Peugeot 308 GTi sau versiunea franceza a lui Volkswagen Golf GTI

Peugeot a prezentat azi 308 GTi, versiunea sportivă a mașinii compacte franțuzești. Prin acest nou model, Peugeot readuce în prim-plan emblema GTi, și asta nu doar în Marea Britanie ca până acum. Mașina va purta același nume în toată Europa.

Dar oare este 308 GTi un model demn de a purta aceeași emblemă cu legendarul 205 GTi? Sincer, mă îndoiesc, privind la cifrele furnizate de francezi.

308 GTi cântărește 1.399 kilograme, la o putere de 200 CP, dezvoltată de un motor turbo de 1,6 litri (același care echipează coupe-ul RCZ). Adică este mai greu decât un Golf GTi cu circa 80 de kilograme și totodată are 10 cai-putere în minus. Iar Golf GTI nu este cel mai rapid dintre hot-hatch-urile compacte.

Un alt fel de 207 RC?

Accelerația de la 0 la 100 km/h durează 7,7 secunde în cazul lui 308 GTi, fiind deci cu 0,8 secunde mai lent decât Golf GTI. Cuplul maxim este de 275 Nm, obținut între 1.700 și 4.500 rpm, iar viteza maximă este de 237 km/h. Consumul mediu de combustibil este mai mult decât bun, la 6,9 litri/100 km. Cel puțin asta declară Peugeot.

Toate aceste cifre dovedesc că francezii nu au vrut să facă din 308 GTi un sportiv rasat precum Renault Megane RS, ci un all-rounder mai… relaxat. Un warm-hatch mai degrabă decât un hot-hatch. Nu e nimic rău în asta, dar fanii care au tresărit la vederea unui nou Peugeot cu emblema GTi se vor dezumfla rapid. Au mai văzut acest film, doar că se numește 207 RC, o altă dezamăgire pentru ei.

Doar în cinci uși!

O altă chestie curioasă este că 308 GTi se va comercializa numai în versiunea cu cinci uși. Nu va exista una cu trei, aceasta fiind anulată și pentru restul gamei 308 odată cu faceliftul. Trecând peste asta, Peugeot 308 GTi se distinge de restul gamei printr-o serie de artificii stilistice.

Spoilerul frontal este preluat de la 308 CC, având și o „buză” inferioară din fibră de carbon, iar cel posterior dispune de un pseudo-difuzor de aer vopsit negru în partea inferioară și de o evacuare dublă cromată. În plus, deasupra hayonului 308 GTi afișează un eleron care pare a avea un rol mai mult decât decorativ.

La interior, schimbările constă în inserții de aluminiu pe volan, pedalier și pe maneta schimbătorului de viteze, dar și de ceasuri de bord pe fond alb. În plus, volanul este puțin aplatizat în partea inferioară.

Peugeot 308 GTi se va lansa pe 10 iunie în Franța, la un preț de 26.900 euro. Sunt curios la ce preț va fi adus în România. Asta dacă va fi adus, căci din experiența anterioară am văzut că importatorul Peugeot de la noi nu prea are la suflet versiunile sportive ale mărcii.

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Lucrez în presa auto din 2004, domeniu care mi-a permis până acum să fiu mai aproape de pasiunea mea. În aceşti ani de presă am trecut pe la AutoMondial, ProSport şi Gazeta Sporturilor. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu, care îmi împărtăşeşte pasiunea pentru curse. Am participat tot sezonul 2007 la campionatul FRAS, iar în 2008 am concurat la două etape ACR şi la una FRAS. Acest blog se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, vreau să subliniez faptul că acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Aşa că, dacă opiniile pe care le găsiţi aici vi se par subiective, e normal, sunt scrise de un om.

Un comentariu la “Peugeot 308 GTi sau versiunea franceza a lui Volkswagen Golf GTI”

  1. Eram sigur ca n-o sa ratezi aceasta stire 🙂 Am vazut ca 207 RC (sau 207 GTI) a fost scos de la vanzare de pe toate site-urile Peugeot, din toate tarile, probabil nu se mai fabrica. Ma indoiesc ca va fi un succes 308 GTI, mai ales ca masina nu e atat de sportiva (vezi cele 5 usi), iar motorul e cam mic, desi pt. capacitatea cilindrica are destui cai.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *