Peugeot spulbera Audi in prima runda de calificari la Le Mans

Prima serie a calificărilor pentru cursa de 24 de ore de la Le Mans a reconfirmat superioritatea prototipurilor Peugeot în materie de rapiditate. Cele patru Peugeot-uri înscrise în competiţie au ocupat primele patru locuri în sesiunea de calificări, maşina echipajului Lamy/Bourdais/Pagenaud fiind cea mai rapidă.

Timpul de 3min19.711s a fost stabilit de fostul pilot de Formula 1 Sebastien Bourdais, fiind totodată şi un record pentru Peugeot 908 HDi la Le Mans.

În bătălia diesel-urilor, Audi nu a avut replică la ritmul impus de Peugeot-uri, cel mai rapid prototip al germanilor fiind cu 3,8 secunde mai lent decât cel mai rapid 908. „La o asemenea diferenţă, nu suntem în poziţia de a lupta pentru pole-position„, a declarat pilotul Audi Allan McNish.

Rămâne de văzut ce se va întâmpla diseară, când este programată a doua sesiune de calificări, desfăşurată în timpul nopţii. Şi oricum, pole-position-ul într-o cursă de 24 de ore nu este nici pe departe la fel de important ca în Formula 1.

Nici BMW nu a avut o zi fastă la revenirea oficială pe La Sarthe, cele două M3-uri GT2 clasându-se doar pe locurile 10 şi 11 ale clasei GT2.

REZULTATE CALIFICĂRI 1:

 1. Lamy/Bourdais/Pagenaud        P1  Peugeot 908        3:19.711
 2. Wurz/Davidson/Gene            P1  Peugeot 908        3:20.317
 3. Montagny/Sarrazin/Minassian   P1  Peugeot 908        3:20.325
 4. Panis/Lapierre/Duval          P1  ORECA Peugeot 908  3:21.192
 5. Bernhard/Dumas/Rockenfeller   P1  Audi R15           3:23.578
 6. Fassler/Lotterer/Treluyer     P1  Audi R15           3:24.430
 7. Kristensen/McNish/Capello     P1  Audi R15           3:24.688
 8. Mucke/Fernandez/Primat        P1  Lola-Aston Martin  3:26.680
 9. Turner/Hancock/Barazi         P1  Lola-Aston Martin  3:26.747
10. Mailleux/Ragues/Ickx          P1  Signature Aston    3:29.774
11. Ayari/Andre/Meyrick           P1  ORECA 01-AIM       3:30.056
12. Bouchut/Tucker/Rodrigues      P1  Kolles Audi R10    3:30.907
13. Jarvis/Albers/Bakkerud        P1  Kolles Audi R10    3:31.661
14. Watts/Kane/Leventis           P2  Strakka HPD ARX-01 3:36.168
15. Pirro/Cocker/Drayson          P1  Drayson Lola       3:36.634
16. Mansell/Mansell/Mansell       P1  Beechdean Ginetta  3:36.897
17. Brabham/Franchitti/Werner     P2  Highcroft HPD      3:37.202
18. Hughes/Amaral/Pla             P2  ASM Ginetta-Zytek  3:41.968
19. Moreau/Charouz/Lahaye         P2  Oak Pescarolo      3:42.399
20. Belicchi/Boullion/Smith       P1  Rebellion Lola     3:44.101
21. Erdos/Newton/Wallace          P2  RML Lola HPD       3:44.598
22. Pirri/Cioci/Perrazzini        P2  Racing Box Lola    3:51.065
23. Hein/Nicolet/Yvon             P2  Oak Pescarolo      3:52.730
24. Noda/Pourtales/Kennard        P2  KSM Lola-Judd      3:52.972
25. Enge/Nygaard/Kox              GT1 YD Aston           3:55.025
26. Greaves/Ojjeh/Chalandon       P2  Bruichladdich      3:55.680
27. Salini/Salini/Gommendy        P2  WR/Salini WR       3:55.818
28. Grosjean/Mutsch/Hirschi       GT1 Matech Ford GT     3:57.296
29. Jousse/Gouselard/Massen       GT1 Alphand Corvette   3:58.810
30. Policand/Gregoire/Hart        GT1 Alphand Corvette   3:58.906
31. Bruni/Melo/Kaffer             GT2 Risi Ferrari       3:59.233
32. Rostan/Meichtry/Bruneau       P2  Race Perf Radical  3:59.361
33. O'Connell/Magnussen/Garcia    GT2 Corvette           4:00.097
34. Leinders/Palttala/de Doncker  GT1 Marc VDS Ford GT   4:00.325
35. Lewis/Burgess/Willman         P1  Autocon Lola-AER   4:00.646
36. Gavin/Beretta/Collard         GT2 Corvette           4:01.012
37. Pilet/Narac/Long              GT2 IMSA Porsche       4:01.755
38. Lieb/Lietz/Henzler            GT2 Felbermayr Porsche 4:02.001
39. Alesi/Fisichella/Vilander     GT2 AF Corse Ferrari   4:02.492
40. Salo/Russo/Companc            GT2 AF Corse Ferrari   4:02.615
41. Gardel/Berville/Canal         GT1 Larbre Saleen      4:03.175
42. Schell/da Rocha/Zollinger     P2  Pegasus Norma      4:03.784
43. Farnbacher/Simonsen/Keen      GT2 Hankook Ferrari    4:03.886
44. Krohn/Jonsson/van de Poele    GT2 Risi Ferrari       4:03.959
45. Farfus/J Muller/Alzen         GT2 BMW M3             4:04.986
46. Priaulx/D Muller/Werner       GT2 BMW M3             4:05.851
47. Westbrook/Scheider/Holzer     GT2 BMS Porsche        4:06.278
48. Bell/Sugden/Miller            GT2 JMW Aston Martin   4:06.391
49. Coronel/Dumbreck/Bleekemolen  GT2 Spyker             4:06.997
50. Bergmeister/Law/Neiman        GT2 Fl. Lizard Porsche 4:08.315
51. Felbermayr/Felbermayr/Konopka GT2 Felbermayr Porsche 4:10.054
52. Allemann/Gachnang/Frey        GT1 Matech Ford GT     4:11.566
53. Yogo/Iiri/Yamanishi           GT1 JLOC Lamborghini   4:13.368
54. Goossens/Dalziel/Gentilozzi   GT2 Jaguar XKR         4:13.537
55. v.Splunteren/Hommerson/MachielGT2 Prospeed Porsche   4:14.578
56. Jani/Andretti/Prost           P1  Rebellion Lola     no time

Clasament: Autosport
Foto: Peugeot

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Lucrez în presa auto din 2004, domeniu care mi-a permis până acum să fiu mai aproape de pasiunea mea. În aceşti ani de presă am trecut pe la AutoMondial, ProSport şi Gazeta Sporturilor. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu, care îmi împărtăşeşte pasiunea pentru curse. Am participat tot sezonul 2007 la campionatul FRAS, iar în 2008 am concurat la două etape ACR şi la una FRAS. Acest blog se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, vreau să subliniez faptul că acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Aşa că, dacă opiniile pe care le găsiţi aici vi se par subiective, e normal, sunt scrise de un om.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *