Oficial: Volkswagen Golf 7 GTI

Volkswagen-Golf7-GTI-3După Golf GTD, Volkswagen prezintă și noul GTI, cu o săptămână înainte de debutul oficial de la Geneva. Despre design nu e mare lucru de spus: modelul de serie respectă cu strictețe liniile conceptului de anul trecut de la Paris, iar asemănarea cu GTD este mai mare ca niciodată.

Din punct de vedere tehnic însă, Golf 7 GTI va fi pentru prima dată disponibil în două versiuni de putere (excluzând edițiile aniversare sau seriile limitate). Astfel, GTI-ul standard va avea 220 CP dezvoltați de motorul de 2,0 litri TSI, în timp ce modelul GTI Performance va dispune de 230 CP.

Pe ambele versiuni, motorul dezvoltă un cuplu maxim de 350 Nm, însă cei 10 CP în plus ai lui GTI Performance fac diferența la accelerație și la viteza maximă: GTI-ul standard atinge 100 km/h cu start de pe loc în 6,5 secunde (6,4 secunde pentru GTI Performance), iar viteza maximă este de 246 km/h (250 km/h pentru GTI Performance).

După cum o sugerează și numele, GTI Performance va fi dedicat fanilor „hardcore”, fiind echipat inclusiv cu diferențial autoblocant mecanic. Ambele versiuni sunt dotate cu sistem start-stop, respectă normele Euro 6 și ating un consum mediu de benzină de 6 litri/100 km (consum calculat în combinație cu transmisia manuală cu șase trepte, oferită standard).

Volkswagen spune că noul GTI este cu 18% mai economic decât Golf 6 GTI. Atunci când sunt echipate cu transmisia opțională DSG cu șase trepte, consumul mediu este de 6,4 litri/100 km (6,5 litri/100 km pentru GTI Performance). Prețurile noului Golf GTI încep de la 28.350 euro în Germania.

PS: Observați că modelul din imagine nu are celebrele jante tip „phone dial”, ci noul model de jante pe 17 țoli „Brooklyn”. Eu sper să regăsească și jantele tradiționale prin lista de opțiuni, așa pentru nostalgici.

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Începând din 2003 am lucrat în presa auto, astfel că am avut norocul ca jobul meu să coincidă cu pasiunea. În aceşti ani de presă am scris la AutoMondial, ProSport, Gazeta Sporturilor, autoevolution.com şi am colaborat cu Ziare.com. Din noiembrie 2011 până în martie 2013 am scris pentru Inautonews.com, iar din martie 2013 până în octombrie 2015 am scris pentru Carscoops. Din octombrie 2015 până în august 2018 am activat ca editor la DriveMag, iar în prezent colaborez din nou cu Carscoops. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu. Am participat tot sezonul 2007, precum şi la trei etape din 2008, reușind două clasări pe podium la clasa H2 la VTM Straja (Alba) în 2008 (locul 1) și la VTM Buzău în același an (locul al 2-lea). Acest blog auto l-am început în 2008, fiind probabil primul blog de profil din România. Auto-blog.ro se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Tot ceea ce veți citi aici este trecut prin filtrul meu (destul de critic ar zice unii), iar singura cenzură este cea a bunului-simţ. La adresele de e-mail de mai jos puteți trimite comunicate de presă legate de domeniul auto, invitații la evenimente sau orice alte mesaje sau întrebări care au legătură cu acest blog și cu mașinile. Contact: E-mail: dan.mihalascu [at] auto-blog.ro sau autoblogrou [at] gmail.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.