Peugeot 308 facelift: gura mai mica

La Salonul Auto de la Geneva va debuta şi versiunea restilizată a modelului compact 308, în toate versiunile sale: hatchback, break şi coupe-cabriolet. Schimbările de design faţă de modelul actual sunt discrete şi vizează în special partea frontală, unde farurile au fost redesenate, iar grila uriaşă a fost micşorată. Asta nu înseamnă că acum e mică, ci că nu mai e gigantică 🙂

Sper că ăsta e un semn că Peugeot va renunţa la „gura căscată” şi la farurile supradimensionate care au caracterizat toate modelele sale în ultimii ani.

Alte noutăţi la 308 facelift sunt luminile de zi în formă de bumerang, precum şi spoilerul şi capota uşor revizuite. Din păcate, schimbările se cam opresc aici. Avem acelaşi interior (au apărut doar materiale şi culori noi), acelaşi spate, aceeaşi gamă de motorizări. Cu o singură excepţie, introducerea unei variante e-HDi, care afişează emisii de CO2 sub 100 g/km.

Denumit micro-hibrid, acest model combină un sistem stop-start cu un alternator care recuperează energia produsă la frânare, rezultatul fiind că motorul 1.6 HDi de 112 CP emite doar 98 g CO2/km. Există aşadar toate premisele ca 308 e-HDi să reuşească un consum mediu record pentru clasa lui, la aceasta ajutând şi faptul că Peugeot a redus greutatea lui 308 în medie cu 25 kg.

Vânzările variantelor restilizate ale lui 308 vor începe imediat după premiera de la Geneva.

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Începând din 2003 am lucrat în presa auto, astfel că am avut norocul ca jobul meu să coincidă cu pasiunea. În aceşti ani de presă am scris la AutoMondial, ProSport, Gazeta Sporturilor, autoevolution.com şi am colaborat cu Ziare.com. Din noiembrie 2011 până în martie 2013 am scris pentru Inautonews.com, iar din martie 2013 până în octombrie 2015 am scris pentru Carscoops. Din octombrie 2015 până în august 2018 am activat ca editor la DriveMag, iar în prezent colaborez din nou cu Carscoops. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu. Am participat tot sezonul 2007, precum şi la trei etape din 2008, reușind două clasări pe podium la clasa H2 la VTM Straja (Alba) în 2008 (locul 1) și la VTM Buzău în același an (locul al 2-lea). Acest blog auto l-am început în 2008, fiind probabil primul blog de profil din România. Auto-blog.ro se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Tot ceea ce veți citi aici este trecut prin filtrul meu (destul de critic ar zice unii), iar singura cenzură este cea a bunului-simţ. La adresele de e-mail de mai jos puteți trimite comunicate de presă legate de domeniul auto, invitații la evenimente sau orice alte mesaje sau întrebări care au legătură cu acest blog și cu mașinile. Contact: E-mail: dan.mihalascu [at] auto-blog.ro sau autoblogrou [at] gmail.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.