Peugeot 408, un sedan doar pentru China

Peugeot a prezentat o nouă versiune a lui 308, cea în trei volume. Denumit 408, noul model va fi vândut doar în China, acolo unde va fi şi produs, la fel ca fostul 307 Sedan. Cea mai mare piaţă auto din lume merita un model special, mai ales că Peugeot a vândut acolo 410.000 de maşini în 2009.

Deşi toată lumea se aştepta ca noul model să se numească 308 Sedan, Peugeot a preferat denumirea 408. Asta pentru că este cu mult mai masiv decât modelul pe care îl înlocuieşte, 307 Sedan (20 de centimetri în plus la lungime şi 10 centimetri la lăţime), dar şi decât hatchback-ul 308, din care este derivat.

Asta da creştere! Astfel, Peugeot 408 măsoară 4,68 metri lungime, fiind cu doar 1 centimetru mai scurt decât 407! Pentru un spaţiu interior generos, ampatamentul a crescut faţă de 308 hatchback la 2,71 metri, iar volumul portbagajului măsoară 481 litri.

Peugeot 408 va fi oferit cu două motorizări, ambele pe benzină, de 1,6 litri şi 110 cai-putere şi de 2,0 litri şi 147 cai-putere. Maşina va fi produsă la uzina din Wuhan de către Dongfeng Motor Corporation în asociere cu grupul PSA, estimarea de vânzări pentru noul model fiind de 100.000 de unităţi anual.

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Începând din 2003 am lucrat în presa auto, astfel că am avut norocul ca jobul meu să coincidă cu pasiunea. În aceşti ani de presă am scris la AutoMondial, ProSport, Gazeta Sporturilor, autoevolution.com şi am colaborat cu Ziare.com. Din noiembrie 2011 până în martie 2013 am scris pentru Inautonews.com, iar din martie 2013 până în octombrie 2015 am scris pentru Carscoops. Din octombrie 2015 până în august 2018 am activat ca editor la DriveMag, iar în prezent colaborez din nou cu Carscoops. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu. Am participat tot sezonul 2007, precum şi la trei etape din 2008, reușind două clasări pe podium la clasa H2 la VTM Straja (Alba) în 2008 (locul 1) și la VTM Buzău în același an (locul al 2-lea). Acest blog auto l-am început în 2008, fiind probabil primul blog de profil din România. Auto-blog.ro se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Tot ceea ce veți citi aici este trecut prin filtrul meu (destul de critic ar zice unii), iar singura cenzură este cea a bunului-simţ. La adresele de e-mail de mai jos puteți trimite comunicate de presă legate de domeniul auto, invitații la evenimente sau orice alte mesaje sau întrebări care au legătură cu acest blog și cu mașinile. Contact: E-mail: dan.mihalascu [at] auto-blog.ro sau autoblogrou [at] gmail.com

6 comentarii la „Peugeot 408, un sedan doar pentru China”

  1. Da, ar fi o alternativa interesanta in segmentul inferior al clasei medii. Banuiesc ca si pretul ar fi unul bun. Numai ca nu stiu cat s-ar mai vinde 407-le daca Peugeot ar aduce acest model in Europa.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.