Peugeot pregateste o versiune GTi pentru 308

Celor de la Peugeot le-a venit mintea la cap. Francezii și-au adus aminte că au fost printre pionierii hot-hatch-urilor și anunță că vor realiza o versiune GTi pentru 308. Aceasta va fi echipată cu motorul turbo 1.6 THP, care va dezvolta 200 cai-putere. Practic, este vorba de același propulsor de pe coupe-ul RCZ.

308 GTi va fi oferit doar în versiunea de caroserie cu cinci portiere, întrucât cea cu trei uși nu are deloc succes la vânzări și Peugeot ar putea renunța la ea o dată cu facelift-ul modelului său compact. Peugeot 308 GTi va fi prezentat oficial la Salonul Auto de la Paris, din octombrie, simultan cu facelift-ul gamei 308. Sper din tot sufletul ca modificările să nu se rezume doar la motorizare, pentru că atunci Peugeot nu va realiza mare lucru.

Părerea mea e că această motorizare i se potrivea mai bine lui 207. Știu că 207 are deja o versiune sport, dar la cei 175 cai-putere pe care îi dezvoltă, aceasta nu se poate compara cu Clio RS. Asta ca să nu mai vorbim de suspensie şi greutate, alte capitole la care Clio îi dă clasă lui 207 GTi (sau RC cum se numeşte pe la noi). Numai că oamenii de la Peugeot au o logică în ceea ce au făcut. 207 nu va mai sta mult pe piaţă (în 2012 apare 208), aşa că o investiţie în acesta nu ar avea sens.

Aşa că preferă să facă un hot-hatch oarecum „improvizat” pe baza lui 308, adevăratul hot-hatch urmând să fie 208 GTi. Cum Citroen DS3 deja are o versiune de 200 CP (denumită Racing), e clar că 208 GTi, care va folosi aceeaşi platformă, va primi şi el acest motor. Poate chiar cu un plus de putere. Pentru că Peugeot a fost mereu marca mai sportivă, iar Citroen marca avangardistă, orientată către confort.

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Începând din 2003 am lucrat în presa auto, astfel că am avut norocul ca jobul meu să coincidă cu pasiunea. În aceşti ani de presă am scris la AutoMondial, ProSport, Gazeta Sporturilor, autoevolution.com şi am colaborat cu Ziare.com. Din noiembrie 2011 până în martie 2013 am scris pentru Inautonews.com, iar din martie 2013 până în octombrie 2015 am scris pentru Carscoops. Din octombrie 2015 până în august 2018 am activat ca editor la DriveMag, iar în prezent colaborez din nou cu Carscoops. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu. Am participat tot sezonul 2007, precum şi la trei etape din 2008, reușind două clasări pe podium la clasa H2 la VTM Straja (Alba) în 2008 (locul 1) și la VTM Buzău în același an (locul al 2-lea). Acest blog auto l-am început în 2008, fiind probabil primul blog de profil din România. Auto-blog.ro se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Tot ceea ce veți citi aici este trecut prin filtrul meu (destul de critic ar zice unii), iar singura cenzură este cea a bunului-simţ. La adresele de e-mail de mai jos puteți trimite comunicate de presă legate de domeniul auto, invitații la evenimente sau orice alte mesaje sau întrebări care au legătură cu acest blog și cu mașinile. Contact: E-mail: dan.mihalascu [at] auto-blog.ro sau autoblogrou [at] gmail.com

3 comentarii la „Peugeot pregateste o versiune GTi pentru 308”

  1. n-am avut niciodata ocazia sa vad in realitate un 207 RC, nici macar 206 RC sau chiar 205 GTI, sunt destul de rare pe la noi, iar din cate am vazut modelul 207 RC a fost scos din ofera dealerilor peugeot din romania de vreun an; o veste buna cu 308 gti, desi nu ma intereseaza clasa asta; 207 RC dezvolta la 1,6 l 175 CP, se putea si mai mult, dar la un motor cu cilindree mai mare; 308 RCZ nu mi se pare peugeot pur, am impresia ca seamana prea mult cu audi TT; daca 205 GTI e absolut fenomenala, oare 208 GTI (daca nu se va renunta la el), cum va fi?

  2. Ai si tu dreptate, dar le-au mai „scapat” si cateva masini bune. Eu am o slabiciune pentru marca asta, am avut un 206 HDI care nu mi-a facut probleme in 75000 km si un 205 GTi 1.9 care e o masina absolut fenomenala.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.