de mai jos puteți trimite comunicate de presă legate de domeniul auto, invitații la evenimente sau orice alte mesaje sau întrebări care au legătură cu acest blog și cu mașinile. Contact: E-mail: dan.mihalascu [at] auto-blog.ro sau autoblogrou [at] gmail.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.