Peugeot 206 Plus? Mai degraba minus…

206plus11Poate şi pentru că am condus un Peugeot 206 timp de doi ani (şi încă îl mai conduc ocazional), când am văzut prima dată asta m-am întrebat cu amărăciune: de ce? De ce trebuie ca toate modelele noi de Peugeot să aibă grila aceea imensă şi farurile alungite până în parbriz? Unde e designul curat, cu proporţii perfecte şi plin de personalitate al unui 406 (ca să nu zic 406 Coupé, Peugeot-ul meu preferat), al unui 306 (în toate versiunile lui de caroserie), al unui 205, al unui 405 sau 605? Da, ştiu, toate au fost desenate de Pininfarina (cu excepţia lui 406 sedan şi break), însă cu 206 cei de la Peugeot au demonstrat că se pot descurca bine şi fără genialul italian.

206plus1

Din punctul de vedere al designului, pentru mine 206 este ultimul Peugeot adevărat. Poate sunt demodat, dar nu văd nimic atrăgător la o maşină care se „uită” la tine cu ochii bulbucaţi şi cu gura căscată până la urechi. Poate să fie superbă în rest, nu pot să o iau în serios. Din gama actuală Peugeot îmi plac doar 1007, 607 şi 407. Primul este un model foarte haios, de lifestyle, un mini atrăgător prin ineditul său (uşi culisante şi alură de minivan la un automobil de clasă mini), al doilea un executive sedan original, clasic şi distins, iar ultimul, deşi responsabil pentru răspândirea grilei imense a radiatorului în toată familia Peugeot, este singurul căruia aceasta i se potriveşte.

206plus21

206 rămăsese printre „ultimii mohicani” neatinşi de designul contemporan al constructorului din Sochaux, alături de 607 şi 807. Şi era foarte bine aşa. O maşină care s-a vândut în 6,5 milioane de exemplare nu poate să fie urâtă. 206 are un design pur, fluid, care respiră Peugeot prin toţi porii. Numai că acum a fost mutilat, suferind un „transplant” de faţă.

206plus31

Din nefericire, 206+ este identic cu 207 la partea frontală. Ce mai contează că restilizarea interiorului chiar e reuşită, iar spatele a primit un tratament stil tuning de bun gust? Pentru mine maşina a fost stricată iremediabil. Păcat. Însă şi mai păcat este că 206+ înlocuieşte 206. Mă consolez cu faptul că mai sunt 6,5 milioane de 206 care să-mi salveze ziua după ce m-am speriat de armada de  „mutanţi” întâlnită pe stradă – 107, 207, 308, 3008 şi 4007 (Doamne, oare la ce film se uitau când au conceput modelul ăsta?).

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Lucrez în presa auto din 2004, domeniu care mi-a permis până acum să fiu mai aproape de pasiunea mea. În aceşti ani de presă am trecut pe la AutoMondial, ProSport şi Gazeta Sporturilor. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu, care îmi împărtăşeşte pasiunea pentru curse. Am participat tot sezonul 2007 la campionatul FRAS, iar în 2008 am concurat la două etape ACR şi la una FRAS. Acest blog se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, vreau să subliniez faptul că acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Aşa că, dacă opiniile pe care le găsiţi aici vi se par subiective, e normal, sunt scrise de un om.

3 comentarii la “Peugeot 206 Plus? Mai degraba minus…”

  1. Chestie de gusturi,mie mi se pare mai ,,agresiva” decat vechiul 206 si arata mai bine…

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *