Peugeot 308 facelift: gura mai mica

La Salonul Auto de la Geneva va debuta şi versiunea restilizată a modelului compact 308, în toate versiunile sale: hatchback, break şi coupe-cabriolet. Schimbările de design faţă de modelul actual sunt discrete şi vizează în special partea frontală, unde farurile au fost redesenate, iar grila uriaşă a fost micşorată. Asta nu înseamnă că acum e mică, ci că nu mai e gigantică 🙂

Sper că ăsta e un semn că Peugeot va renunţa la „gura căscată” şi la farurile supradimensionate care au caracterizat toate modelele sale în ultimii ani.

Alte noutăţi la 308 facelift sunt luminile de zi în formă de bumerang, precum şi spoilerul şi capota uşor revizuite. Din păcate, schimbările se cam opresc aici. Avem acelaşi interior (au apărut doar materiale şi culori noi), acelaşi spate, aceeaşi gamă de motorizări. Cu o singură excepţie, introducerea unei variante e-HDi, care afişează emisii de CO2 sub 100 g/km.

Denumit micro-hibrid, acest model combină un sistem stop-start cu un alternator care recuperează energia produsă la frânare, rezultatul fiind că motorul 1.6 HDi de 112 CP emite doar 98 g CO2/km. Există aşadar toate premisele ca 308 e-HDi să reuşească un consum mediu record pentru clasa lui, la aceasta ajutând şi faptul că Peugeot a redus greutatea lui 308 în medie cu 25 kg.

Vânzările variantelor restilizate ale lui 308 vor începe imediat după premiera de la Geneva.

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Lucrez în presa auto din 2004, domeniu care mi-a permis până acum să fiu mai aproape de pasiunea mea. În aceşti ani de presă am trecut pe la AutoMondial, ProSport şi Gazeta Sporturilor. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu, care îmi împărtăşeşte pasiunea pentru curse. Am participat tot sezonul 2007 la campionatul FRAS, iar în 2008 am concurat la două etape ACR şi la una FRAS. Acest blog se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, vreau să subliniez faptul că acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Aşa că, dacă opiniile pe care le găsiţi aici vi se par subiective, e normal, sunt scrise de un om.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *