Peugeot 208, reintoarcerea la 206?

Ca fost posesor de Peugeot 206 și simpatizant al acestei mărci, așteptam cu nerăbdare noul 208. După un 207 care n-a avut nici pe departe succesul lui 206, francezii vor să revină la rețeta câştigătoare prin 208, model crucial pentru companie din toate punctele de vedere.

Foarte important, noul 208 este mai mic decât 207 (mai scurt cu 7 cm, mai scund cu 1 cm), ceea ce îl apropie de dimensiunile lui 206. Mai mult, mașina este în medie cu 110 kg mai ușoară decât 207, diferența ajungând până la 173 kg la unele versiuni. Este enorm, iar asta se va reflecta în performanțe dinamice superioare și într-un consum de combustibil mai scăzut. Deşi este mai mic decât 207, 208 oferă un spaţiu mai mare pentru ocupanţii din spate (+5 cm la genunchi) şi un portbagaj mai mare cu 15 litri, graţie utilizării mai eficiente a spaţiului.

Design modern, dar fără acel „je ne sais quoi”
Disponibil la debutul comercializării în două versiuni de caroserie, cu 3 sau 5 uşi, noul 208 are un design interesant, însă mi se pare tot mai departe de farmecul simplu al lui 206 sau 205. Noul model de clasă mică foloseşte noile elemente caracteristice mărcii, precum grila „plutitoare” sau lămpile spate tip „bumerang”, dar designul e un pic prea încărcat. Formele sculptate atenuează impresia de masivitate a caroseriei, însă „brizbriz-urile” precum semnalizările lipite de faruri ca nişte sprâncene sau rama metalică care vine în prelungirea geamurilor spate la versiunea în trei uşi mi se par exagerări stilistice. Nu credeam să spun asta, dar noua Toyota Yaris arată mai bine şi mai omogen decât Peugeot 208. Ba chiar liniile lui 208 îmi par cumva inspirate de la japoneză.

Interiorul lui 208 reprezintă o evoluție mai mare decât exteriorul, Peugeot venind cu o concepție nouă. Pentru îmbunătățirea vizibilității și ergonomiei, instrumentele de bord au fost poziționate mai sus decât până acum, a fost conceput un nou tip de volan, mai mic, iar un touch screen de dimensiuni generoase a fost amplasat pe consola centrală. Funcționalitatea a fost cuvântul de ordine la realizarea interiorului, iar faptul că arată și bine nu e un bonus binevenit.

Consum mediu de la 3,4 litri/100 km
Să trecem la partea tehnică, unde Peugeot vine cu două motoare complet noi. Este vorba de două unităţi pe benzină, de 1,0 şi 1,2 litri VTi, ambele cu trei cilindri în linie. Nu au fost date încă detalii despre puterea dezvoltată de acestea, Peugeot limitându-se să anunţe că cel mai economic dintre acestea (probabil cel de 1,0 litri) va avea un consum mediu de 4,3 litri/100 km şi va emite doar 99 g CO2/km.

Gama de motoare diesel va cuprinde nu mai puţin de cinci versiuni, dintre care patru vor fi echipate cu sistemul micro-hibrid e-HDi, astfel că versiunea cea mai „verde” va avea un consum mediu de 3,4 litri/100 km şi va emite 87 g CO2/km. Mai mult, 25% din materialele folosite la realizarea lui Peugeot 208 sunt reciclate sau de origine naturală.

Chiar dacă 208 apare mai feminizat la exterior decât 207, Peugeot promite un comportament dinamic care va creşte plăcerea de a conduce. Agilitatea a crescut datorită folosirii volanului de mici dimensiuni, iar suspensia este setată pentru a oferi compromisul optim între confort şi ţinută de drum. Noul Peugeot 208 va fi lansat în primăvara anului viitor.

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Începând din 2003 am lucrat în presa auto, astfel că am avut norocul ca jobul meu să coincidă cu pasiunea. În aceşti ani de presă am scris la AutoMondial, ProSport, Gazeta Sporturilor, autoevolution.com şi am colaborat cu Ziare.com. Din noiembrie 2011 până în martie 2013 am scris pentru Inautonews.com, iar din martie 2013 până în octombrie 2015 am scris pentru Carscoops. Din octombrie 2015 până în august 2018 am activat ca editor la DriveMag, iar în prezent colaborez din nou cu Carscoops. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu. Am participat tot sezonul 2007, precum şi la trei etape din 2008, reușind două clasări pe podium la clasa H2 la VTM Straja (Alba) în 2008 (locul 1) și la VTM Buzău în același an (locul al 2-lea). Acest blog auto l-am început în 2008, fiind probabil primul blog de profil din România. Auto-blog.ro se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Tot ceea ce veți citi aici este trecut prin filtrul meu (destul de critic ar zice unii), iar singura cenzură este cea a bunului-simţ. La adresele de e-mail de mai jos puteți trimite comunicate de presă legate de domeniul auto, invitații la evenimente sau orice alte mesaje sau întrebări care au legătură cu acest blog și cu mașinile. Contact: E-mail: dan.mihalascu [at] auto-blog.ro sau autoblogrou [at] gmail.com

3 comentarii la „Peugeot 208, reintoarcerea la 206?”

  1. Eu am avut Peugeot 206 si pe langa faptul ca piesele auto erau foarte scumpe era si foarte prost in 3 ani mi-a cazut: planetara, bobina inductie, punte, rulmenti, amortizoare, bascula ( asta poate din cauza mea ) etc. Dupa parerea mea francezi si italieni nu fac masini care sa te tina mai mult de 5 ani 🙁

  2. Nu e chiar mic, si VW are un 1.2 de 60 CP ca motor de intrare in gama pentru Polo. Oricum, astea vor fi motoarele de baza, Peugeot va oferi si motoare mai puternice.

  3. mi se pare cam mic motorul de 1 l pt. o masina de clasa a doua… sau va fi un motor cu totul nou, mic dar puternic?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.