Peugeot renunta la versiunile GTI

peugeot205gtiO veste tristă pentru fanii hot-hatch-urilor Peugeot: constructorul francez va renunţa să mai producă versiuni GTI pentru modelele sale, 207 fiind ultimul care va beneficia de această mult-râvnită emblemă.

Din păcate, deşi le aşteptăm de mult timp, Peugeot nu va mai produce continuări ale senzaţionalelor 205 GTI, 106 GTI sau 306 GTI. Să fim serioşi, 206 GTI sau 207 GTI (neimportat în România) au fost mai degrabă dezamăgiri decât succese. Peugeot a pierdut foarte mult teren în acest segment. Şi iată că acum, deşi a fost printre pionierii nişei hot-hatch, alături de Volkswagen, Peugeot renunţă la această parte a istoriei sale.

Pentru noi, conceptul GTI este mort„, a declarat directorul de marketing al Peugeot, Christian Stein, pentru Autocar. „Ne vom îndepărta de hot-hatch-uri şi ne vom îndrepta către coupe-uri sport premium„, a adăugat acesta. Mutarea este parte a unei strategii de reinventare a Peugeot, care se va concentra pe realizarea de coupe-uri sportive precum RCZ, un rival pentru Audi TT.

OK, nu am nimic împotriva acestor coupe-uri. RCZ arată fenomenal şi poate însemna renaşterea mărcii din punct de vedere sportiv, dacă se va dovedi un model sport veritabil şi nu o „păpuşă” frumoasă şi atât. Dar câte coupe-uri crede Peugeot că va vinde astfel încât să merite efortul? Oare francezii nu aruncă un ochi în curtea vecinilor?

Volkswagen are în acest moment o pleiadă de hot-hatch-uri: Golf GTI, Golf R, Scirocco GT, Scirocco R şi va avea în curând Polo GTI şi Polo R. Toate modele sportive, toate hot-hatch-uri, pentru toate gusturile şi pentru toate buzunarele. Ca să nu mai vorbesc de Renault şi ale sale excelente Clio RS şi Megane RS. N-ar putea Peugeot să facă măcar un 207 GTI ca lumea, pe lângă RCZ şi alte coupe-uri?

Ca fan al acestei mărci şi ca posesor de 205 GTI îmi pare rău că Peugeot renunţă aşa uşor la o categorie de clienţi foarte fideli. Să renunţi la GTI e ca şi cum ai da cu piciorul istoriei atât de bogate în performanţe în motorsport. Ce mai contează că ai câştigat titluri mondiale în WRC, la Paris-Dakar, la Le Mans dacă nu le oferi clienţilor tăi un model relevant pentru acest ADN sportiv?

PS: În încheiere, să ne amintim ce a însemnat 205 GTI, cel mai de succes hot-hatch Peugeot, în comentariul lui Jeremy Clarkson:

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Începând din 2003 am lucrat în presa auto, astfel că am avut norocul ca jobul meu să coincidă cu pasiunea. În aceşti ani de presă am scris la AutoMondial, ProSport, Gazeta Sporturilor, autoevolution.com şi am colaborat cu Ziare.com. Din noiembrie 2011 până în martie 2013 am scris pentru Inautonews.com, iar din martie 2013 până în octombrie 2015 am scris pentru Carscoops. Din octombrie 2015 până în august 2018 am activat ca editor la DriveMag, iar în prezent colaborez din nou cu Carscoops. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu. Am participat tot sezonul 2007, precum şi la trei etape din 2008, reușind două clasări pe podium la clasa H2 la VTM Straja (Alba) în 2008 (locul 1) și la VTM Buzău în același an (locul al 2-lea). Acest blog auto l-am început în 2008, fiind probabil primul blog de profil din România. Auto-blog.ro se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Tot ceea ce veți citi aici este trecut prin filtrul meu (destul de critic ar zice unii), iar singura cenzură este cea a bunului-simţ. La adresele de e-mail de mai jos puteți trimite comunicate de presă legate de domeniul auto, invitații la evenimente sau orice alte mesaje sau întrebări care au legătură cu acest blog și cu mașinile. Contact: E-mail: dan.mihalascu [at] auto-blog.ro sau autoblogrou [at] gmail.com

4 comentarii la „Peugeot renunta la versiunile GTI”

  1. Exista diferenta intre 206 GTI si 206 RC in ceea ce priveste motorizarea, desi e tot de 2 l: majoritatea modelelor 206 GTI au 136 CP iar 206 RC 177 CP; la 207 este posbil ca 207 GTI si cu 207 RC sa fie cam acelasi lucru, 1,6 si 175 CP; oricum reprezentanta peugeot din romania a scos din oferta modelul 207 RC; ce-am observat e ca peugeot 206 RC continua sa fie foarte scump, comparativ cu un volvo S40 T4, 2 l si 200 CP; 205 GTI, 206 RC si 207 RC sunt masini de fani.

  2. Pai si RC-urile tot GTI-uri sunt. In Italia si Marea Britanie, de exemplu, nu exista denumirea RC, ci doar GTI – 206 RC se numea la ei 206 GTI 180, iar 207 RC se numeste simplu 207 GTI. Aceeasi situatie este si in tarile din afara Europei unde se vand aceste modele, tot denumirea GTI o poarta. Deci ma tem ca nu va mai fi vorba nici de RC-uri, din pacate. Peugeot face o mare greseala, isi instraineaza multi clienti potentiali.

  3. Important e sa nu renunte la modelele RC, care sunt mult deasupra celor cu motor si echipare GTI.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.