Paceman Concept, un X6 al marcii Mini

Mini va prezenta la Salonul Auto de la Detroit un concept denumit Paceman, prin care marchează a zecea aniversare a revenirii mărcii pe pământ american. Deşi Mini nu precizează nicăieri că un astfel de model ar urma să fie produs în serie, felul cum arată conceptul trădează intenţiile de comercializare.

Asta pentru că showcar-ul nu are nimic SF, este din gama acelor concepte care sunt arătate de constructori publicului pentru a testa reacţiile în vederea unei producţii de serie. Deci să vedem care-i treaba cu acest Paceman. Lungimea de 4,11 metri şi înălţimea de 1,79 metri trădează faptul că acest model are la bază platforma lui Countryman. Ca să nu mai vorbim de partea frontală, aproape identică cu a crossover-ului Mini.

Unde diferă radical Paceman este în a doua jumătate a caroseriei, lipsa portierelor din spate şi plafonul înclinat conferind o siluetă de coupe mult mai atrăgătoare decât cea „utilitară” a lui Countryman. De fapt, Mini chiar aşa îl numeşte, Sports Activity Coupe (la fel cum BMW defineşte X6-le). Impresia de dinamică este dată şi de faptul că Paceman este mai scund cu 2 centimetri decât modelul din care e derivat.

Deşi nu au fost încă furnizate fotografii cu interiorul lui Paceman, Mini ne asigură că acest model preia de la Countryman consola mediană „Centre Rail”, la care se pot cupla diverse accesorii. Dacă mă întrebaţi pe mine, cred că preia cam tot interiorul.

Paceman Concept are sub capotă cel mai puternic motor din gama Mini, de 1,6 litri şi 211 CP, folosit pe Mini JCW. Acesta transmite cuplul către toate cele patru roţi, prototipul beneficiind de tracţiunea integrală „ALL4”.

Îmi place acest Paceman, aşa ar fi trebuit să arate Countryman de la început (înţelegeţi voi ce vreau să zic). E clar că Mini îl va produce în serie.

Şi un video:

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Începând din 2003 am lucrat în presa auto, astfel că am avut norocul ca jobul meu să coincidă cu pasiunea. În aceşti ani de presă am scris la AutoMondial, ProSport, Gazeta Sporturilor, autoevolution.com şi am colaborat cu Ziare.com. Din noiembrie 2011 până în martie 2013 am scris pentru Inautonews.com, iar din martie 2013 până în octombrie 2015 am scris pentru Carscoops. Din octombrie 2015 până în august 2018 am activat ca editor la DriveMag, iar în prezent colaborez din nou cu Carscoops. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu. Am participat tot sezonul 2007, precum şi la trei etape din 2008, reușind două clasări pe podium la clasa H2 la VTM Straja (Alba) în 2008 (locul 1) și la VTM Buzău în același an (locul al 2-lea). Acest blog auto l-am început în 2008, fiind probabil primul blog de profil din România. Auto-blog.ro se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Tot ceea ce veți citi aici este trecut prin filtrul meu (destul de critic ar zice unii), iar singura cenzură este cea a bunului-simţ. La adresele de e-mail de mai jos puteți trimite comunicate de presă legate de domeniul auto, invitații la evenimente sau orice alte mesaje sau întrebări care au legătură cu acest blog și cu mașinile. Contact: E-mail: dan.mihalascu [at] auto-blog.ro sau autoblogrou [at] gmail.com

2 comentarii la „Paceman Concept, un X6 al marcii Mini”

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.