Peugeot 206 Plus? Mai degraba minus…

206plus11Poate şi pentru că am condus un Peugeot 206 timp de doi ani (şi încă îl mai conduc ocazional), când am văzut prima dată asta m-am întrebat cu amărăciune: de ce? De ce trebuie ca toate modelele noi de Peugeot să aibă grila aceea imensă şi farurile alungite până în parbriz? Unde e designul curat, cu proporţii perfecte şi plin de personalitate al unui 406 (ca să nu zic 406 Coupé, Peugeot-ul meu preferat), al unui 306 (în toate versiunile lui de caroserie), al unui 205, al unui 405 sau 605? Da, ştiu, toate au fost desenate de Pininfarina (cu excepţia lui 406 sedan şi break), însă cu 206 cei de la Peugeot au demonstrat că se pot descurca bine şi fără genialul italian.

206plus1

Din punctul de vedere al designului, pentru mine 206 este ultimul Peugeot adevărat. Poate sunt demodat, dar nu văd nimic atrăgător la o maşină care se „uită” la tine cu ochii bulbucaţi şi cu gura căscată până la urechi. Poate să fie superbă în rest, nu pot să o iau în serios. Din gama actuală Peugeot îmi plac doar 1007, 607 şi 407. Primul este un model foarte haios, de lifestyle, un mini atrăgător prin ineditul său (uşi culisante şi alură de minivan la un automobil de clasă mini), al doilea un executive sedan original, clasic şi distins, iar ultimul, deşi responsabil pentru răspândirea grilei imense a radiatorului în toată familia Peugeot, este singurul căruia aceasta i se potriveşte.

206plus21

206 rămăsese printre „ultimii mohicani” neatinşi de designul contemporan al constructorului din Sochaux, alături de 607 şi 807. Şi era foarte bine aşa. O maşină care s-a vândut în 6,5 milioane de exemplare nu poate să fie urâtă. 206 are un design pur, fluid, care respiră Peugeot prin toţi porii. Numai că acum a fost mutilat, suferind un „transplant” de faţă.

206plus31

Din nefericire, 206+ este identic cu 207 la partea frontală. Ce mai contează că restilizarea interiorului chiar e reuşită, iar spatele a primit un tratament stil tuning de bun gust? Pentru mine maşina a fost stricată iremediabil. Păcat. Însă şi mai păcat este că 206+ înlocuieşte 206. Mă consolez cu faptul că mai sunt 6,5 milioane de 206 care să-mi salveze ziua după ce m-am speriat de armada de  „mutanţi” întâlnită pe stradă – 107, 207, 308, 3008 şi 4007 (Doamne, oare la ce film se uitau când au conceput modelul ăsta?).

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Începând din 2003 am lucrat în presa auto, astfel că am avut norocul ca jobul meu să coincidă cu pasiunea. În aceşti ani de presă am scris la AutoMondial, ProSport, Gazeta Sporturilor, autoevolution.com şi am colaborat cu Ziare.com. Din noiembrie 2011 până în martie 2013 am scris pentru Inautonews.com, iar din martie 2013 până în octombrie 2015 am scris pentru Carscoops. Din octombrie 2015 până în august 2018 am activat ca editor la DriveMag, iar în prezent colaborez din nou cu Carscoops. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu. Am participat tot sezonul 2007, precum şi la trei etape din 2008, reușind două clasări pe podium la clasa H2 la VTM Straja (Alba) în 2008 (locul 1) și la VTM Buzău în același an (locul al 2-lea). Acest blog auto l-am început în 2008, fiind probabil primul blog de profil din România. Auto-blog.ro se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Tot ceea ce veți citi aici este trecut prin filtrul meu (destul de critic ar zice unii), iar singura cenzură este cea a bunului-simţ. La adresele de e-mail de mai jos puteți trimite comunicate de presă legate de domeniul auto, invitații la evenimente sau orice alte mesaje sau întrebări care au legătură cu acest blog și cu mașinile. Contact: E-mail: dan.mihalascu [at] auto-blog.ro sau autoblogrou [at] gmail.com

3 comentarii la „Peugeot 206 Plus? Mai degraba minus…”

  1. Chestie de gusturi,mie mi se pare mai ,,agresiva” decat vechiul 206 si arata mai bine…

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.