Opel a produs masina cu numarul 10000000

corsa_aniversarUn model Opel Corsa ecoFLEX 1.3 CDTI cu cinci uşi, de culoare verde, produs la uzina din Zaragoza, este cel de-al 10.000.000-lea autovehicul produs de constructorul german. Norocosul model este menit să celebreze un moment însemnat din istoria fabricii şi pune în evidenţă angajamentul mărcii Opel faţă de protejarea mediului înconjurător.

În uzina din Zaragoza este produs cel mai economic şi mai ecologic autovehicul al mărcii Opel, modelul Corsa 1.3 CDTI (55 kW/75 cp), care emite doar 109 grame de CO2 per kilometru şi consumă în medie 4,1 litri de carburant la 100 de kilometri. Uzina însăşi adăposteşte cea mai mare centrală solară instalată vreodată pe un acoperiş. Uriaşul sistem este alcătuit din 85.000 de module solare uşoare, cu o suprafaţă fotovoltaică activă de 183.000 de metri pătraţi. Centrala solară are o putere de 15,4 milioane kWh pe an, asigurând reducerea anuală a emisiilor de CO2  cu 13,5 milioane de kilograme.

Alături de versiunile cu trei uşi, cu cinci uşi, OPC şi furgon ale modelului Corsa, în uzina spaniolă sunt construite, de asemenea, modelul monovolum Opel Meriva şi versatilul Opel Combo. În plus, uzina produce componente pentru alte uzine GM din Europa, precum cele din Eisenach, Germania. Exporturile reprezintă 90 la sută din producţie; principalele pieţe sunt cele din Marea Britanie, Italia, Germania şi Franţa.

Până în prezent, în uzina din Zaragoza au fost construite 8.436.129 de autovehicule Corsa, 978.200 Meriva, 128.304 Combo, 250.728 Tigra, 153.908 Kadett şi 52.731 Astra – însumând în total 10.000.000 de autovehicule Opel fabricate în Spania.

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Începând din 2003 am lucrat în presa auto, astfel că am avut norocul ca jobul meu să coincidă cu pasiunea. În aceşti ani de presă am scris la AutoMondial, ProSport, Gazeta Sporturilor, autoevolution.com şi am colaborat cu Ziare.com. Din noiembrie 2011 până în martie 2013 am scris pentru Inautonews.com, iar din martie 2013 până în octombrie 2015 am scris pentru Carscoops. Din octombrie 2015 până în august 2018 am activat ca editor la DriveMag, iar în prezent colaborez din nou cu Carscoops. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu. Am participat tot sezonul 2007, precum şi la trei etape din 2008, reușind două clasări pe podium la clasa H2 la VTM Straja (Alba) în 2008 (locul 1) și la VTM Buzău în același an (locul al 2-lea). Acest blog auto l-am început în 2008, fiind probabil primul blog de profil din România. Auto-blog.ro se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Tot ceea ce veți citi aici este trecut prin filtrul meu (destul de critic ar zice unii), iar singura cenzură este cea a bunului-simţ. La adresele de e-mail de mai jos puteți trimite comunicate de presă legate de domeniul auto, invitații la evenimente sau orice alte mesaje sau întrebări care au legătură cu acest blog și cu mașinile. Contact: E-mail: dan.mihalascu [at] auto-blog.ro sau autoblogrou [at] gmail.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.