Peugeot in pole position la Le Mans, prin Bourdais

Dominare totală Peugeot în calificările pentru cursa de 24 de ore de la Le Mans! Cele patru prototipuri 908 HDi vor ocupa primele două linii ale grilei de start mâine după-amiază, urmate de cele trei rivale, Audi-urile R15 TDI.

Față de prima sesiune de calificări, Audi a redus diferenţa faţă de Peugeot cu aproximativ 1,5 secunde, semn că germanii au totuşi resurse să pună probleme francezilor în cursă. Mai ales că vorbim de o cursă de 24 de ore, unde nu numai viteza e importantă, ci şi fiabilitatea şi consumul de combustibil.

Cel mai bun timp a rămas cel stabilit miercuri de „localnicul” Sebastien Bourdais, care a oprit cronometrul la 3min19.711s. Practic, timpii celor patru Peugeot-uri sunt cei de miercuri. E posibil ca prototipurile 908 HDi să fie şi mai rapide de atât, dar cum Audi nu le-a pus probleme, nu avea rost să forţeze. Vom vedea însă în cursă diferenţa reală dintre cele două maşini.

Tot la categoria LMP1, cele mai rapide maşini pe benzină au fost cele două Aston Martin, cu trei secunde mai lente decât cel mai lent Audi dar mai rapide tot cu trei secunde decât prototipul ORECA 01-AIM.

La clasa GT2, BMW-urile M3 şi-au îmbunătăţit timpii de miercuri, echipajul Farfus/J. Muller/Alzen reuşind a şaptea poziţie, în timp ce Art Car-ul pilotat de Priaulx/D. Muller/Werner a fost al 11-lea.

Cursa debutează mâine la ora 15:00 (16:00 ora României) şi va fi transmisă de Eurosport.

GRILA DE START LE MANS 2010:

Loc Piloţi                      Clasa Maşină             Timp     
 1. Lamy/Bourdais/Pagenaud        P1  Peugeot 908        3:19.711
 2. Wurz/Davidson/Gene            P1  Peugeot 908        3:20.317
 3. Montagny/Sarrazin/Minassian   P1  Peugeot 908        3:20.325
 4. Panis/Lapierre/Duval          P1  ORECA Peugeot 908  3:21.192
 5. Bernhard/Dumas/Rockenfeller   P1  Audi R15           3:21.981
 6. Kristensen/McNish/Capello     P1  Audi R15           3:22.176
 7. Fassler/Lotterer/Treluyer     P1  Audi R15           3:23.605
 8. Mucke/Fernandez/Primat        P1  Lola-Aston Martin  3:26.680
 9. Turner/Hancock/Barazi         P1  Lola-Aston Martin  3:26.747
10. Ayari/Andre/Meyrick           P1  ORECA 01-AIM       3:29.506 +9.795
11. Mailleux/Ragues/Ickx          P1  Signature Aston    3:29.774
12. Bouchut/Tucker/Rodrigues      P1  Kolles Audi R10    3:30.907
13. Jarvis/Albers/Bakkerud        P1  Kolles Audi R10    3:31.661
14. Pirro/Cocker/Drayson          P1  Drayson Lola       3:31.862
15. Watts/Kane/Leventis           P2  Strakka HPD ARX-01 3:33.079
16. Jani/Andretti/Prost           P1  Rebellion Lola     3:33.490
17. Brabham/Franchitti/Werner     P2  Highcroft HPD      3:34.537
18. N.Mansell/G.Mansell/L.Mansell P1  Beechdean Ginetta  3:36.897
19. Belicchi/Boullion/Smith       P1  Rebellion Lola     3:37.093
20. Erdos/Newton/Wallace          P2  RML Lola HPD       3:39.648
21. Hughes/Amaral/Pla             P2  ASM Ginetta-Zytek  3:40.532
22. Moreau/Charouz/Lahaye         P2  Oak Pescarolo      3:41.310
23. Lewis/Burgess/Willman         P1  Autocon Lola-AER   3:43.167
24. Pirri/Cioci/Perrazzini        P2  Racing Box Lola    3:47.971
25. Greaves/Ojjeh/Chalandon       P2  Bruichladdich      3:51.189
26. Noda/Pourtales/Kennard        P2  KSM Lola-Judd      3:51.310
27. Hein/Nicolet/Yvon             P2  Oak Pescarolo      3:52.008
28. Schell/da Rocha/Zollinger     P2  Pegasus Norma      3:52.837
29. P.Salini/S.Salini/Gommendy    P2  WR/Salini WR       3:53.109
30. Rostan/Meichtry/Bruneau       P2  Race Perf Radical  3:53.942
31. Enge/Nygaard/Kox              GT1 YD Aston           3:55.025
32. Leinders/Palttala/de Doncker  GT1 Marc VDS Ford GT   3:55.356
33. Grosjean/Mutsch/Hirschi       GT1 Matech Ford GT     3:55.583
34. Jousse/Gouselard/Massen       GT1 Alphand Corvette   3:58.810
35. Policand/Gregoire/Hart        GT1 Alphand Corvette   3:58.906
36. Bruni/Melo/Kaffer             GT2 Risi Ferrari       3:59.233
37. Gavin/Beretta/Collard         GT2 Corvette           3:59.435
38. O'Connell/Magnussen/Garcia    GT2 Corvette           3:59.793
39. Alesi/Fisichella/Vilander     GT2 AF Corse Ferrari   3:59.837
40. Allemann/Gachnang/Frey        GT1 Matech Ford GT     4:01.628
41. Lieb/Lietz/Henzler            GT2 Felbermayr Porsche 4:01.640
42. Pilet/Narac/Long              GT2 IMSA Porsche       4:01.755
43. Farfus/J.Muller/Alzen         GT2 BMW M3             4:01.893
44. Westbrook/Scheider/Holzer     GT2 BMS Porsche        4:02.014
45. Farnbacher/Simonsen/Keen      GT2 Hankook Ferrari    4:02.427
46. Bergmeister/Law/Neiman        GT2 Fl. Lizard Porsche 4:02.685
47. Gardel/Berville/Canal         GT1 Larbre Saleen      4:03.175
48. Priaulx/D.Muller/Werner       GT2 BMW M3             4:03.215
49. Krohn/Jonsson/van de Poele    GT2 Risi Ferrari       4:03.959
50. Coronel/Dumbreck/Bleekemolen  GT2 Spyker             4:04.057
51. Bell/Sugden/Miller            GT2 JMW Aston Martin   4:04.303
52. Yogo/Iiri/Yamanishi           GT1 JLOC Lamborghini   4:05.170
53. v.Splunteren/Hommerson/MachielGT2 Prospeed Porsche   4:10.017
54. Felbermayr/Felbermayr/Konopka GT2 Felbermayr Porsche 4:10.054
55. Goossens/Dalziel/Gentilozzi   GT2 Jaguar XKR         4:12.431
56. Salo/Russo/Companc            GT2 AF Corse Ferrari   retras

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Lucrez în presa auto din 2004, domeniu care mi-a permis până acum să fiu mai aproape de pasiunea mea. În aceşti ani de presă am trecut pe la AutoMondial, ProSport şi Gazeta Sporturilor. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu, care îmi împărtăşeşte pasiunea pentru curse. Am participat tot sezonul 2007 la campionatul FRAS, iar în 2008 am concurat la două etape ACR şi la una FRAS. Acest blog se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, vreau să subliniez faptul că acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Aşa că, dacă opiniile pe care le găsiţi aici vi se par subiective, e normal, sunt scrise de un om.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *