OFICIAL: Versiunea finala a lui Duster, primul SUV Dacia!

Dacia_Duster_4Aşteptarea a luat sfârşit! Dacia a prezentat astăzi informaţiile şi fotografiile oficiale ale SUV-ului Duster. Apărut pe fondul nevoii clienţilor pentru un SUV accesibil ca preţ, Duster reprezintă prima încercare a constructorului român în domeniul automobilelor de teren.

DESIGN FĂRĂ SURPRIZE
Designul nu mai este chiar aşa o surpriză, după pozele-spion din vară şi prezentarea Duster-ului de competiţie. Maşina se prezintă de la bun început ca un model 4X4 veritabil. Partea sa frontală se remarcă prin aripile largi, calandrul cromat sau bara de protecţie masivă. Din profil, garda la sol supraînălţată, pasajele roţilor bine marcate şi elementele de protecţie a caroseriei dau şi ele un indiciu clar că avem de-a face cu un model 4×4.

SUV COMPACT ŞI POLIVALENT
Dimensiunile lui Duster sunt însă ale unui SUV compact: lungimea de 4,31 m şi o lăţime de 1,82 m îi permit să atace la fel de bine atât mediul urban, cât şi terenul accidentat. Designul este modern, dar nu ostentativ. Cel mai important atu al lui Duster este polivalenţa, fiind disponibil atât în versiune cu tracţiune faţă (4×2), pentru cei care nu se aventurează pe terenuri grele în mod frecvent, dar şi în versiune 4×4. Garda la sol este înaltă (peste 200 mm), iar unghiurile de trecere bune (30° pentru unghiul de atac şi de peste 35° pentru unghiul de degajare).

4X4 ŞI 4X2
Greutatea sa limitată la 1.180 kg în versiunea 4×2 şi 1.280 kg în versiunea 4×4, combinată cu dimensiunile sale compacte, fac din Duster un vehicul agil. Prin intermediul unei comenzi de provenienţă Nissan, situată în habitaclu, la baza consolei centrale, şoferul unei Dacia Duster poate selecta cu uşurinţă modul de tracţiune al vehiculului. Această comandă permite alegerea între 3 moduri de selecţie:

În mod AUTO, repartizarea cuplului între puntea faţă şi spate se face automat în funcţie de aderenţă.  În condiţii normale, cuplul este transmis doar roţilor din faţă. În caz de pierdere de motricitate sau în condiţii de aderenţă precară, o parte din cuplu este transferată punţii spate. În condiţii extreme, cuplul este repartizat în proporţie egală, de 50%, pe fiecare punte. Această distribuţie este asigurată de un dispozitiv de cuplare electromagnetică de provenienţă Nissan.

În mod LOCK, şoferul închide electronic modul 4X4 şi transferă în permanenţă 50% din cuplu punţii spate. Această utilizare este recomandată pe suprafeţele cu aderenţă scăzută (zăpadă, noroi, pământ, nisip) şi la viteză redusă.

În mod 4X2, transmisia este setată pe 2 roţi motrice. Acest mod se pretează şofatului pe şosele în stare bună şi permite reducerea consumului de carburant.

PORTBAGAJ DE 475 LITRI
Dacia Duster oferă locuri pentru 5 adulţi, asigurînd, conform Dacia, acelaşi nivel de spaţiu interior ca în Logan berlină. Capacitatea portbagajului modelului Dacia Duster este remarcabilă, ţinînd cont de dimensiunile compacte ale vehiculului. În funcţie de versiune, portbagajul oferă pînă la 475 litri. În cazul în care bancheta spate este rabatată, Duster oferă un volum de încărcare de 1.600 litri.

MOTOARE ÎNTRE 85 ŞI 110 CAI-PUTERE
Dacia Duster va fi disponibil, în versiunile 4X2 şi 4X4, cu o motorizare pe benzină – 1.6 16v 110 CP precum şi cu două motoare diesel – 1.5 dCi de 85 CP şi 1.5 dCi de 105 CP, prezente deja pe numeroase modele Renault. Versiunile diesel dCi emit sub 140 g CO2/km în versiunea 4X2 – beneficiind  astfel de semnătura Dacia eco² – şi mai puţin de 150 g CO2/km în versiunea 4X4. Trecînd peste aspectul ecologic, demn de lăudat, rămâne de văzut dacă aceste propulsoare sunt suficient de puternice pentru a-i oferi lui Duster performanţe onorabile pe şosea şi în off-road. Oricum, pe viitor, e de aşteptat ca Duster să preia de la Renault şi diesel-ul de 2,0 litri.

ABS ŞI 2 AIRBAG-URI STANDARD
Modelul beneficiază de sistemul ABS Bosch 8.1 echipat cu un repartitor electronic al forţei de frânare (EBV) şi cu asistenţă la frânarea de urgenţă (AFU). În planul siguranţei pasive, Dacia Duster beneficiază în serie de două airbag-uri frontale (în funcţie de piaţă) şi de centuri de siguranţă în 3 puncte. În funcţie de versiune sunt disponibile două airbag-uri laterale cap/torace pentru locurile din faţă. Dacia Duster va fi disponibilă pe majoritatea pieţelor europene cu o garanţie de 3 ani sau 100 000 km.

PS: Destule informaţii, dar lipsesc cele esenţiale: preţuri, performanţe, consum de combustibil. Ca să nu mai vorbim de pozele cu interiorul, pe care Dacia încă nu le-a furnizat. Oricum, e de aşteptat un preţ de 14.000 euro pentru versiunea 4×4 şi echipare medie.

Foto: Dacia

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Începând din 2003 am lucrat în presa auto, astfel că am avut norocul ca jobul meu să coincidă cu pasiunea. În aceşti ani de presă am scris la AutoMondial, ProSport, Gazeta Sporturilor, autoevolution.com şi am colaborat cu Ziare.com. Din noiembrie 2011 până în martie 2013 am scris pentru Inautonews.com, iar din martie 2013 până în octombrie 2015 am scris pentru Carscoops. Din octombrie 2015 până în august 2018 am activat ca editor la DriveMag, iar în prezent colaborez din nou cu Carscoops. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu. Am participat tot sezonul 2007, precum şi la trei etape din 2008, reușind două clasări pe podium la clasa H2 la VTM Straja (Alba) în 2008 (locul 1) și la VTM Buzău în același an (locul al 2-lea). Acest blog auto l-am început în 2008, fiind probabil primul blog de profil din România. Auto-blog.ro se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Tot ceea ce veți citi aici este trecut prin filtrul meu (destul de critic ar zice unii), iar singura cenzură este cea a bunului-simţ. La adresele de e-mail de mai jos puteți trimite comunicate de presă legate de domeniul auto, invitații la evenimente sau orice alte mesaje sau întrebări care au legătură cu acest blog și cu mașinile. Contact: E-mail: dan.mihalascu [at] auto-blog.ro sau autoblogrou [at] gmail.com

3 comentarii la „OFICIAL: Versiunea finala a lui Duster, primul SUV Dacia!”

  1. Si eu cred ca se va vinde foarte bine. Pe langa cei carora le plac masinile cat mai mari, exista inca multi oameni in Romania care au cu adevarat nevoie de un 4×4 fiabil si ieftin.

  2. Nu arata deloc rau. Iar pentru un SUV pretul suna bine. La apetenta romanilor pentru marime s-ar putea chiar sa se vanda foarte bine

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.